• Mallorca 2011

Bröllop på Mallorca 2011

Tog mig friheten att starta en ny tråd. Några är nygifta och andra planerar för fullt inför sommaren 2011. Välkoma gamla som nya !!!

• Svar på tråden Bröllop på Mallorca 2011
  • Mallorca 2011

Jag vet inte hur vi tänkt göra med fest. Känns lite konstigt att ställa till med fest och förvänta sig massa presenter när man lixom smitit iväg. Ska man isåfall ha klänningen på sig på festen här hemma?
    Får fundera vidare på hur vi skall göra.............

Kristin vad skall dina småkillar ha på sig??? Jag har ju oxå 2 små och kan inte bestämma mig!

/ Anna

• In Love

Åååå......! Idag kom min klänning (eller top och kjol som det blir för min del) och den var superfin!!! Sen fyndade jag ett par j**la snygga brudskor för en hundring Cool Nu ska jag bara bestämma mig för ringen och sen "tillbehören" så att säga. Så himla kul! Fick också iväg ett mail till Maria Tingstrand så ska jag se om hon kan hjälpa mig med make up och håruppsättning i Alcudia. Hoppas...

Hur går det för er andra?

/ Eva

Mallorca maj 2011 - då smäller det...
  • Alcudia 2011

Hejsan allihop.
    Nu har jag köpt klänning, blev en kort cocktailklänning från Nixa. Tror jag har hittat ett par skor oxå, på nätet. Ser jättefina ut men man vet ju aldrig hur de sitter. Ska nog beställa hem dem och prova. Pojkarna har jag köpt byxor till, trekvarts beiga byxor som jag tänkte de kunde ha en snygg färgglad tenniströja eller skjorta till.
    Har du fått tag i Maria Tingstrand Eva? Vet du vad hon tar ungefär för smink och hår?

Hälsn Kristin

• Mallorca 2011

Hej hopp! Här går det smått framåt. Barnens kläder + mina skor kvar. Kristin, från vilken sida beställde du dina skor och vilka blev det?
    Kunde aldrig föreställa mig att jag skulle få problem med att hitta just skor!!!!!

Det är ju snart maj och första paren ut. Ni måste berätta allt för oss andra när ni kommer hem!
    / Anna

• Alcudia 2011

Hej

Skorna blev ett par sandaletter från Ellos, har beställt dem men inte fått hem dem än. Hoppas bara de passar. Hjälp! Maj är snart här och jag har massor kvar att fixa!!!

• In Love

Hej hej!

Kristin - Jag fick tag i Maria men hon fanns inte tillgänglig mitt datum så där vet jag inte mer. Däremot har jag fått komtakt med Linda från Mallorca Make up och bokat henne preliminärt. Hon tar 150 EUR för smink och hår brud enligt prislistan. Jag har inte hört någon som använt sig av henne men hoppas på det bästa Cool Eftersom kyrkan hänvisar till henne måste hon ju vara bra... eller hur tjejer...?

Nu är passen fixade, klänningen hänger här hemma och skor inköpta. Nu hoppas jag bara på att min ring hinner komma! Inte säkert tyvärr men väntar besked i dagarna.... Huu.... Å sen kanske jag ändrar mig i mitt klänningval. Herregud! Hur velig får man vara!! Är jag ensam i detta dilemma, eller?

/ Eva

Mallorca maj 2011 - då smäller det...
  • Mallorca 2011

Hej!!
    Jag har bokat Linda som ska fixa mitt hår + make up Ska bli kul att höra ifrån er som är först ut om hon var bra hihi.
    Inte lätt med alla dessa val.....förstår dina tankar Eva. Det finns ju så mycket fina bröllopsgrejjer men man får nog bara bestämma sig och hittar man något man tycker om så FÅR man inte leta och spana mer.

/ Anna

• Alcudia 2011

Hej

Jag vet inte hur ni andra har tänkt att göra med buketten, men jag hade tänkt att ta med lite bilder och se om jag kan lösa det på plats. Jag mailade hotellet för att få svar på om det finns någon blombutik i närheten och fick idag svar att det finns en i centrum av hamnen, de har öppet mån-fre 10-1330, 1630-1930 och lörd 10-1330. De kan leverera blommorna till hotellet. Det låter väl bra?!
    Kristin

• Mallis2011

Det lät super bra Kristin! Jag hade inte heller tänkt att beställa via svenska kyrkan. 
    Igår postade vi vår hindersprövning och namnändring som inte blev nån namnändring!
    Vi kan inte enas om efternamnen så vi gav upp och bestämde oss för att behålla våra egna efternamn! =)
    Man kan ju alltid ändra vid nått senare tillfälle =S
    Måste bara hitta på en bra övertalningsplan =)

• Mallorca 2011

Hur långt innan måste man fixa med alla papper? Vi har iaf fixat våra pass....alltid något
    Jag hade nog tänkt ta blommorna genom kyrkan, verkade så himla smidigt! Men jag kanske ångrar mig nu, ni måste lova att ge oss som gifter oss lite senare i sommar massa tips!!!!

Någon som har beställt armband från sidan som någon tipsade om här för ett tag sedan?

Glad Påsk! / Anna

Svar på tråden Bröllop på Mallorca 2011