• Mallorca 2011

Bröllop på Mallorca 2011

Tog mig friheten att starta en ny tråd. Några är nygifta och andra planerar för fullt inför sommaren 2011. Välkoma gamla som nya !!!

• Svar på tråden Bröllop på Mallorca 2011
  • Mallis2011

Vi har inte bokat än... =) Men vi ska ahahhaha har lite svårt att få tummarna loss bara! =)
    Anna: Ni e ju nästa färdiga med allt! Åh gud vilken prestationsångest jag fick nu! =)
    Kicki: Skönt att ni äntligen har svar från fotografen.

Vi har inte bestämt oss än hur vi ska göra med fotograf... ?!

/jessica

• Mallis2011

Åandra sidan... väntar vi nog lite till med att boka...
    Körde och krockade igår... JÄVLA SKIT VÄDER!!! Så nu måste bilen fixas.... suck...
    Detta var itne direkt med i Decembers budget eller bröllopsbudgeten! DJUP SUCK...
    jag blir såååå trött!!!!

• Alcanada2011

Åh vad ångest att krocka! Man har verkligen inte råd med oförutsedda utgifter just nu. Vi har just köpt ett hus och det kostar det med. Allt blir på en gång men vissa saker går inte att planera =) Känns som roliga "problem" iaf!

Vi har inte tänkt boka fotograf. Vi har en systemkamera själva och är väldigt intresserade av att fotografera så vi ska lära upp min sambos syster så får hon sköta det. 

Håret ska jag försöka boka på plats hos någon frisör och om det skiter sig ska jag öva på 1-2 frisyrer här hemma innan vi åker. Sminkningen har jag tänkt fixa själv med för har sett flera tjejkompisar gifta sig som har haft världens fulaste sminkning. Dessutom lär man ha lite färg då så behöver bara lite naturligt smink. 

Vi var och tittade på ringar idag, andra gången men på ett nytt ställe. Vi har bestämt oss för att ha vitt guld båda två. Jag ska ha en liten rad med småstenar och min sambo ska ha en med lite "mönster". Svårt att förklara hans men den är inte bara en helt vanlig slät ring utan lite mer speciell än så. 

Hur går det för er?

/Claudia

• Mallorca 2011

Tråkigt att krocka bilen, du skadade dig inte?

Jag har bestämt mig för ring, den kommer se ut ungefär som en ring från schalins som heter aruba. Jag ville dock göra några ändringar så juveleraren gör ringen själv så som jag vill ha den. ( grundringen är från schalins men han skall göra om hjärtat och stenarna lite )

Dum fråga men skall mannen oxå ha en ring? hahaha

Känns som om jag har koll och bestämt/ bokat det mesta. MEN det stora frågetecknet är min klänning.....där vet jag fortfarande inte vad jag vill ha. Ett tag letade jag på nätet typ varenda kväll men nu har jag lagt det på hyllan och börjar leta i april/ maj igen

/ Anna

• Alcanada2011

Kollade upp din ring, den var jättefin!

Haha! Nej mannen måste väl inte också ha en ring men det beror väl lite på om man har förlovningsring sen tidigare? Vi har hoppat över förlovning och bestämt oss för att gifta oss direkt istället i hemlighet bortsett från våra familjers närvaro. Så vi har inga ringar. Är ni förlovade? Har ni båda ringar? Eller tänker du Anna att mannen inte ska ha någon ring alls? Jag tycker det är fint med en symbol att man är gift, även på mannen. 

Jag satsar också på att leta klänning till våren. :)

/Claudia

• Mallorca 2011

Vi har varit förlovade i 5 år så min man ( min man.. herregud första gången jag skrev det!!!!! ) har en ring. Vi har en ganska rak, enkel, slät modell från schalins i vitguld som förlovningsringar. Hjärtat på min vigselring kommer oxå vara i vitguld medan ringen är i rödguld. Så det blir lite tvåfärgat men mest vitguld.

Claudia då försår jag att din man oxå måste köpa ring, roligt!! Vi måste lämna in våra för jösses vad slitna dem blivit!! En nackdel med vitguld är ju att det gulnar.

Då är vi två som letar klänning till våren

/ Anna

• Mallorcabrudar 2011

Hej alla blivande brudar! Jag hoppas det är okej att även jag ansluter mig till denna grupp... Jag och min flickvän ska nämligen också gifta oss på Mallorca 2011, närmare bestämt den 9 juni. Vi längtar sååå!

Vi har bokat flyg och hotell var för sig. Hur har ni gjort? Vi har bokat 3 olika hotell: ett de första dagarna i Alcudia innan vigseln, ett bröllopsnatten och en natt därefter och sedan ett hotell i Porto Colom. Om någon av er önskar tips på ett romantisk hotell till bröllopsnatten (om ni inte tänker välja samma som de andra dagarna) så kolla in Cas Ferrer Nou Hotelet. Som jag förstår det har de bara 6 olika rum med olika designer. Vi har valt Safo, som har en underbar takterass med en säng, vilket gör att vi kommer sova under stjärnhimmeln. Testar att skicka en länk och hoppas att det fungerar.
    http://www.nouhotelet.com/ingles.html 

Jag har funderat lite över brudbuketter. Hur tänker ni göra med det? Ska ni beställa via Svenska kyrkan eller ni beställer på plats? Jag har kollat lite bilder på de som ordnats via kyrkan och jag får nog säga att det inte är riktigt så jag vill ha det. Kanske är det bättre att beställa på plats så man kan se buketten innan. Dessutom blir det nog billigare om man inte säger att det är en brudbukett.

Kram på er!
    /Hanna

• Mallorca 2011

Hej Hopp!
    Vad annorlunda allt såg ut på sidan idag, hittade knappt hit hihi.
    Vad roligt med fler brudar här i tråden, nu börjar vi bli riktigt många!
    Hur har ni andra det i julstöket?

/ Anna

• Mallis2011

Men guud... vad har hänt här?!
    Jag kunde ju inte ens mitt lösenord.... och när jag väl kom in så bara; ?!?!?! =)

Jätte kul med fler tjejer! Välkomna!!

Vill bara önska er alla en god jul.. tror att jag får ont om tid att surfa in här fram till jul =)
    Hoppas att alla får en super bra julhelg!

/Jessica

• Alcudia 2011

Hej Hej!

Nu var det länge sen jag var inne och kollade och skrev något här. Istället för att fokusera på att planera bröllop lägger man visst tid på något annat just nu - typ jul :)

Kul att se att vi blir fler och fler som får följa varandra framöver. Och tråkigt att höra om bilolyckor (hoppas du är ok Mallis 2011).
    Själv har jag nu fått bekräftelse från kyrkan att bokningsavgiften kommit fram - skönt!

God Jul på er alla så hörs vi framöver!

Svar på tråden Bröllop på Mallorca 2011