Bröllop på Mallorca 2011
Tog mig friheten att starta en ny tråd. Några är nygifta och andra planerar för fullt inför sommaren 2011. Välkoma gamla som nya !!!
Tog mig friheten att starta en ny tråd. Några är nygifta och andra planerar för fullt inför sommaren 2011. Välkoma gamla som nya !!!
Vi gifter oss 18. Ni då? :)
Blir det Alcanada för er med?
Ja det ska ju kännas rätt för dig med klänningen. På något sätt lockar inte en kort mig...Lustigt att det är samma dag och allt!
//Claudia (glömde att skriva mitt namn sist)
Nu blir jag lite smått orolig, vi har nämligen oxå bokat 18 augusti klockan 18!!!!!!!!!!
/ Anna
Märkligt att ni har kunnat boka samma tid/datum/plats....
Ni kanske får ha dubbelbröllop ; )
oj då, kan det ha skett en dubbelbokning. Kolla med svenska kyrkan så ni vet, bäst att ringa!
va det gäller Johanna så är hon ganska seg på att svara på mail. Jag är sån som läser mina mail dagligen och svarar på i princip alla men från henne kan svaret dröja en vecka. Vårt kort har dröjt drygt 2 månader nu så jag väntar och väntar. Men bara resultatet blir bra så är jag nöjd. Har ju sett dem i miniformat och de var så fina.
La Terazza ska tydligen vara svåra att få tag på så försök ringa. Men som jag skrev tidigare så öppnade de för mat ganska sent.
Angående klänningar så velade jag länge om klänning. Letade och letade bland hellånga, korta eller bara en enkel sommarklänning. Blev till slut en av Nixas coctailklänningar som jag verkligen kan rekommendera. Kände mig alldeles lagom uppklädd och fin på stranden. Se www.nixa.se. Men jag såg även ett brudpar som gifte sig innan oss som hade full mundering med allt vad det hör till, t o m släp och det var fint det med. Det ska kännas rätt!!
Nu har jag ringt svenska kyrkan.
Claudia du ska gifta dig den 15 augusti och inte den 18, då gifter jag mig
Har kikat lite på nixa klänningarna. Vilken utav coktailklänningarna hade du?
Verkligen superfina tycker jag, och känns för mig ganska lagom. Vill inte ha någon stor maffig klänning.....skulle känna mig för uppklädd då.....om man nu kan det på sin stora dag
/ Anna
Åh först fick jag panik men sen började jag kolla kalendern och min mail. Vi ska gifta oss den 15:e så klart på måndagen, förlåt! Är för mkt att hålla reda på nu känner jag =)
Klänningen ska så klart kännas rätt. Har alltid drömt om en lång så det blir en sådan. Lily (danska märket) har ju en kort brudklänning. http://www.lilly.nu/
//Claudia
Skönt att ni redde ut datumen! =)
/Jessica
Claudia du skrämde slag på mig hihi. Hörde av mig till Svenska kyrkan igår och Carina skulle ringa upp mig idag. Hon var dock snäll o ringde igår trots att hon inte hade tid, hon blev oxå orolig
Det finns ju så mycket fina klänningar så jag vet varken ut eller in. Vsd vill jag ha, vilken klänning passar min kropp bäst? Vad är snyggt och vad är mindre snyggt? haha.....
C, har du bestämt dig för vilken klänning du skall ha?
/ Anna
Nej jag har inte bestämt mig en. Tror att jag ska en med någon form av "axelaband" eller liknande. Vill helst inte ha en "tubtoppsmodell". Känns som att det har varit inne så länge, samtidigt verkar det vara vanligast. Ända sedan jag var liten har jag och min mamma alltid sagt att den dag jag gifter mig ska vi köpa min klänning på Lilly i Köpenhamn. Vi har förbi där massor med gånger när vi varit där och shoppat. En gammal nostalgigrej. =) Tänkte iaf åka dit i början på nästa år tror jag. Har sett att dem har fina klänningar i internetbutiken men jag vågar inte beställa. Vill helst prova och förhoppningsvis känna att en känns "rätt". Någon borde man ju hitta tycker jag! Hur resonerar ni då?
Förlåt än en gång att jag lyckades förvirra med datumen! Fick för mig något bara...
Hej
Nu är resan bokad!!! Vi bor på Sunwings resort och spa i Alcudia. Mailade precis kyrkan för att boka vigsel i Alcanada mån den 30 maj om det fortfarande är ledigt, tänk att detta troligen blir vår bröllopsdag!! Nu börjar det bli riktigt verkligt. Nu önskar jag bara att kilona kan försvinna och håret växa ut fort, har kort frisyr men vill gärna ha lite längre tills dess så det går att göra lite roligare frisyr då.
/Kicki