• Mallorca 2011

Bröllop på Mallorca 2011

Tog mig friheten att starta en ny tråd. Några är nygifta och andra planerar för fullt inför sommaren 2011. Välkoma gamla som nya !!!

• Svar på tråden Bröllop på Mallorca 2011
  • Alcudia 2011

Hej Hej

Jo det blev lite dumt med namnet, fantasin flödade inte på kvällen när jag loggade in mig första gången. Nåväl. Fick svar från kyrkan idag att båda de datum vi funderade på att välja emellan var lediga, så nu gäller det bara att slå slag i saken och boka resan och datum, De skrev dock att man skulle ha med sig två svenska vittnen om man gifte sig någon annan stans än i Palma. Vi ska ju åka dit hemligt med bara våra små pojkar. Var det någon av er som också hade tänkt gifta sig helt hemligt och hur gör ni isåfall?

Va kul att du skriver lite Ängla80 som har varit där, ska genast gå in och kolla vad du skrivit tidigare

/Kicki

• Ängla80

Vi hade inga vittnen med oss eftersom det bara var vi och våra barn. När jag pratade med tjejen som hade hand om vigslarna sa hon att vi kunde ha fotograf Johanna som vittne eftersom vi hade bokat henne och sen kunde de ta med sig kyrkans kantor som vittne. Men väl där så var prästens fru med som vittne. Så det kan nog gå att ordna. Det var 2 eller 3 brudpar samma dag som behövde hjälp med vittnen så det är inte ovanligt. Hör med dem och berätta om er situation!

• Alcudia 2011

Hej

Nu har jag mailat till fotografen för att kolla vilka datum hon kan. Hoppas vi får svar snart för sen ska jag boka både hotell och med kyrkan, spännande!!! Tack för tipset med fotografen som vittne, ska kolla det med henne sedan när vi får svar från henne. Sen är det bara att börja ta tag i allt; kläder, ring och vikten.....

• Mallorca 2011

haha skrattar lite men jag känner precis likadant.....kläder, ring och VIKTEN

Vi får peppar varandra här i tråden!

Vad roligt att du hänger med Ängla, kika gärna in ibland och ge oss lite kloka råd

/ Anna

• Mallis2011

Woohoo!!  Fick ett mail från svenska kyrkan idag! Pengarna har kommit fram! =)))

• Mallorca 2011

Då är det bokat & klart nu då! Ett tips till er andra, betala bokningsavgiften på direkten för det tar ungefär 1 vecka innan pengarna når fram!

/ Anna

• Alcudia 2011

Bra tips, går fortfarande och väntar på svar från Johanna fotografen. Hon har fått två veckor och välja mellan, när hon kan får nog avgöra när vi åker. Har ni bokat henne eller någon annan fotograf?

/Kicki

• Mallorca 2011

Vi har preliminär bokat Johanna. Hon börjar med sommarbokningarna i januari! Hon skrev upp vår tid och dag, men jag skall mejla henne i januari igen och dubbelkolla!

Tog ganska lång tid innan jag fick svar ifrån henne.

Någon mer som bokat hotell?

/ Anna

• Alcanada2011

Oj jag har ju missat helt mycket här! Kul med en tjej till! =)
    Den 18e gifter vi oss med i Alcanada. Jag har tänkt ha en lång klänning och skor. Har kollat på en massa andra bilder från varma ställen och det är många som verkar "stå ut med det" trots värmen. 

Jag har försökt maila La Terazza men har inte fått något svar på 10 dagar.. På svenska kyrkan lät det som att man kanske inte behöver planera så långt innan. I värsta fall får man lösa det väl på plats. 

Våra familjer vet om det och kommer att följa med så vi blir totalt 12 personer. 10 vuxna och 2 barn. Vi har bokat hotell via fridsresor i Alcudia, inget lyxigt direkt då det ska passa allas budgetar. I övrigt håller vi det hemligt men får se om man klarar hålla det hemligt hela vägen fram, kanske berättar när det känns rätt. 

Fick mailet från kyrkan idag om att depositionen är betalad.

Längtar massor nu! :)

• Mallorca 2011

Alcanada vilken tid gifter ni er? Då kanske vi ses där

Nu blev jag lite tveksam.....kanske skulle satsa på en lång klänning iaf? Utbudet på korta brudklänningar är ju inte så stort!

/ Anna

Svar på tråden Bröllop på Mallorca 2011