• Mallorca 2011

Bröllop på Mallorca 2011

Tog mig friheten att starta en ny tråd. Några är nygifta och andra planerar för fullt inför sommaren 2011. Välkoma gamla som nya !!!

• Svar på tråden Bröllop på Mallorca 2011
  • Alcanada2011

Hej på er!

På fredag åker vi och på måndag är vigseln. Är mest nervös över att man ska glömma något. Jag ska försöka köpa blommorna på plats, vi har bokat Simon som fotograf och sen ska vi försöka boka bord på La Terazza så att vi kan äta där efteråt. Längtar massor nu!!!  

Anna, visst är det ni som är på torsdag? Har ni koll på allt?

Kram på er! 

• 110905

Hej på er!
    Planerar också bröllop i Alcanada fast i september. Vi har tänkt oss det enklast möjligt... Vi åker dit med våra två barn och våra bästa vänner med barn. Ingen annan vet något. Har tänkt att fixa hår och smink tillsammans med min kompis. Har köpt en vit långklänning i vanlig affär (bra mode i år:) ). Har tänkt att fota själva och att fixa blommor på plats, blev väldigt inspirerad av bilderna här:)
    Så det var lite om mig.
    Mycket rolig tråd att läsa!! Ser fram emot fler berättelser om hur ni haft det!
    /Jenny

• Mallorca 2011

Hej!
    Ja det stämmer. Vi åker på tisdag och vigseln är på torsdag! Jag tror jag har koll på det mesta, sakerna på to do listan blir mindre och mindre. Småfix kvar att uträtta i helgen!
    Jenny vad roligt, du kommer få massor med tips här! Vi har tänkt oss vårt bröllop ungefär som ni. enkelt och bra.
    Tror ni man måste boka bord på la terazza i förväg???

/ Anna

• Mallis2011

Hej hej!

Nu e vi hemma igen! 
    Det blev en helt perfekt dag! Bättre än vi kunde tänka oss! =)) 
    Den enda missen var nog blommorna... jag ville ha kalla...men det fanns inte... så det fick bli ceriserosa rosor istället! Kidsen o tärnan hade vita! 
    Prästen hette Ola och super nice. 
    Middagen på hotellet blev jätte bra. 
    Alla 26 personer på plats var super nöjda! =)) 

Jag tror inte att ni behöver boka på La Terazza innan... 

Lycka till Claudia och Anna! Bor ni på samma hotell? Ni lär ju träffas isåfall! =))) 
    Jag håller alla tummar för att allt går bra på era dagar! 
    NJUT av dagen.. den går alldeles för fort!! =))
    kram 

• Mallorca 2011

Claudia vilket hotell bor ni på?

• Alcudia 2011

Hej allihop!

Kul med ytterligare aktiva här! Välkommen Jenny!

Nu är vår fest avklarad - och vi hade hur kul som helst!!!

Vi blev nästan 60 personer här hemma i trädgården i partytält. Vi hade tur med vädret, det hade regnat flera dagar innan i veckan och även dagen efter men på fredagen och lördagen var det istället sol och skönt. Maten hade vi caterat och det var verkligen massor!! av mat och jättegott. Tårtorna hade vi gjort själva, jag hittade vita färdiga marsipanlock i affären (visste inte att sådana vita fanns). Tårtorna blev jättefina med dessa vita lock, rosa marsipanrosor och ringlade chokladhjärtan. Smidigt för vi kunde göra dem färdigt kvällen innan så då behövde vi inte stå med det på lördagen. Sen blev det korv och bröd som nattamat.
    Vi hade gjort en sportifylista och jag tror att nästan alla var uppe på dansgolvet. Vi höll på fram till 5 på morgonen!
    Jag hade beställt hem kopior på korten från vigseln och från vår resa men de hann inte komma innan festen, men jag lånade en digital fotoram och la korten på ett usb, så sen fick den stå i ett hörn och rulla hela kvällen för dem som ville se.
    Min man hade sin kostym och skjorta som han hade på vigseln och jag hade min korta bröllopsklänning med en mellangrå bollero över, det blev jättebra och kändes lite "lagom bröllopigt".

Grattis alla som har gift er nu och lycka till ni som har ert framför er!

Kristin

• Alcanada2011

Hej på er!

Nu är vi hemma. Har inte tittat in när vi var i Alcudia. Vi bodde på Ses Fotges, tror inte det var samma hotell Anna? Vår dag blev helt underbar! Allt vi förväntat oss och bättre! Vi köpte blommor på morgonen i Alcanada. Blev en  ljusrosa  gerberabukett, superfin! 

Vi åkte och träffade prästen en timme innan och då under samtalet började det verkligen kännas som på riktigt. Vi åkte ut till La Terazza och platsen två dagar innan för att titta och boka bord. Vi var 12 personer så det var bra att ha bokat bord. Är man inte många behövs det nog inte. Vi krockade ändå med ett annat gäng som blev dubbelbokade på samma bord, tror att dem var svenska med?! Men min vita klänning fick förtur så det löste sig. =)

Vigseln var lagom lång och väldigt fin. Simon var med hela tiden och fotograferade. Han la upp 280 bilder dagen efter så vi har massor med fina bilder att framkalla. Nu väntar vi på att CD-skivan ska komma hem. Vi hade först tänkt ta bilder själva med systemkameran men dels har han ju en mycket bättre och kan mycket mer om exponering mm så våra bilder skulle aldrig bli lika bra. Han hjälpte dessutom till med alla "poser" och sånt och det gjorde också att vi har en massa olika biler. Är jätteglad att vi bokade honom till slut. 

Middagen på La Terazza var superggod tyckte jag, några i gänget tyckte att maten var lite smaklös men smaken är ju som baken. Vi valde att ta en 3-rätters middag från deras meny så då fick alla välja bland de rätter som redan var utvalda. Vi drack gott vin och vatten till. Köket öppnade klockan 19.30 så vi satt och drack vin som fördrink först i "terassdelen" i cirka en halvtimme. Sen fick vi vårt bord och middagen blev rätt lång med alla rätter. Det känndes som perfekta stället att ha sin bröllopsmiddag på, bra service och god mat.  

Själva dagen var en av de varmaste och det märktes även på fotografen då han svettades rejält. Det var 34 grader ute och soligt. Som tur var blåste det rejält under vigseln så det blev inte helt olidligt. 

Det var lite om vår dag. Ska bli kul att höra om er Anna sen!

//en nygift Claudia 

• Mallis2011

Hej tjejer!

Har ni skickat tackkort än?
    Gjorde ni dom själv? Eller beställde ni någonstans?  

• 110905

Nu håller vi på att packa det sista, imorgon åker vi! Vigsel på måndag:)
    Ingen vet om något utom vårt resesällskap, lite svårt att hålla tyst nu...
    /Jenny

• Mallis2011

Lycka till Jenny! Ha en super mysig dag! Ser fram emot ditt inlägg när du kommer hem! 

• Mallorca 2011

Hej allihop!
    Ja då var man gift sedan ett par veckor tillbax. Såg att det fortfarande stod ogift hos skatteverket, någon som vetr hur lång tid det tar innan det går igenom?

Vår dag blev helt perfekt, Linda som gjorde sminket och håret kom till hotellrummet. Supernöjd med henne, trevlig och enkel ( hon kom osminkad, med håret i en topffs och en enkel strandklänning) hade väl kanske inte föreställt mig henne så! MEn det spelade ju ingen roll, hon kunde sin sak om man säger så, håret blev superbra. Jag hade aldrig kunnat få till det så bra själv!

Vi tog en taxi ut till Alcanada, något sena, stress, stress, stress. Hade vigselsamtal med prästen i typ 10 minuter. Halv 6 var vi redo så vi startade innan utsatt tid. Det var verkligen vackert & enkelt precis som vi ville ha det.
    Prästen hade även med sig brudbuketten som vi beställde via svenska kyrkan. Ganska dyra blommor men jag älskade dem så det var verkligen värt det ( skönt dessutom att slippa springa runt i alcudia och jaga blomsterbutiker mm )

Johanna fotade oss i 1,5 timma efter vigseln och jag lääääängtar efter bilderna.
    Efteråt åt vi på La Terazza, den godaste 3 rättersmenyn jag ätit i hela mitt liv!!! Det var en oförglömlig middag. Vi satt precis intill vattnet och det var såååå vackert!!! Rekommenderar er starkt att äta där!

Jag vet inte om vi ska göra några tackkort. Hade en enkel bröllopsbuffe med närmsta släkten då vi kom hem. Ingen fest eller så, väldigt lugnt, utan några överraskningar ( nästan lite tråkigt faktiskt )

Ser fram emot fler bröllopsberättelser här!

/ Anna

• MAndy

Är det någon som vet hur man kan skaffa en corsage till killen under bröllopet?
    Hur har ni gjort? Kört utan eller har ni fått hjälp av kyrkan i Palma? Den ska ju liksom helst vara lika som brudbuketten, och den fixar ju kyrkan..

Vi gifter oss om en knapp månad på Mallorca. 

• Alcudia 2011

Hej

Va roligt MAndy - du har ditt framför dig, hoppas ni får en underbar dag. Tror du inte du kan beställa den med genom svenska kyrkan, jag vet andra tidigare som har beställt brudnäbbsbuketter som matchat brudbuketten via dem. Du kan väl kolla med dem. Lycka till!

Kristin

• 110905

Hej på er alla!
    Nu är även jag nygift:)
    Vi hade en helt underbar resa och bröllopsdag. Vi åkte ned på fredagen och vigseln var på måndag.

Hittade en blomsteraffär nära marinan, tror att det var samma som ni andra var hos, Caty Flor hette den. Hon gjorde en bukett med gerbera i olika rosa nyanser och med grönt runt omkring. Hade egentligen velat ha rosor men det fanns bara vita och röda så det fick bli detta istället och den blev jättefin. Köpte även varsin blomma till de tre tjejerna som var brudnäbbar. Kostade 15 euro.

Min kompis fixade håret, har långt hår så hon lockade det och satte undan med klämmor med pärlor på. Sminket ordnade jag själv.

Åkte till Alcanada och La Terazza vid 15-tiden. Under eftermiddagen hade det dragit ihop en del mörka moln och även åskat lite och när vi satt och pratade med prästen började det regna:( Men prästen sa bara att det var lugnt för han hade kontakter högre upp:) Och han fick rätt, lagom till vigseln sprack det upp och blev jättefint igen!

Prästen, Per-Olof var verkligen superbra, vi satt och pratade en bra stund om allt möjligt. Det var nästan så jag blev nervös och önskade att vi skulle börja vigseln istället...

Själva vigselakten var kort och kändes väldigt personlig fast vi träffat prästen bara en stund tidigare, det kändes som att han snappat upp bra vilka vi var.
    Efter vigseln var vi kvar och drack champagne och fotade massor. Vi hade ingen fotograf utan våra vittnen fotade istället och vi är jättenöjda med de bilderna. Vet inte om de fyra barnen som vi hade med oss hade klarat av en lång fotografering...
    Middagen åt vi på hotellets a la carte restaurang med supergod mat. Barnshow i rummet bredvid så att vi vuxna fick en lugn stund vid middagen:)

Vi är jättenöjda med vår bröllopsdag, den blev precis som vi önskat!
    /Jenny

• Jeram

Hej tjejer!

Så kul att hitta denna tråd och läsa om era berättelser eftersom jag och min sambo planerar gifta oss på Mallorca i maj 2012. Sitter som bäst och ska boka resa, men har lite funderingar på var vi ska boka hotell. Vi har två barn, men kommer att lämna dom hos mormor och morfar, så vi reser själva för första gången på mååånga år. Därför är vi ute efter ett lite "vuxnare" hotell, alltså inte något familjehotell. Hittade ett fint hotell i Alcudia, men har varit där på våren (typ maj? för många år sedan och vill minnas att det kändes ödsligt tomt och väldigt låg-säsong med mycket stängda restauranger. Har också hittat ett hotell 10 minuters bilväg från Palma stad, precis brevid stranden och funderar just nu på att ta detta.

Nu vill jag kolla om någon av er har tips på var vi kan bo, gärna tips på fina hotell med lite romantisk touch som passar våra önskemål. Hotellet får kosta litegrand eftersom denna resa är once in a lifetime.

Tar även tacksamt emot andra tips på restauranger, utflykter, aktiviteter på Mallorca. Saker att tänka på i planeringen och dylikt.

• Sanna87

Hejsan! 2012 vankas det bröllop på Mallorca. Hade lite funderingar kring klänning och middag. Hoppas att några utav ett fruar finns kvar här trots att ni inte längre planerar bröllop. Vad hade ni för klänning när ni gifte er? Åt ni middag i direkt anslutning till vigseln och vart åt ni? Hade ni klänningen på er vid middagen eller bytte ni om till en annan klänning?? Jag har tänkt att ha en lång brudklänning i chiffong med ett litet släp. Vi kommer bara att ha man2bes föräldrar med oss och våra 2 barn så det blir ju ingen bröllopsmiddag så. Vi tänkte väl äta på en restaurang efteråt men har inte bestämt så mkt kring det ännu. Men jag började fundera kring med det om man kan ha brudklänningen på sig när man går och äter på en restaurang efteråt. Vi kommer gifta oss i alcanada så ett bra förslag kanske är la terazza. Eller har ni några tips om annan mysig och bra restaurang??

• 3Stjärnor

hej vem kontaktade ni när ni skulle boka bröllopet med kyrkan i alqudia?

• Mallis2011

Hej tjejer! 

Stort grattis! =)
    Kul att se att ni planerar bröllop på Mallorca! Jag kan varmt rekommendera det!
    Vi är sååå nöjda med vårt bröllop! =))

3 stjärnor: Gå in på svenska kyrkan utland och leta upp Palma. Du kontaktar kyrkan via den sidan.

Jag har inget bra tips på "vuxenhotell". Vår fokus var på ett barnvänligt hotell och det hittade vi! =)
    Jag hade en kort bröllopsklänning på mig. Och den funkade bra efteråt. Vi var 26 personer och bokade bord på hotellet. Vi fixade det mesta hemifrån. Hade bara 1 kort möte med personalen där nere när vi var på plats. 

La Terazza har väldigt bra rykte... Min syster och hennes man var där och åt en annan kväll och var super nöjd! =) 
    Det är nog ett bra alternativ. 
    Håll koll på deras öppettider bara för vad jag kan minnas så var dom lite annerlunda.

Lycka till med allt! =)) 

• Två ska bli tre

Någon som vet om La Terazza har någon hemsida?
    Har försökt att googla men hittar ingen..

Svar på tråden Bröllop på Mallorca 2011