Bröllop på Mallorca 2011
Tog mig friheten att starta en ny tråd. Några är nygifta och andra planerar för fullt inför sommaren 2011. Välkoma gamla som nya !!!
Tog mig friheten att starta en ny tråd. Några är nygifta och andra planerar för fullt inför sommaren 2011. Välkoma gamla som nya !!!
Hej!
Här kommer nu en bild på min bukett (mm...):
Jag såg inte heller till något bageri men skulle kunna tänka mig att det finns något i gamla Alcudia i så fall, där är det lite mer "genuint". I Alcudia finns det mest turistaffärer.
Kristin - Stort grattis!!! Så roligt att höra att er dag blev superbra! När det gäller efternamn så räknar jag kallt med att få ett meddelande från Skatteverket eller liknande om att ändringen gått igenom. Jag antar att jag först då kan ta ut ett personbevis och börja ändra på körkort, bankkort mm.
/ Camilla
Hej!
(Försöker igen...) Här kommer i alla fall äntligen en bild på min bukett (å lite till...).
Just ja... Anna, vi bokade inte bort på la Terassa. Det var inte mycket folk när vi var där men om jag vore du skulle jag för säkerhets skull boka. Dom öppnade inte köket förrän 19.30. Vi valde en tre-rätters meny för 28 EUR + moms. Då fanns det ca 6 förrätter att välja mellan. Jag åt tonfiskcarpaccio med limesorbet och mangosås. Min man åt en hummer och räksoppa och en av de två gästerna åt något med några olika ostar (vet inte riktigt vad det var). Allt var helt underbart gott! Innan förrätterna kom de med bröd och smör och sen en aptitretare som jag tror var friterat hummerkött med ett glas gaspacho. Sen fanns det också ca 6 varmrätter att välja mellan. Jag åt anka, min man oxfilé och en av gästerna lamm. Våra gäster (de två vittnena med barn) sa att de aldrig någonsin ätit så god middag... Sen vet jag att de hade all-inclusive på ett ving hotell resten av semestern så det var ju i och för sig som natt och dag Men gott var det!!! Till efterrätt fanns det bara en variant, det var en nybakad chokladtårta av något slag med färska jordgubbar och sorbet och glass tror jag. Mums............ Sen till kaffet kom dom med små kakor av vit choklad med mandelhack. Barnen åt hemgjorda hamburgare som fick MVG i betyg!
Oj oj,,,, nu vill jag tillbaka och äta en gång till
// Camilla
Åååhhh vad jag längtar när jag läser om era dagar! Stort grattis er båda!! =)
Vilka fina buketter!! Rosorna blev nog min favorit. =) Super fin! En sån kan jag tänka mig! Vad hade du för bild med dig ner och visade Camilla?
Tack så mycket! Jag var jättenöjd och tyckte floristen gjorde ett jättebra jobb också med tanke på att jag var in till henne vid 6-tiden på kvällen innan bröllopsdagen... Jag tror floristen hette Arti Flor. Dessa bilder hade jag med mig som inspiration men ville ha alla rosor i rosa:
Jag ägnade hela kvällen igår till att googla brudbuketter och håruppsättningar... nu snurrar det i huvudet..... Det finns sååååå mycket fint!! Blir galen!! =)
Åh vad kul att se bilder på era fina buketter!!
Inga andra tips ni har att dela med er utav? Det är första gången vi reser utomlands så gärna lite resetips
Kristin hur mycket betalade ni för Johanna? Betalade man henne på plats? Vilket fotopaket tog ni?
Någon annan som tänkt fixa blommor via kyrkan?
Åh vad längtar nu!
/ Anna
har ni haft någon möhippa?av er som inte haft det hemligt att ni ska gifta sig.
Är väldigt sliten idag!
Igår väcktes jag kl 0830 av en massa tutande och tjoande galningar! =)
Jag fick en lapp med vad som skulle packas och fick 10 min på mig!!
Det var alltså möhippedags! Och jag var INTE förberedd för detta.. det var den enda lördag jag var säker på att det inte skulle bli! =) Galet så överraskad man kan bli! =)))
Det blev en riktigt riktigt bra dag! Jag är sååååå glad för alla mina underbara vänner! =) (var dock inte så glad kl 0830... )
Idag tar dock åldern ut sin rätt och jag är helt förstörd... kan knappt röra mig... otränad som man är.. =)
/Jessica
Hej
Va kul med möhippa även om det säkert är tungt idag... Vi får se om jag slipper undan;).
Rosbuketten var verkligen jättefin Camilla, och det slog mig för er som funderar på vilka blommor ni ska ha, att rosor går ju att torka. Min bukett har jag tyvärr fått slänga nu, men jag har ju många fina kort på den.
Vi betalade Johanna på plats, 280 euro för fotograferingen och 40 euro för reseersättningen. Då valde vi det första paketet, och det var nog tur. Killarna var rätt otåliga som de var och vi hade nog inte kunnat hålla på så mycket längre. Men då fotade hon under vigseln, hon tog endel kort före när hon såg något tillfälle och hon fotade säkert i 45 min efter. Egentligen var reseersättningen på 70 euro men eftersom hon hade fotat ytterligare ett par före oss så delade vi på det. Nu bara önskar jag att korten kommer någon gång....
Kristin