Bröllop på Mallorca 2011
Tog mig friheten att starta en ny tråd. Några är nygifta och andra planerar för fullt inför sommaren 2011. Välkoma gamla som nya !!!
Tog mig friheten att starta en ny tråd. Några är nygifta och andra planerar för fullt inför sommaren 2011. Välkoma gamla som nya !!!
Hej
Blev så glad när jag hittade denna tråd!!! Vi planerar för att gifta oss på Mallorca i maj-juni 2011, men vi har ännu inte bokat något. Varken resa eller själva vigseln. Skickade dock en förfrågan till kyrkan idag. Tanken är att hålla vigseln hemlig för alla där hemma och sedan ordna en fest för alla i slutet av sommaren. Blir väldigt inspirerad att komma igång med planeringen nu när jag läser era inlägg, kul att ha några att bolla med när jag inte kan bolla med någon i omgivningen här hemma :)
Kul med nya brudar i tråden Nu känner jag mig dock lite förvirrad när alla heter nästan samma sak...men 4 stycken är vi väl nu som planerar mallis bröllop här?? Kanske skall avsluta med sitt namn istället?
/ Anna
Verkligen super kul med fler brudar! =)
Och jag håller med om att det är förvirranade med namnen hahhaha
Anna: Ja det var super kul att hitta fram den ringen! Men jag ligger ju lite i lä jämnfört med din ring, den är ju flera generationer gammal! Gud vad kul!!! =)
Jag tror att jag får låta min ring gå i arv sen med ; )
Igår började vi prata lite om restaurang efter vigseln... det lutar åt La Terazza. Nära och bra. Tror nog att man måste boka bord i god tid?! Vad tror ni?
Tänk att vi alla gifter oss med en veckas mellanrum! =)))) Lääängtar!!!!
/Jessica
Jessica har ni bokat hotell än?? Jag förde över pengar till krykan i torsdags men de har ännu inte kommit fram, börjar bli nervös!!!
/ Anna
Nej vi har inte bokat hotell än. Surfar fortfarande runt o kollar läget... Tycker att det e jätte svårt!
Men det får nog bli nästa projekt att ta tag i! Det underlättar nog att vara på plats när dagen D är framme ; )
Jag har precis överfört pengarna... EN VECKA!??!?!!? Åh gud.... Då blir det en nervös vecka man har framför sig....
/Jessica
Jag måste ringa kyrkan imorgon igen....verkar ju skumt att det skall ta en hel vecka. Jag gick till banken och bad dem hjälpa mig föra över pengarna....så det borde ju blivit rätt!
Hur har det gått med pengarna? ringde du idag Anna?
/Jessica
Fick ett mejl PRECIS nu ifrån kyrkan att pengarna kommit fram, tog 6 dagar. Så nu är allt bokat och klart....18 augusti smäller det
Ska ni ha en kort eller lång klänning?? Blir väl för varmt med lång? Ni som skall vigas i Alcanada....är vigselplatsen på en strand, är man barfota isåfall?
/ Anna
Hej alla!
Va kul att läsa att det är så många som ska gifta sig på Mallis nästa år. Ni kommer att bli supernöjda. Själv är jag lyckligt nygift sen 2 månader tillbaka. Vi hade en perfekt, hemlig vigsel vid Alcanada med bara våra två barn.
Jag kommer säkert att tjuvkika lite här då det är så kul med alla planering.
Angående restaurang La Terazza så öppnade de för mat väldigt sent, typ 20.00 eller liknande så det gäller att höra med dem hur man löser det. Vet även att ägaren av den restaurangen äger någon annan i närheten som ligger med en superfin utsikt på höjden. Hörde att det var andra som valde den istället. Men det är ju bara att kolla.