• Uppsalabrud 2011

Den 8e kinaklänningstråden

Här pratar vi om allt som har med Kinaklänningar att göra.

En Kinaklänning är alltså en klänning som man beställer direkt från en fabrik i Kina

Några sidor med klänningar:
    www.kanaccasbridal.com
    www.1koo.com
    lillsessanbrud.dinstudio.se/text1_1.html
    brudklanningar.nu/
    www.zazabella.fi
    www.landybridal.com
    www.lightinthebox.com/wholesale-Wedding-Dress...
    www.sheshopping.com
    www.millybridal.com
    www.littlecoral.com
    www.jkdress.com
    www.likesfashion.se/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-03-02 19:38
    För er som söker en ren informativ tråd om vilka företag som används flitigast och vilka som svarar snabbast på mail etc besöker den här tråden:
    www.brollopstorget.se/Forum-1-81/m3927196.html
  • Svar på tråden Den 8e kinaklänningstråden
  • La novia
    Skumboll skrev 2011-02-08 22:17:35 följande:
    Nej, jag håller med! Överdelen är så kantig på något vis, vill ha en mer mjuk form om jag nu ens ska ha axelbandslöst. 
    Ja, på tok för kantig för min smak och jag tycker heller inte att den följer kroppen (brösten) på ett fint sätt
  • Ocean Bride
    La novia skrev 2011-02-08 22:27:02 följande:
    Jag kan inte heller någonting alls om u-kjolar (eller andra attiraljer över huvudtaget) men jag tänker att jag kanske kan fråga de på Milly (eller vart det nu blir jag beställer från) att rekommendera en passande u-kjol till den klänning jag beställer...vad tror ni andra om det?
    Det hade jag gjort!! Svårt att säga annars vad som skulle passa tror jag.. men de borde ju veta vad som passar till den klänningen de syr..Glad
  • 1700tal
    Skumboll skrev 2011-02-08 21:53:55 följande:
    1700-tal: Den första är nog ingen hit på mig, men den andra var riktigt fin! Gillar de tunna skira materialen! Visst är det spets påsytt upptill, och pärlor på det? 
    Åh, helt fantastisk spetsklänning! 
  • Skumboll
    La novia skrev 2011-02-08 22:29:05 följande:
    Ja, på tok för kantig för min smak och jag tycker heller inte att den följer kroppen (brösten) på ett fint sätt
    Precis! Jag tycker den är för bred och högt skuren ut mot armhålorna till.... haha, vilken beskrivning. 

Antingen kan man ju bara ändra formen eller så funderar jag på hur det skulle se ut med en v-ringad! 

Så svårt att photoshoppa när hon står snett på bilden, men jag fixade och trixade lite med den andra bilden tidigare bara för att....

• Skumboll

Denna var fin..... eller typ denhär formen upptill på den andra klänningen med liknande volanger!

• Skumboll

Någon som känner till butiken Twink förresten?

• Ocean Bride
    Acacia - Organza Tea Length Bridal Gown. Vintage Inspired Wedding Dress.
    Typ såhär ser klänningen ut som jag frågat milly om....  fast eventuellt med halterneck...
    Och antagligen i blått...
  • Ocean Bride
    Blushing in Pink
    Kolla in klänningen och färgen!!! ååhhhhh!!
  • 1700tal
    Ocean Bride skrev 2011-02-08 23:05:00 följande:
    Blushing in Pink
    Kolla in klänningen och färgen!!! ååhhhhh!!
    Ljuvlig!
  • 1700tal
    Ingen som vet vilken underkjol jag ska köpa till klänningarna jag la in förut?
    Skulle ta en av dessa från Milly. Den första är utan ringar, den andra har två ringar där den översta ringen inte ligger på höften och är i vägen för de modeller du tänkte på. Jag har dem båda hemma + den från milly med 3 ringar. Den med 3 ringar skulle inte passa till dina modeller, den översta ringen sitter för högt och passar bättre till bal/puffmodeller som går mer rakt ut från höften.
Svar på tråden Den 8e kinaklänningstråden