• Uppsalabrud 2011

Den 8e kinaklänningstråden

Här pratar vi om allt som har med Kinaklänningar att göra.

En Kinaklänning är alltså en klänning som man beställer direkt från en fabrik i Kina

Några sidor med klänningar:
    www.kanaccasbridal.com
    www.1koo.com
    lillsessanbrud.dinstudio.se/text1_1.html
    brudklanningar.nu/
    www.zazabella.fi
    www.landybridal.com
    www.lightinthebox.com/wholesale-Wedding-Dress...
    www.sheshopping.com
    www.millybridal.com
    www.littlecoral.com
    www.jkdress.com
    www.likesfashion.se/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-03-02 19:38
    För er som söker en ren informativ tråd om vilka företag som används flitigast och vilka som svarar snabbast på mail etc besöker den här tråden:
    www.brollopstorget.se/Forum-1-81/m3927196.html
  • Svar på tråden Den 8e kinaklänningstråden
  • Sommarbrud
    Ocean Bride skrev 2011-02-10 20:48:13 följande:
    hahaha vad härlig du är!!! Skrattande
    Min sambo tycker det e sådär jag älskar att handla men förut var det mest jeans och skor nu är det även klänningar från kina som ska beställas hem:)

har ni några bra förslag på¨klänning till dagen efter :)
  • Aylas
    Sommarbrud skrev 2011-02-10 20:43:53 följande:
    Beautiful Purple Round Collar Sleeveless Ribbon Chiffon Dress
    Vad tycker ni om denna? Att ha dagen efter (vi sover ver med alla gäster) Fast i en ljus färg
    Den är härlig. Kanske kan de lägga till en decimener?

En klänning dagen efter är ju en grym idé att fixa. Vi ska ha grillning dagen innan också... Så då blir det dubbelt upp
  • Ocean Bride
    Sommarbrud skrev 2011-02-10 20:50:05 följande:
    Min sambo tycker det e sådär jag älskar att handla men förut var det mest jeans och skor nu är det även klänningar från kina som ska beställas hem:)

har ni några bra förslag på¨klänning till dagen efter :)
    jo, känner igen det där från min sambo =)
    Har inte funderat så mkt på klänning till dagen efter, vet inte än om vi ska ha ngn uppsamling då.. men kanske.. hmm ska fundera lite..
    Men jag gillar ju mkt 20-tals och 50-tals inspirerat..... Vet inte vad du gillar!? Eller är ute efter?
  • Sommarbrud
    Aylas skrev 2011-02-10 20:56:27 följande:
    Den är härlig. Kanske kan de lägga till en decimener?

En klänning dagen efter är ju en grym idé att fixa. Vi ska ha grillning dagen innan också... Så då blir det dubbelt upp
    Roligt med dagen innan också :) Ja men vad jobbigt måste fixa massa fina kläder staaackars dig ;)
  • Aylas
    Sommarbrud skrev 2011-02-10 20:58:08 följande:
    Roligt med dagen innan också :) Ja men vad jobbigt måste fixa massa fina kläder staaackars dig ;)
    Du ska bara veta vad jag lider
  • Sommarbrud
    Aylas skrev 2011-02-10 21:00:29 följande:
    Du ska bara veta vad jag lider
    Ja jag mår dåligt för din skull! Sååå jobbigt ...
  • Skumboll
    Ocean Bride skrev 2011-02-10 20:47:48 följande:
    Ja... är lite rädd för "gravidlooken" men jag ska se om jag kan hitta en liknande och prova. HAr inte så stora bröst och vet därför inte om jag "bär upp den"..... men det får nog testas =)

Ja, det är svårtr det här med spetsen.... Obestämd
    Huruvida man ser gravid ut i en sådan klänning eller ej brukar bero på vart under bysten den är avskuren. Jag är ju livrädd för sånt, jag med min noja för min mage, men är den avskuren några centimeter under bysten ser det genast mycket bättre ut. 
  • Skumboll
    Sommarbrud skrev 2011-02-10 20:43:53 följande:
    Beautiful Purple Round Collar Sleeveless Ribbon Chiffon Dress
    Vad tycker ni om denna? Att ha dagen efter (vi sover ver med alla gäster) Fast i en ljus färg
    Supersöt! Men jag skulle nog gjort den något lite längre om det gick...
  • Sommarbrud
    Skumboll skrev 2011-02-10 21:02:54 följande:
    Huruvida man ser gravid ut i en sådan klänning eller ej brukar bero på vart under bysten den är avskuren. Jag är ju livrädd för sånt, jag med min noja för min mage, men är den avskuren några centimeter under bysten ser det genast mycket bättre ut. 
    Ja och jag kommer frhoppningsvis vara gravid o då vill jag inte att det ska synas för mkt så här är det klänningar där inget kan misstolkas:)
  • Darling Daisy

Oh, vad underbara ni är! 
    Bäst att jag inte visar den här shoppinguppviglande tråden för min kära sambo!!  

Fast skämt å sido, det är ju vår viktigaste helg ever! Och för de flesta är det ju viktigt att få se så bra som möjligt ut när man träffar sina gäster, oavsett om det är dagen innan, dagen D eller dagen efter. Så självklart finns det behov för flera klänningar!!!

Egentligen är det ju bara bra att vi hänger på Kina-sidor o shoppar. Det är ju mycket billigare än att köpa i Sverige!

Svar på tråden Den 8e kinaklänningstråden