• Uppsalabrud 2011

Den 8e kinaklänningstråden

Här pratar vi om allt som har med Kinaklänningar att göra.

En Kinaklänning är alltså en klänning som man beställer direkt från en fabrik i Kina

Några sidor med klänningar:
    www.kanaccasbridal.com
    www.1koo.com
    lillsessanbrud.dinstudio.se/text1_1.html
    brudklanningar.nu/
    www.zazabella.fi
    www.landybridal.com
    www.lightinthebox.com/wholesale-Wedding-Dress...
    www.sheshopping.com
    www.millybridal.com
    www.littlecoral.com
    www.jkdress.com
    www.likesfashion.se/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-03-02 19:38
    För er som söker en ren informativ tråd om vilka företag som används flitigast och vilka som svarar snabbast på mail etc besöker den här tråden:
    www.brollopstorget.se/Forum-1-81/m3927196.html
  • Svar på tråden Den 8e kinaklänningstråden
  • La novia
    Hvidbrud skrev 2011-02-08 11:17:50 följande:

La Novia: Jag fick min klänning uppsydd via Lillsessan, som inte håller på längre (verkar det som på hennes hemsida), så jag vet inte vilken fabrik hon använde sig av till just min klänning.
    Här kan man iallafall se spetsen och pärlorna se sytt på livet.
    (oh, önskar att jag hade haft en extra underkjol, när jag tittar på bilderna idag...)
    Men gud vilken vacker klänning! Det är precis så jag vill ha min överdel, med vågor i decolletaget och pärlor i spetsen - jättefint! 
  • Luxuz

Hej! Nu har jag, varjefall, skummat igenom den här tråden.
    Jag har bestämt mig för vilken klänning jag vill ha. Jag försöker att inte titta på alla fina ni lägger in här, nu när jag äntligen bestämt mig.
    Jag tänkte skicka en offert till Milly, även om siden är nere, men jag vet inte riktigt vad jag ska skriva. Ska jag bara fråga hur mycket klänning skulle kosta hos dem? Går det bra med en länk till en websida eller är det bättre med en bild? Som jag har förstått, så skickar de med en länk där man får acceptera köpet.
    Nåt annat jag ska tänka på? Nåt annat att fråga så där i början?

• La novia
    Skumboll skrev 2011-02-08 09:06:28 följande:
    Jag funderar på något sånt här.... men vette fan om det passar mig? Och den eviga frågan, vad gör man med ovandelen? jag är inte jätteförtjust i axelbandslöst. Lite input please!

Kjolen på den första tycker jag är fin Glad och om du vill "dölja" lite över magen tror jag det blir jättebra...men personligen är jag inte så förtjust i överdelen.
  • Sommarbrud

Ingen som vet vilken underkjol jag ska köpa till klänningarna jag la in förut?

• La novia
    1700tal skrev 2011-02-07 21:53:05 följande:
    Hm, vad skulle passa till dina önskemål och behov. Ska kolla lite bland mina millybilder (har ju alla på datorn, går mkt lättare att leta då..)
    Du som har alla Millys bilder, vet du om (har du kännt igen) de gör Maggie Sottero? Jag har hittat vissa modeller på Landy och just den jag vill ha finns på Tiffany Bridals (men det verkar inte som om någon har testat Tiffany...och jag bli lite "harig" och tänker att det känns säkrare att ta Milly eller Landy)

Ska nog skicka och begära prisförslag på den jag vill ha men tänkte att om de redan har den modellen så är det väl bättre att välja deras egen modell direkt?

• Skumboll
    La novia skrev 2011-02-08 22:09:06 följande:
    Kjolen på den första tycker jag är fin Glad och om du vill "dölja" lite över magen tror jag det blir jättebra...men personligen är jag inte så förtjust i överdelen.
    Nej, jag håller med! Överdelen är så kantig på något vis, vill ha en mer mjuk form om jag nu ens ska ha axelbandslöst. 
  • Skumboll
    Sommarbrud skrev 2011-02-08 22:13:05 följande:
    Ingen som vet vilken underkjol jag ska köpa till klänningarna jag la in förut?
    Önskar jag kunde hjälpa men kan inte ett jota om underkjolar!
  • Sommarbrud
    Skumboll skrev 2011-02-08 22:18:28 följande:
    Önskar jag kunde hjälpa men kan inte ett jota om underkjolar!
    Nej inte jag heller o tänkte beställa en samtidigt som jag beställer klänningen o nu e jag ju tok laddad inför att beställa:) Skulle vara typiskt mig att beställa helt fel u-kjol som inte passar klänningen
  • La novia
    1700tal skrev 2011-02-06 23:40:00 följande:
    På Grand hade Zetterberg 5 klänningar i montern och de var underbara. Vilket tyg!! Håller med om att de var finare i verkligheten men samtidigt hade de ganska osmickrande skärning allihop. Men det var väl halva grejen. 20-talsmodeller är ju inte heller nåt att ha om man inte vill känna sig som ett hus. De är ju så långt ifrån kvinnokroppens formen det kan bli...
    La novia skrev 2011-02-06 22:54:49 följande:
    Ska man planera för att klänningen kommer behöva en underkjol eller kan man "räkna med" att klänningen kommer vara så fyllig som på bilden?

Och om man ska mäta "hollow to hem" alltså från typ halsgropen till där klänningen ska sluta, ska man mäta rakt ner i golvet och sluta nån centimeter upp eller ska man mäta snett ut från kroppen till en bit framför fötterna? Förstår ni vad jag menar, har lite svårt att förklara Obestämd
    Nejdå, fattar precis vad du menar. Enligt mina erfarenheter (fast har ju bara handlat av milly, däremot läst på andra sidor):

De flesta klänningar behöver en separat underkjol med tyll, ringar osv (om modellen har vid kjol). Har sett några inlägg vars klänningar har inbyggd underkjol men majoriteten har det inte. Men fråga dem för att vara säker.

NEJ, du ska inte mäta hollow to hem snett ut från kroppen, då blir kjolen alldeles för lång! Rakt ner ska det vara! Om den tillverkare du köper från inte specifikt utrycker nåt annat förstås...
    Tack tack igen! Hahaha du blir ju värsta gurun Flört 
  • La novia
    Sommarbrud skrev 2011-02-08 22:19:31 följande:
    Nej inte jag heller o tänkte beställa en samtidigt som jag beställer klänningen o nu e jag ju tok laddad inför att beställa:) Skulle vara typiskt mig att beställa helt fel u-kjol som inte passar klänningen
    Jag kan inte heller någonting alls om u-kjolar (eller andra attiraljer över huvudtaget) men jag tänker att jag kanske kan fråga de på Milly (eller vart det nu blir jag beställer från) att rekommendera en passande u-kjol till den klänning jag beställer...vad tror ni andra om det?
Svar på tråden Den 8e kinaklänningstråden