• Uppsalabrud 2011

Den 8e kinaklänningstråden

Här pratar vi om allt som har med Kinaklänningar att göra.

En Kinaklänning är alltså en klänning som man beställer direkt från en fabrik i Kina

Några sidor med klänningar:
    www.kanaccasbridal.com
    www.1koo.com
    lillsessanbrud.dinstudio.se/text1_1.html
    brudklanningar.nu/
    www.zazabella.fi
    www.landybridal.com
    www.lightinthebox.com/wholesale-Wedding-Dress...
    www.sheshopping.com
    www.millybridal.com
    www.littlecoral.com
    www.jkdress.com
    www.likesfashion.se/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-03-02 19:38
    För er som söker en ren informativ tråd om vilka företag som används flitigast och vilka som svarar snabbast på mail etc besöker den här tråden:
    www.brollopstorget.se/Forum-1-81/m3927196.html
  • Svar på tråden Den 8e kinaklänningstråden
  • FadeToBlack
    Skumboll skrev 2011-02-08 14:16:34 följande:
    Kolla under dessa kategorier;
    www.matildasfest.com/
    Ja då är det inte så konstigt, hamnade inne på en annan Matildas fest hemsida tidigare :P Tack för länken!
  • Skumboll
    FadeToBlack skrev 2011-02-08 19:09:42 följande:
    Ja då är det inte så konstigt, hamnade inne på en annan Matildas fest hemsida tidigare :P Tack för länken!
    Ja, de har två hemsidor (?) och tidigare fanns skorna på den andra sidan...
  • 1700tal
    Skumboll skrev 2011-02-08 14:12:22 följande:
    Här är man borta några timmar och tråden är full med nya roliga inlägg!   

VIsst är det, man tänker ju bara hur fantastiskt fin den är på en pinnsmala långa modellen. Svårt att föreställa sig hur det ser ut på en själv....
    Visst var den?! Hade velat ha lite vidare kjol (för att variera) och något som markerar midjan lite mer (för den finns där!). Och volanger är ju fiiiiint!
    Har du inga bilder på sådana typer klänningar från Milly?

Den första ovandelen av dina bilder gillar jag massor, men hur blir den i chiffong? Och jag skulle eventuellt kunna tänka mig en axelbandslös men den måste verkligen ha rätt form upptill, på originalet ser den så konstig ut? Gillar då mer ovandelen på Christos-klänningen (men minus axelbanden).
    Den här ggn var det jag som var borta några timmar! Här går det undan! Men du, vad har du för mått underfär? byst, midja och höft? Lättare att föreställa sig vad som passar och att leta då. Om du inte har nåt emot att säga det.  Är modeller som den där christos du är ute efter? Eller som den första?
    Mariabridetobe skrev 2011-02-08 13:57:00 följande:
    Ojojoj.... vad mycket som har hänt här sen jag sist var inne.... Det verkar bli flera klänningar för många Skrattande Jag funderade länge på detta, men älskar min klänning så jag klara mig med den... men kom på problemet att jag inte kommer kunna dansa med det långa släpet, så jag kommer beställa en "tärnklänning", kort o champange färg att byta till under kvällen så jag kan bugga hela kvällen lång.. Har hittat en på Landy som jag tror blir bra... men min sambo ifrågasatte om jag inte ska ha en lång men vid klännig, eftersom jag är brud... Har han rätt??? Eller är det okej att ha en knälång klänning att dansa i, efter att haft en lång med släp... HJÄLP!!

Men ni kanske har TIPS på fler sidor med snygga tärnklänningar.... Och någon som vet vilken av LANDYs färger på färgkartan som är champang...
    Sorry för alla frågor!!

Ni är ett härligt gäng brudar... som gör hela brudklännings grejen såå kul... Och spännande!!!
    Har oxå funderat på det där med med att dansa. Om vi väljer att dansa vals är det inget problem men, då hakar jag upp släpet eller håller det i handen. Men nu har vi pratar om att gå och lära oss en koregrafi istället till en snabbare låt och chocka alla gäster! Och då behövs en kortare. Men skulle i så fall vilja ha en som man kan dela av (alltså samma klänning). Typ en sån här modell skulle man kunna ta av det understa lagret och ha samma klänning fast kortare. Borde va lätt att fixa för kinaföretagen.

Sommarbrud skrev 2011-02-08 12:08:28 följande:
    1700tal: Jätte fin tror den kommer bli fantastisk med ena axeln. Är det din andra eller tredje? (har inte hängt med i hela tråden)
    Well, tredje... Skäms Har inte beställt den än kanske jag ändrar mig... Men den andra (som är i produktion) har inte kommit än den ser ut så här (har klippt ihop underdelen och överdelen) och är i light campagne:

• Skumboll
    1700tal skrev 2011-02-08 19:44:40 följande:
    Den här ggn var det jag som var borta några timmar! Här går det undan! Men du, vad har du för mått underfär? byst, midja och höft? Lättare att föreställa sig vad som passar och att leta då. Om du inte har nåt emot att säga det.  Är modeller som den där christos du är ute efter? Eller som den första?
    Men det är kul när det händer lite!

Euhm... blunda nu alla känsliga människor.
    Byst = 88
    Midja = 75
    Höft = 96
    Och så är jag ju då 157 lång. Nej, kort menar jag ju.

Jag gillar skirt och romantiskt, volanger, lager på lager, spets. Men de ska vara ganska rena och jag vill inte ha drapering sådär snett över magen ner mot höften, då ser jag bara ännu kortare ut. 
    Den första? Den jag har beställt menar du? Ja, dels sånna tycker jag om....men ska jag beställa en till så vill jag ju ha någon som är i motsats till den. Gillar ju de från jim hjelm....men lika mycket de från Christos. Bara det är romatiskt!
  • 1700tal
    Skumboll skrev 2011-02-08 19:59:07 följande:
    Men det är kul när det händer lite!

Euhm... blunda nu alla känsliga människor.
    Byst = 88
    Midja = 75
    Höft = 96
    Och så är jag ju då 157 lång. Nej, kort menar jag ju.

Jag gillar skirt och romantiskt, volanger, lager på lager, spets. Men de ska vara ganska rena och jag vill inte ha drapering sådär snett över magen ner mot höften, då ser jag bara ännu kortare ut. 
    Den första? Den jag har beställt menar du? Ja, dels sånna tycker jag om....men ska jag beställa en till så vill jag ju ha någon som är i motsats till den. Gillar ju de från jim hjelm....men lika mycket de från Christos. Bara det är romatiskt!
    Men det där var väl inga stora mått! Du kan inte ha så mkt "fläsk" att dölja med ett midjemått på 75 cm. Säger det inte för att vara snäll, trodde verkligen att du skulle ha många fler cm tillgodo!

Men då är det ju längden som är det man vill trixa med. Förstår att veck på fel håll över magen blir fel.. Ok, ska först leta efter milly modeller som har en vidare romantisk kjol och markerad midja som åt christos-hållet... Give med a sec så fixar jag ett litet "kollage"..
  • Sommarbrud

1700tal: Vaf ska du göra med dina klänningar? Jag känner mig själv så jag kommer aldrig sälja någon utan ha dem hemma... och man använder dem ju inte sååååå ofta :)

• Skumboll
    1700tal skrev 2011-02-08 20:35:58 följande:
    Men det där var väl inga stora mått! Du kan inte ha så mkt "fläsk" att dölja med ett midjemått på 75 cm. Säger det inte för att vara snäll, trodde verkligen att du skulle ha många fler cm tillgodo!

Men då är det ju längden som är det man vill trixa med. Förstår att veck på fel håll över magen blir fel.. Ok, ska först leta efter milly modeller som har en vidare romantisk kjol och markerad midja som åt christos-hållet... Give med a sec så fixar jag ett litet "kollage"..
    Nu ska jag väl erkänna att måtten är efter att jag dragit på mig en supersexig kroppsstrumpa! Gör någon centimeter på måtten kanske men främst så håller det allt på plats.
    Men jo, det är en del mage kvar efter graviditeten som jag inte får bort. Men jättestor är jag väl inte, bara det att jag bara för några år sedan var riktigt riktigt smal så jag jämför ju nu med då. Haha!
  • 1700tal

Jaa, vad ska jag göra med dem. Öppna brudbutik låter väl lämpligt! Men allvarligt så kommer jag sälja de jag inte använder...

Det där med kroppsstrumpa har jag aldrig provat! Kan tänka mig synen... Är de inte hemsk obekväma?

Här är några som är åt det ena hållet (som den christos du visade). Överdelen kan man ju moderera förstås:

• Skumboll
    1700tal skrev 2011-02-08 20:55:28 följande:
    Jaa, vad ska jag göra med dem. Öppna brudbutik låter väl lämpligt! Men allvarligt så kommer jag sälja de jag inte använder...

Det där med kroppsstrumpa har jag aldrig provat! Kan tänka mig synen... Är de inte hemsk obekväma?

Här är några som är åt det ena hållet (som den christos du visade). Överdelen kan man ju moderera förstås:

Haha, det är faktiskt inte ett dugg obekvämt. Man får bra hållning däremot, något jag inte har... längre.

Det är ju så sjukt, 95% av alla klänningar är ju axelbandslösa....
    Kan du inte lägga in större bilder på mittenbilden i mittenraden och bilden längst till vänster i raden längst ner.
  • Ocean Bride

Såg nu att de bilder jag la in förut idag inte syns.. Det syntes på min skärm, men när jag postat inlägget så syns de inte.. Varför blir det så?!?!
    Den var för övrigt väldigt lik bild nr 2 av dem som 1700-tal nyss la in =) Fast kortare, till under knät ungefär =)

Svar på tråden Den 8e kinaklänningstråden