Skumboll skrev 2011-02-08 14:12:22 följande:
Här är man borta några timmar och tråden är full med nya roliga inlägg!
VIsst är det, man tänker ju bara hur fantastiskt fin den är på en pinnsmala långa modellen. Svårt att föreställa sig hur det ser ut på en själv....
Visst var den?! Hade velat ha lite vidare kjol (för att variera) och något som markerar midjan lite mer (för den finns där!). Och volanger är ju fiiiiint!
Har du inga bilder på sådana typer klänningar från Milly?
Den första ovandelen av dina bilder gillar jag massor, men hur blir den i chiffong? Och jag skulle eventuellt kunna tänka mig en axelbandslös men den måste verkligen ha rätt form upptill, på originalet ser den så konstig ut? Gillar då mer ovandelen på Christos-klänningen (men minus axelbanden).
Den här ggn var det jag som var borta några timmar! Här går det undan!

Men du, vad har du för mått underfär? byst, midja och höft? Lättare att föreställa sig vad som passar och att leta då. Om du inte har nåt emot att säga det.

Är modeller som den där christos du är ute efter? Eller som den första?
Mariabridetobe skrev 2011-02-08 13:57:00 följande:
Ojojoj.... vad mycket som har hänt här sen jag sist var inne.... Det verkar bli flera klänningar för många

Jag funderade länge på detta, men älskar min klänning så jag klara mig med den... men kom på problemet att jag inte kommer kunna dansa med det långa släpet, så jag kommer beställa en "tärnklänning", kort o champange färg att byta till under kvällen så jag kan bugga hela kvällen lång.. Har hittat en på Landy som jag tror blir bra... men min sambo ifrågasatte om jag inte ska ha en lång men vid klännig, eftersom jag är brud... Har han rätt??? Eller är det okej att ha en knälång klänning att dansa i, efter att haft en lång med släp... HJÄLP!!
Men ni kanske har TIPS på fler sidor med snygga tärnklänningar.... Och någon som vet vilken av LANDYs färger på färgkartan som är champang...
Sorry för alla frågor!!
Ni är ett härligt gäng brudar... som gör hela brudklännings grejen såå kul... Och spännande!!!
Har oxå funderat på det där med med att dansa. Om vi väljer att dansa vals är det inget problem men, då hakar jag upp släpet eller håller det i handen. Men nu har vi pratar om att gå och lära oss en koregrafi istället till en snabbare låt och chocka alla gäster! Och då behövs en kortare. Men skulle i så fall vilja ha en som man kan dela av (alltså samma klänning). Typ en sån här modell skulle man kunna ta av det understa lagret och ha samma klänning fast kortare. Borde va lätt att fixa för kinaföretagen.

Sommarbrud skrev 2011-02-08 12:08:28 följande:
1700tal: Jätte fin tror den kommer bli fantastisk med ena axeln. Är det din andra eller tredje? (har inte hängt med i hela tråden)
Well, tredje...

Har inte beställt den än kanske jag ändrar mig... Men den andra (som är i produktion) har inte kommit än den ser ut så här (har klippt ihop underdelen och överdelen) och är i light campagne: