• Uppsalabrud 2011

Den 8e kinaklänningstråden

Här pratar vi om allt som har med Kinaklänningar att göra.

En Kinaklänning är alltså en klänning som man beställer direkt från en fabrik i Kina

Några sidor med klänningar:
    www.kanaccasbridal.com
    www.1koo.com
    lillsessanbrud.dinstudio.se/text1_1.html
    brudklanningar.nu/
    www.zazabella.fi
    www.landybridal.com
    www.lightinthebox.com/wholesale-Wedding-Dress...
    www.sheshopping.com
    www.millybridal.com
    www.littlecoral.com
    www.jkdress.com
    www.likesfashion.se/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-03-02 19:38
    För er som söker en ren informativ tråd om vilka företag som används flitigast och vilka som svarar snabbast på mail etc besöker den här tråden:
    www.brollopstorget.se/Forum-1-81/m3927196.html
  • Svar på tråden Den 8e kinaklänningstråden
  • 1700tal

Nu har jag nästan bestämt mig för "nästa" klänning...   Den här har jag varit sugen på hela tiden men tyckt att den var för nätt och smal. Men så kom jag på att det är ju bara att be dem göra den vidare ju. Dööh, typ! Och så med en axel förstås... Men fler blommor på.. Älskar kjolen! Om de sen kan göra den lite vidare så är den ännu bättre. Inte mkt men lite..

Inte så mkt åt Ian Stuarthållet kanske, hehe?! Men då får det väl bli en Ian Stuart oxå sen...

• Sommarbrud

1700tal: Jätte fin tror den kommer bli fantastisk med ena axeln. Är det din andra eller tredje? (har inte hängt med i hela tråden)

• 1700tal
    Hvidbrud skrev 2011-02-08 12:04:46 följande:
    Jag hade inga som helst problem med röda armar eller vass spets. Ingenting alls. tanken slog mig inte ens. Det var ju inte alls samma slags spets som det var på slöjan. Ska ut i gardroben och känna lite..

Åh, vad fiin den var! Hade nästan glömt vilket fantastiskt handarbete den är! Spetsen är relativt mjuk och pärlorna små och kanske tillochmed gjorde att armarna skyddades? INGA paljetter, som gamal sambadansare vet jag att paljetter kan riva en blodig om man har dem ens i närheten av armarna.

Buketten är ingen bukett utan en slags "dans-sjal" som är tradition i min mans kultur. Buketten var en vacker som min man valt ut till mig, med olika doftande blommor som alla hade ett vackert budskap. <3<3<3<3 Den finns i galleriet....
    Aha, men då är det paljetterna som är boven i dramat. Bra att veta så man kan be dem skippa dem.

En danssjal, då förstår jag. Trodde det var en florist gone wild med ovanligt innehåll. Vad fint att din man valde buketten, väldigt romantiskt. Ska titta i ditt galleri.
  • FadeToBlack
    1700tal skrev 2011-02-05 22:24:45 följande:
    Den täcker ju mer än än den ordinarie klänningen iaf. Beror ju på hur mkt bristningar du har och hur långt de går..

Fråga landy hur lång leveranstid de kan garantera. Landy har även rush order har jag sett, kan ju vara värt en extra slant mot att få ner några extra kilon. Fast om du tar med snörning kan du diffa ganska många kilon utan att det gör något. Jag beställde min klänning så den skulle passa mig om ca 7 kg (från att jag beställde den, nu har jag gått ner ett par) och jag kunde ha den redan när den kom.
    Oj, vad det skrivs mycket på denna tråd, jag hinner knappt med :P

1700tal: Det låter ju fint, ska verkligen ta den med snörning där bak så chansen är större att få den att passa sen när jag gått ner litegrann :)
  • FadeToBlack
    Skumboll skrev 2011-02-05 22:10:16 följande:
    Ang skor, jag vet, det är verkligen inte lätt att hitta! Jag kan verkligen inte gå i högklackat men vill ändå ha lite klack för hållningens skull. På matildas fest kan man beställa med valfri klackhöjd, men där kanske du redan kollat?
    Jag är av samma mening, måste få lite höjd till mina 160 cm!
    Jag tittade in där, men jag måste vara blind, såg bara att dom hade skor på lager och där gick det inte att välja något med klackhöjd. Jag måste ha missat något? :)
  • Mariabridetobe

Ojojoj.... vad mycket som har hänt här sen jag sist var inne.... Det verkar bli flera klänningar för många Skrattande Jag funderade länge på detta, men älskar min klänning så jag klara mig med den... men kom på problemet att jag inte kommer kunna dansa med det långa släpet, så jag kommer beställa en "tärnklänning", kort o champange färg att byta till under kvällen så jag kan bugga hela kvällen lång.. Har hittat en på Landy som jag tror blir bra... men min sambo ifrågasatte om jag inte ska ha en lång men vid klännig, eftersom jag är brud... Har han rätt??? Eller är det okej att ha en knälång klänning att dansa i, efter att haft en lång med släp... HJÄLP!!

Men ni kanske har TIPS på fler sidor med snygga tärnklänningar.... Och någon som vet vilken av LANDYs färger på färgkartan som är champang...
    Sorry för alla frågor!!

Ni är ett härligt gäng brudar... som gör hela brudklännings grejen såå kul... Och spännande!!!

• Skumboll

Här är man borta några timmar och tråden är full med nya roliga inlägg!  

Sommarbrud skrev 2011-02-08 09:46:06 följande:
    Skumboll: Väldigt fin också gillar fortfarande de två första mer, men denna hade axelband...

Det är så svårt hur den sitter på eftersom alla klänningar e ju fina på personen som visar dem:/
    VIsst är det, man tänker ju bara hur fantastiskt fin den är på en pinnsmala långa modellen. Svårt att föreställa sig hur det ser ut på en själv....
    1700tal skrev 2011-02-08 09:49:58 följande:
    Den första var ursnygg!! Men kan du inte göra den med nån sån här överdel för att slippa det axelbandslösa?

Den från Christos var oxå fin... Den är ju lite mer kjol och lite mer vidd, kan ju vara kul som alternativ... 
    Visst var den?! Hade velat ha lite vidare kjol (för att variera) och något som markerar midjan lite mer (för den finns där!). Och volanger är ju fiiiiint!
    Har du inga bilder på sådana typer klänningar från Milly?

Den första ovandelen av dina bilder gillar jag massor, men hur blir den i chiffong? Och jag skulle eventuellt kunna tänka mig en axelbandslös men den måste verkligen ha rätt form upptill, på originalet ser den så konstig ut? Gillar då mer ovandelen på Christos-klänningen (men minus axelbanden).
  • Skumboll
    FadeToBlack skrev 2011-02-08 13:01:43 följande:
    Jag är av samma mening, måste få lite höjd till mina 160 cm!
    Jag tittade in där, men jag måste vara blind, såg bara att dom hade skor på lager och där gick det inte att välja något med klackhöjd. Jag måste ha missat något? :)
    Kolla under dessa kategorier;
    www.matildasfest.com/
  • Ocean Bride
    1700tal skrev 2011-02-07 21:38:49 följande:
    Ocean Bride skrev 2011-02-07 20:34:34 följande:
    Åh åh åh åh"!!! Varför missade jag dem på grand?! Skit!
    Jo, de kanske inte är super smickrande för formerna.. men ändå sååå vackra!!!

Hmmmm-.... kanske man skulle beställa en liknande från kina.... hahaha... det smittar med att beställa flera klänningar...... Tungan ute
    De hade en liten monter och hade ställt klänningarna tätt bredvid varann. De var även med på modevisningen, missade du det oxå? Synd att du inte fick möjlighet att klämma och känna på tyget.

Det jag egentligen gillade allra mest med dem var deras spektakulära hårdekorationer i samma stil. ÅÅH, vad fina de var. DE skulle jag lätt köpa i ett nafs! Vet inte vad de kostade dock...
    Det var synd att jag missade den montern på grand.. men såg dem på visningen Skrattande

Ja visst finns det många fina hårdekorationer!! Funderar på om jag kanske ska ha det iställlet för slöja..

LaurenMarilyn

Tänkte skicka ett mail till milly ikväll och kolla vad det kostar att göra denna klänningen... Har ett par snygga bruna skor som skulle passa bra till om klänningen görs i en blå färg, kanske kornblå eller ljusare marin... Ska på bröllop i sommar som gäst och tyckte det kanske skulle kunna funka?! (Utan underkjol....)
    Jag som då är tokig i spets funderar på att be dem göra midjan i spets, så att det ser ut som ett brett "skärp".. Vet inte hur jag ska förklara, har inte min vanliga dator just nu så jag kan inte visa bilden, ska kolla om jag kan få upp den senare ikväll på hur jag menar med midjan...
  • Sommarbrud

Hej

Är det jag som e dum? sitter inne på milanoo.com och funderar lite vad det kostar att frakta till sverige, är det verkligen summan de säger? Låter liiiite för bra för att vara sant. Tar de svenska fraktbolagen ut kostnad? Förstår att tull och moms kan tillkomma men själva frakten?? Ngn som kan hjälpa mig?

Svar på tråden Den 8e kinaklänningstråden