• Uppsalabrud 2011

Den 8e kinaklänningstråden

Här pratar vi om allt som har med Kinaklänningar att göra.

En Kinaklänning är alltså en klänning som man beställer direkt från en fabrik i Kina

Några sidor med klänningar:
    www.kanaccasbridal.com
    www.1koo.com
    lillsessanbrud.dinstudio.se/text1_1.html
    brudklanningar.nu/
    www.zazabella.fi
    www.landybridal.com
    www.lightinthebox.com/wholesale-Wedding-Dress...
    www.sheshopping.com
    www.millybridal.com
    www.littlecoral.com
    www.jkdress.com
    www.likesfashion.se/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-03-02 19:38
    För er som söker en ren informativ tråd om vilka företag som används flitigast och vilka som svarar snabbast på mail etc besöker den här tråden:
    www.brollopstorget.se/Forum-1-81/m3927196.html
  • Svar på tråden Den 8e kinaklänningstråden
  • 1700tal
    Farmall skrev 2011-02-07 13:34:07 följande:
    Javisst. Fanns många storlekar. Kolla säljaren pinkypretty. Men jag har ju inte fått den än så jag vet ju inte om den är bra i verkligheten än....återstår att se. Kostade bara typ 320:- inkl. frakt.
    Oj, det var billigt! Nu har vi inga näbbar med ska kolla ändå..
  • 1700tal

De har ju historiska dress-up-klänningar för barn! I 1700-talsstil! Gud, vad häftigt! Varför har jag inga barn??

• Farmall

Köper eller hyr ni kravatt och väst till mannen?

• Darling Daisy
    1700tal skrev 2011-02-07 13:26:28 följande:
    Hittat frockcoats oxå till samma pris!!

www.milanoo.com/Full-Length-Black-Single-Brea...

En till som är lite längre än den första:

www.milanoo.com/Handsome-Black-Single-Breaste...

Oj, det var billigt. Men jag förstår inte riktigt det här betyder:
    "Jacket, necktie, vest and pants are included.The price is only available for the tuxedo."

Jacka, slips/kravatt, vest och byxor är inkluderade. Priset gäller endast ... smokingen??
  • 1700tal
    Darling Daisy skrev 2011-02-07 15:00:54 följande:
    "Jacket, necktie, vest and pants are included.The price is only available for the tuxedo."

Jacka, slips/kravatt, vest och byxor är inkluderade. Priset gäller endast ... smokingen??
    Hm, bra fråga. La märke till att de kallar alla högtidskläder för män för tuxedo. Vet inte varför... Men det där sista "only available for the tuxedo" var ju lite mystiskt..

Just nu sitter jag och beställer håraccessoarer från milanoo. Vad mkt de har. Tänkte beställa några stycken och se hur de är. Lägger in bilder och priser när jag är klar.
  • Sommarbrud
    1700tal skrev 2011-02-07 15:07:11 följande:
    Hm, bra fråga. La märke till att de kallar alla högtidskläder för män för tuxedo. Vet inte varför... Men det där sista "only available for the tuxedo" var ju lite mystiskt..

Just nu sitter jag och beställer håraccessoarer från milanoo. Vad mkt de har. Tänkte beställa några stycken och se hur de är. Lägger in bilder och priser när jag är klar.
    Du är ju en riktig "kina" expert:)
  • Darling Daisy
    1700tal skrev 2011-02-07 15:07:11 följande:

Ja, visst är det en konstig formulering. Trodde först att inte byxor osv ingick, men det står ju tydligt att de är inkluderade i meningen innan... De kanske har en webmaster som inte är så haj på engelska, helt enkelt?!

Visst var det nån här i tråden som beställt klänning från Milanoo? Spännande när det är andra firmor än "gamla vanliga" Milly och Landy!
  • Farmall
    Darling Daisy skrev 2011-02-07 15:00:54 följande:

Jag tyckte också det verkar konstigt. Men kan man alltså få med kravatt? Ser bara slipsar vart jag än tittar.
Svar på tråden Den 8e kinaklänningstråden