• Uppsalabrud 2011

Den 8e kinaklänningstråden

Här pratar vi om allt som har med Kinaklänningar att göra.

En Kinaklänning är alltså en klänning som man beställer direkt från en fabrik i Kina

Några sidor med klänningar:
    www.kanaccasbridal.com
    www.1koo.com
    lillsessanbrud.dinstudio.se/text1_1.html
    brudklanningar.nu/
    www.zazabella.fi
    www.landybridal.com
    www.lightinthebox.com/wholesale-Wedding-Dress...
    www.sheshopping.com
    www.millybridal.com
    www.littlecoral.com
    www.jkdress.com
    www.likesfashion.se/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-03-02 19:38
    För er som söker en ren informativ tråd om vilka företag som används flitigast och vilka som svarar snabbast på mail etc besöker den här tråden:
    www.brollopstorget.se/Forum-1-81/m3927196.html
  • Svar på tråden Den 8e kinaklänningstråden
  • Skumboll
    1700tal skrev 2011-02-06 21:04:38 följande:
    Mmm, juuust det. Jag jobbar dessutom hemifrån utan nån som står och kikar över axeln om man surfar på "arbetstid". Jobbar dessutom framför datorn! Ja, problematiken för mig är ju uppenbar...
    Håhå, jag känner igen det där. Nu jobbar jag ytterst lite men när jag väl jobbar jobbar jag alltid hemifrån, framför datorn. Självdisciplinen är inte riktigt vad den borde vara.
  • 1700tal
    Skumboll skrev 2011-02-06 21:11:16 följande:
    Haha, ryktet sprider sig snabbt!  
    När är det planerat till, inte var det väl förrän nästa år?

Det lär väl inte bli några problem med spets som i ett helt tyg, annat blir det ju när det är påsytt och dessutom har massa pärlor och paljetter. Klart du ska ha en spetsklänning - också!
    Japp, 2012 smäller det... Men lokalen är redan bokad, det är det allra viktigaste. Så fatta vad många klänningar det blir om jag fortsätter så här?!
    Skumboll skrev 2011-02-06 21:12:41 följande:
    Håhå, jag känner igen det där. Nu jobbar jag ytterst lite men när jag väl jobbar jobbar jag alltid hemifrån, framför datorn. Självdisciplinen är inte riktigt vad den borde vara.
    Men å andra sidan jobbar jag med en webshop för bröllopskläder just nu så får väl rättfärdiga (inför mig själv) surfandet som "research"... Typ...
  • Ocean Bride
    1700tal skrev 2011-02-06 20:54:42 följande:
    Åh, vad skoj, vilken mässa var du på då? För alla stockholmsmässor är väl över? Vår lokala mässa var dagen efter den  på Grand så det blev mkt mässa den helgen! Vi hamnade på bild i två tidningar och blev intervjuad i en av dem. Måste ha sett giftassugna ut... Jaja, tänkte vi, ingen som läser den tidningen iaf, så ingen skada skedd. Ingen i släkten bor i den staden men vi sa ändå till journalisten att vigselplats och datum var hemliga och att vi inte har gått ut med några planer än till släkt och vänner. Så ringer blivandes moster (som tydligen visst läser den tidningen!) som ringer till en annan moster som ringer till bl. svärmor som idag när de var på middag hos oss spillde över totalt! Svärisarna visste att vi varit på mässa men inget mer.. Och mostrarna trodde att de hade gjort värsta scoopet med att "ertappa" oss med att gå på bröllopsmässa några månader efter förlovningen! Djungeltelegrafen gick varm! Så går de väl alla och väntar på en inbjudan till våren! Som ju inte kommer att komma riktigt än... Hehe... Cool

Vill oxå ha spets! Skrikandes Bara inte sån spets som var på min klänning... Drömmer Hihi, kära nån, hur ska detta sluta... Vill ha champagnefärgad spets som ser gammal, antik och lyxig ut.. Och som inte river sönder armarna, helst.
    Vi var på mässan på Grand förra helgen och så var jag på den i Gbg ifredags... =)
    hahhaa, ja djungeltelegrafen fungerar alltid.. GALET! Men men, de kan ju vänta ett tag på sina inbjudningar som sagt!
    Jag har gått på bröllopsmässor i flera år, kan ni tänka att släkten var som galna det första!
    Men nu har de lärt sig att jag går varje år... Men men, nu efter förlovningen så har det ju tagit fart igen... De vet att jag alltid velat gifta mig inom 1,5  efter förlovning... Så nu väntar dem... bara närmsta familjen som vet datum... Alla andra hålls på halster ..  Mannen vill hålla dem på halster fram tills inbjudningarna ska skickas ut, vilket känns som en evighet.. Vi får se hur det blir med det.....Tungan ute

Jag såg några klänningar på mässan i Gbg som var 20-tals inspirerade, jag bara ääälskade dem! De såg antika ut! Och verkligen ur vackra!! Ska se om jag kan hitta visitkortet till dem!
  • Skumboll
    1700tal skrev 2011-02-06 21:25:07 följande:
    Japp, 2012 smäller det... Men lokalen är redan bokad, det är det allra viktigaste. Så fatta vad många klänningar det blir om jag fortsätter så här?!
    Skumboll skrev 2011-02-06 21:12:41 följande:
    Men å andra sidan jobbar jag med en webshop för bröllopskläder just nu så får väl rättfärdiga (inför mig själv) surfandet som "research"... Typ...
    Ja, det är ju ett tag kvar = många fler klänningar!

Dåså, då kan man ju nästan säga att det är jobb. Ska du börja sälja bröllopskläder förresten?
  • 1700tal
    Skumboll skrev 2011-02-06 21:30:44 följande:
    Ja, det är ju ett tag kvar = många fler klänningar!

Dåså, då kan man ju nästan säga att det är jobb. Ska du börja sälja bröllopskläder förresten?

Japp, har gjort en webshop med brudklänningar (vårt företag driver redan ett par webshoppar med andra produkter som jag "styr" med). Har fullt med tyllkjolar, slöjor och tiaror upp till taket! Men mer än så är inte värt att säga pga av reklamförbudet. Här på forumet är jag som privatperson. Men idén väcktes för ett tag sen och så har jag jobbat med uppbyggnaden av shoppen sen dess. Vi har lågsäsong för företagets andra inriktningar, därför har jag kunnat pilla mkt både med BT, bröllopsplaner och den nya bröllopsshoppen.

• Darling Daisy
    1700tal skrev 2011-02-06 21:39:32 följande:

Japp, har gjort en webshop med brudklänningar (vårt företag driver redan ett par webshoppar med andra produkter som jag "styr" med). Har fullt med tyllkjolar, slöjor och tiaror upp till taket! Men mer än så är inte värt att säga pga av reklamförbudet. Här på forumet är jag som privatperson. Men idén väcktes för ett tag sen och så har jag jobbat med uppbyggnaden av shoppen sen dess. Vi har lågsäsong för företagets andra inriktningar, därför har jag kunnat pilla mkt både med BT, bröllopsplaner och den nya bröllopsshoppen.

Oh, så spännande 1700tal! Härligt att få rättfärdiga en massa bröllopssurfande. Och att bygga upp en salusajt så från början låter ju jättekul!
  • 1700tal
    Ocean Bride skrev 2011-02-06 21:28:16 följande:
    Vi var på mässan på Grand förra helgen och så var jag på den i Gbg ifredags... =)
    hahhaa, ja djungeltelegrafen fungerar alltid.. GALET! Men men, de kan ju vänta ett tag på sina inbjudningar som sagt!
    Jag har gått på bröllopsmässor i flera år, kan ni tänka att släkten var som galna det första!
    Men nu har de lärt sig att jag går varje år... Men men, nu efter förlovningen så har det ju tagit fart igen... De vet att jag alltid velat gifta mig inom 1,5  efter förlovning... Så nu väntar dem... bara närmsta familjen som vet datum... Alla andra hålls på halster ..  Mannen vill hålla dem på halster fram tills inbjudningarna ska skickas ut, vilket känns som en evighet.. Vi får se hur det blir med det.....Tungan ute

Jag såg några klänningar på mässan i Gbg som var 20-tals inspirerade, jag bara ääälskade dem! De såg antika ut! Och verkligen ur vackra!! Ska se om jag kan hitta visitkortet till dem!
    Aha, det var Göteborg. Det kan ju vara värt att gå på nästa år om den inte krockar med stockholm. Var det mkt utställare? Trångt? Grand var ju så himla trångt. Men vi hade platser på första raden på modevisningen, jag och mamma. Satt och läppjade på champagne och kände oss som lyxlirare båda två! Men så var oxå enda ggn jag riktigt fick med mamma i klänningsyran. 40-talist som hon är, hon begriper ju inte det här alls.. På hennes tid var det minsann hemlig vigsel i mörka långbyxor på rådhuset.. Suck! Så jag involverar henne måttligt. Men det här var en rätt kul grej att göra.

Men skulle svärmor veta att jag åkte på bröllopsmässa med mamma skulle hon troligen känna sig utanför eftersom vi inte har involverat hans föräldrar med ett enda ord. Och de (=svärmor) har lagt band på sig och inte frågat nåt heller. Förvånande nog, vi är helt chockade båda två! De har alltid haft åsikter om det mesta vi gör och gått över gränsen ett par ggr. Vilket förstås är skälet till att vi involverar dem. Men är riktigt imponerad av hennes tålmodighet. Utom idag vid middagen, då kunde hon inte hålla sig, haha! Men vi sa inget mer än att berätta lite om hur mässan var, inte ett ord om bröllopets "när-var-hur".

Det var inte Zetterbergs kollektion?
  • 1700tal
    Darling Daisy skrev 2011-02-06 21:52:12 följande:
    Oh, så spännande 1700tal! Härligt att få rättfärdiga en massa bröllopssurfande. Och att bygga upp en salusajt så från början låter ju jättekul!
    Det är faktiskt jätteroligt! Känner att jag har "hittat rätt nisch" för mig, även efter vi har gift oss kommer jag älska att jobba med bröllop. Förhoppningsvis kommer jag ha möjlighet att öppna en faktisk butik också, det skulle vara så kul att jobba mer med "riktig" kundkontakt igen. Jag gör det nu (med annat) också med bara på sommarhalvåret. Dessutom langar jag vidare mina "inhåvade" kunder till nästa instans idag, det skulle va kul att få följa med till slutet i hela processen. Men än så länge får jag kämpa vidare med webshoppen. Personligen tycker jag att min shop är både snyggare och bättre än många andra med samma koncept med marknadsföringen är alltid haken. Och tänker inte försöka smyga med reklam på BT, det är för viktigt för mitt privata intresse och för mitt eget bröllop...

Men det är sanslöst mkt jobb.. Har skrivit ingående texter och beskrivningar till 100-tals brudklänningar senaste månaderna och det är seeegt. Då är det inte så roligt längre...
  • Skumboll
    1700tal skrev 2011-02-06 21:39:32 följande:

Åh så skoj! Kan du inte inboxa mig om du har något att visa, jag är nyfiken!  
  • Ocean Bride
    1700tal skrev 2011-02-06 21:52:36 följande:
    Aha, det var Göteborg. Det kan ju vara värt att gå på nästa år om den inte krockar med stockholm. Var det mkt utställare? Trångt? Grand var ju så himla trångt. Men vi hade platser på första raden på modevisningen, jag och mamma. Satt och läppjade på champagne och kände oss som lyxlirare båda två! Men så var oxå enda ggn jag riktigt fick med mamma i klänningsyran. 40-talist som hon är, hon begriper ju inte det här alls.. På hennes tid var det minsann hemlig vigsel i mörka långbyxor på rådhuset.. Suck! Så jag involverar henne måttligt. Men det här var en rätt kul grej att göra.

Men skulle svärmor veta att jag åkte på bröllopsmässa med mamma skulle hon troligen känna sig utanför eftersom vi inte har involverat hans föräldrar med ett enda ord. Och de (=svärmor) har lagt band på sig och inte frågat nåt heller. Förvånande nog, vi är helt chockade båda två! De har alltid haft åsikter om det mesta vi gör och gått över gränsen ett par ggr. Vilket förstås är skälet till att vi involverar dem. Men är riktigt imponerad av hennes tålmodighet. Utom idag vid middagen, då kunde hon inte hålla sig, haha! Men vi sa inget mer än att berätta lite om hur mässan var, inte ett ord om bröllopets "när-var-hur".

Det var inte Zetterbergs kollektion?
    Göteborg var ur-dåligt! Man gjorde mässan på ganska kort tid.. inte så mkt att titta på.. Förra året tyckte vi också var ganska liten, denna gick inte ens att jämföra... Grand är ju sååå stor i jämförelse.. men men, ändå kul o kolla..

Förhoppningsvis förstår de att de inte ska fråga innan de blir involverade..?! Obestämd

Jo, tror det var Zetterberg, men klänningarna de visade på mässan var SÅÅÅÅÅÅÅÅ mkt finare än de på hemsidan, så jag blev lite osäker, tänkte ta mig ett besök hos dom i vår =)
Svar på tråden Den 8e kinaklänningstråden