Ocean Bride skrev 2011-02-06 21:28:16 följande:
Vi var på mässan på Grand förra helgen och så var jag på den i Gbg ifredags... =)
hahhaa, ja djungeltelegrafen fungerar alltid.. GALET! Men men, de kan ju vänta ett tag på sina inbjudningar som sagt!
Jag har gått på bröllopsmässor i flera år, kan ni tänka att släkten var som galna det första!

Men nu har de lärt sig att jag går varje år... Men men, nu efter förlovningen så har det ju tagit fart igen... De vet att jag alltid velat gifta mig inom 1,5 efter förlovning... Så nu väntar dem... bara närmsta familjen som vet datum... Alla andra hålls på halster .

. Mannen vill hålla dem på halster fram tills inbjudningarna ska skickas ut, vilket känns som en evighet.. Vi får se hur det blir med det.....
Jag såg några klänningar på mässan i Gbg som var 20-tals inspirerade, jag bara ääälskade dem! De såg antika ut! Och verkligen ur vackra!! Ska se om jag kan hitta visitkortet till dem!
Aha, det var Göteborg. Det kan ju vara värt att gå på nästa år om den inte krockar med stockholm. Var det mkt utställare? Trångt? Grand var ju så himla trångt. Men vi hade platser på första raden på modevisningen, jag och mamma. Satt och läppjade på champagne och kände oss som lyxlirare båda två!

Men så var oxå enda ggn jag riktigt fick med mamma i klänningsyran. 40-talist som hon är, hon begriper ju inte det här alls.. På hennes tid var det minsann hemlig vigsel i mörka långbyxor på rådhuset.. Suck! Så jag involverar henne måttligt. Men det här var en rätt kul grej att göra.
Men skulle svärmor veta att jag åkte på bröllopsmässa med mamma skulle hon troligen känna sig utanför eftersom vi inte har involverat hans föräldrar med ett enda ord. Och de (=svärmor) har lagt band på sig och inte frågat nåt heller. Förvånande nog, vi är helt chockade båda två! De har alltid haft åsikter om det mesta vi gör och gått över gränsen ett par ggr. Vilket förstås är skälet till att vi involverar dem. Men är riktigt imponerad av hennes tålmodighet. Utom idag vid middagen, då kunde hon inte hålla sig, haha!

Men vi sa inget mer än att berätta lite om hur mässan var, inte ett ord om bröllopets "när-var-hur".
Det var inte Zetterbergs kollektion?