• Uppsalabrud 2011

Den 8e kinaklänningstråden

Här pratar vi om allt som har med Kinaklänningar att göra.

En Kinaklänning är alltså en klänning som man beställer direkt från en fabrik i Kina

Några sidor med klänningar:
    www.kanaccasbridal.com
    www.1koo.com
    lillsessanbrud.dinstudio.se/text1_1.html
    brudklanningar.nu/
    www.zazabella.fi
    www.landybridal.com
    www.lightinthebox.com/wholesale-Wedding-Dress...
    www.sheshopping.com
    www.millybridal.com
    www.littlecoral.com
    www.jkdress.com
    www.likesfashion.se/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-03-02 19:38
    För er som söker en ren informativ tråd om vilka företag som används flitigast och vilka som svarar snabbast på mail etc besöker den här tråden:
    www.brollopstorget.se/Forum-1-81/m3927196.html
  • Svar på tråden Den 8e kinaklänningstråden
  • 1700tal
    Skumboll skrev 2011-02-05 22:00:14 följande:
    Självklart är nixas och lillys fina (även om jag hört att det är riktigt riktigt dålig kvalitet i en del nixa)!
    Det är ju inte så konstigt isf (har inte sett en nixa) för de har ju nästan samma priser som de riktigt påkostade kinaklänningarna. Har sett att en del bara kostar runt 3000 kr och de ser väldigt tygsnåla ut.
  • Skumboll

Jag har nog fått hjärnsläpp, jag vill ha klädda knappar längs dragkedjan bak. Vad tusan heter det på engelska så att de verkligen förstår vad jag menar? 

Och de klädda knapparna, kan man ha de i spets? Haha, nu kommer spetsgalningen i mig fram igen....  

• Skumboll
    1700tal skrev 2011-02-05 22:31:32 följande:
    Det är ju inte så konstigt isf (har inte sett en nixa) för de har ju nästan samma priser som de riktigt påkostade kinaklänningarna. Har sett att en del bara kostar runt 3000 kr och de ser väldigt tygsnåla ut.
    Precis! Men visst, det är väl bra att det finns klänningar i olika prisklasser för dem som inte vågar sig på att beställa en från kina. 
  • La novia
    Skumboll skrev 2011-02-05 22:37:15 följande:
    Precis! Men visst, det är väl bra att det finns klänningar i olika prisklasser för dem som inte vågar sig på att beställa en från kina. 
    Ja verkligen, jag hade faktiskt inte en aning att man ens kunde beställa en klänning själv så billigt! Som sagt, är novis inom området och jag är inte så våghalsig av mig, så hade jag inte läst er tråd tror jag inte jag hade vågat överväga att köpa en kinaklänning Glad Nixa har jag povat flera stycken (beror på att jag bor granne med en nixa-butik) och deras "dyra" klänningar känns bra tycker jag...men de har ju klänningar mellan 1500-2000 och då märks det direkt att det är sämre kvalitet!

Provade en som såg riktigt söt ut på bild men när den kom på lyste "bröstvadderingen" igenom alldeles gul och tyget var så tunnt att jag såg min egen navel igenom! Inte så snyggt! Modellen i sig var dock söt och har man ingen budget att röra sig med kan det nog funka om man inhandlar hudfärgad underklänning...fast...för 2000 :- chansar jag hellre på en kinaklänning!
  • La novia
    Skumboll skrev 2011-02-05 22:34:42 följande:
    Jag har nog fått hjärnsläpp, jag vill ha klädda knappar längs dragkedjan bak. Vad tusan heter det på engelska så att de verkligen förstår vad jag menar? 

Och de klädda knapparna, kan man ha de i spets? Haha, nu kommer spetsgalningen i mig fram igen....  
    hahaha! Spets ÄR fint! och det är klädda knappar med!
  • La novia
    1700tal skrev 2011-02-05 22:11:04 följande:
    Millys "huvudsida" ligger nere pga av datatrubbel men de har ett par andra sidor där inte hela sortimentet finns, däribland den där. Men du kan ju maila dem och fråga om pris. Hos dem får du ju se en testklänning oxå om de inte redan har den i sortimentet.

Men prova att beställ från Tiffanys annars. Skulle ju vara kul att se hur de är.
    Ja, jag förstod det men tänkte att den kanske var fungerande nu igen när jag hittade den jah hittade...men jag tror jag får ge mig till tåls några dagar och hoppas på att de får ordning på sin sida när nyåret är över (typ runt 14-15 feb väl?) och kolla om "min" maggie finns i deras bilder...alternativt skickar jag bilden och begär prisförslag Glad
    skulle det dröja mycket längre innan deras sida fungerar kanske jag tar mod till mig och testar Tiffanys...
    Tack för all hjälp!
  • Ocean Bride

Herre!! Här är man borta en kväll & en dag och så får man läsa igenom typ 6 sidor!! Värst vad ni haft att göra! Tungan ute

Skumboll; Kan bara hålla med både dig och 1700-tal i era diskussioner & det ni kommit fram till!
    Tror din klänning blir super! Hmmm, spetsklädda knappar... det lät inte dumt, men frågan är, hur mkt syns spetsen?

La Novia; Ser att du fått mkt svar på dina oliak klänningar; denna tyckte jag var fantastisk! http://www.alfredangelo.com/collections/ProductDisplay.aspx?ProductId=c205ca16-74f6-459d-84c5-899f515bb3e5&CategoryId=8b186130-0d63-4e3c-ac5c-aea0d9566e1c

Skumboll & 1700-tal; kul med frisyrerna!! Det är precis samma som jag kollat på!! (Alba..)

Hmmm kommer inte ihåg allt jag skulle kommentera... Jaja, kanske jag kommer på det imorgon..

Hej ni nya som kommit till tals!!! Kul med fler!! Skrattande

• Marylin

Ni som beställt klänning från "weddingdresses", om ni har haft några ändringar på länningen ni beställt, har ni skrivit på engelska i ps rutan då?? Jag skrev på svenska rutan att tänka längre på det. Frågade Anders vart jag skulle skriva mina ändringar och han svarade bara " i ps rutan" och inget mer så jag tänkte inte  på det. Men när jag läser här verkar det som om andra skrivit sina ändringar på engelska??

• Skumboll
    La novia skrev 2011-02-05 23:15:30 följande:
    Ja, jag förstod det men tänkte att den kanske var fungerande nu igen när jag hittade den jah hittade...men jag tror jag får ge mig till tåls några dagar och hoppas på att de får ordning på sin sida när nyåret är över (typ runt 14-15 feb väl?) och kolla om "min" maggie finns i deras bilder...alternativt skickar jag bilden och begär prisförslag Glad
    skulle det dröja mycket längre innan deras sida fungerar kanske jag tar mod till mig och testar Tiffanys...
    Tack för all hjälp!
    Bella (på Milly) skulle vara borta tom den 9e så den 10e är fabriken säkert igång igen!
    Maila iväg bilder till dem på den klänningen du vill ha så får du säkert ett pris snart!
  • Skumboll
    Ocean Bride skrev 2011-02-05 23:44:36 följande:
    Herre!! Här är man borta en kväll & en dag och så får man läsa igenom typ 6 sidor!! Värst vad ni haft att göra! Tungan ute

Skumboll; Kan bara hålla med både dig och 1700-tal i era diskussioner & det ni kommit fram till!
    Tror din klänning blir super! Hmmm, spetsklädda knappar... det lät inte dumt, men frågan är, hur mkt syns spetsen?

La Novia; Ser att du fått mkt svar på dina oliak klänningar; denna tyckte jag var fantastisk! www.alfredangelo.com/collections/ProductDispl...

Skumboll & 1700-tal; kul med frisyrerna!! Det är precis samma som jag kollat på!! (Alba..)

Hmmm kommer inte ihåg allt jag skulle kommentera... Jaja, kanske jag kommer på det imorgon..

Hej ni nya som kommit till tals!!! Kul med fler!! Skrattande
    Åh, jag hoppas du har rätt. Får lite panik ibland när jag tänker på klänningen, att den inte skulle blir bra eller att den inte är tillräckligt mycket brudklänning över den. Men nu känns det lite bättre med alla goda råd jag fått!

Vet inte hur mycket spetsen syns på knapparna men inbillar mig att det skulle bli en liten effekt mot den helt släta chiffongen. För jag vill nog att knapparna går längre ner än själva dragkedjan...

Kul med samma frisyr!
Svar på tråden Den 8e kinaklänningstråden