Skumboll skrev 2011-02-05 14:03:43 följande:
Sug åt dig du!
Jag är rätt ensam i mitt grubblande fram och tillbaka, alla runtomkring har tröttnat för länge sedan så det är roligt med någon som ger en lite nya tankar och idéer.
Hur trivs du i klänningen nu när du rensat bort all spets och pärlor?
Den är verkligen superfin tycker jag!
Ja, jag hade nog tänkt att ha bandet under i en lite mörkare nyans. Ändarna på rosetten har jag bett dem göra långa så att de hänger ner.
Jag trivs verkligen i chiffong och vill gärna ha den sådär böljande och fin! Jag tror att hela klänningen är ganska jag och jag tror det passar till den typ av bröllop vi kommer ha. Jag fick lite panik häromdagen... om den inte blir bra, vad gör jag då? Började leta lite andra klänningar att ha som back-up och ven om de är fina så är det väldigt få känns som jag.
Jag blir helt fascinerad över de här stora puffiga kjolarna...

Kan man bara bära upp dem blir de ju helt fantastiska på!
Vad gäller chiffong under spetsen så har du ju helt rätt, hade inte tänkt så lång som att det är tunn tyll emellan och det blir ju verkligen kaka på kaka. Jag får be Bella göra den delen i satin. Fan, hon kommer ju bli tokig på mig som ändrar mig hela tiden.
En lång slöja ska det ju stå! Haha! Jag vill att den är ett par decimeter längre än själva släpet. Jag har ingen hel bild men den här bilden skickade jag till Milly;

Jaaa du, hur jag trivs... Ja, jämfört med hur den förut så kan man ju säga att den är som sänd från himlen.

Men jag måste säga att jag fortf "stör" mig på nånting med den. Sen tänker jag lite så att OM jag hade provat denna (precis som den är nu) i en butik så vete 17 om jag hade köpt den. Den hade säkert hamnat blev en hög potentiella. Men hade nog inte sagt åååååh, it's the ONE!

Men kanske är för insnöad för att förvänta mig en sån upplevelse...
Jag är oxå helt ensam om mitt grubblande, inte en jäkel som bryr sig faktiskt! De är nog rätt trötta på mig vid det här laget... Sambon är lite så där "klappa på axeln" och säger att det blir säääkert jättebra i slutändan. Men hallååå, det här är ju det viktigaste beslutet av ALLA! Det är min klänning vår framtida äktenskapliga lycka hänger på ju!
Tror Bella är van vid hysteriska brudar, därav standardavslutningen varje gång man uttryckt ett bekymmer av nåt slag - "so please don't worry".
Tror det blir supersnyggt med mörkare band och längre rosettband. Och jättesnygg slöja!! Där har vi helt samma smak och tycke! Vad ska du ha för frisyr till den och var ska du "placera" slöjan? Högt upp på huvudet som på bilden eller längre ner i nacken? Ska du anamma det "spanska" och ha liknade frisyr, typ knut och stora hårmängder?