Skumboll skrev 2011-02-05 15:09:32 följande:
Vette fåglarna om jag tror på det där med himmelska wow-känslan!

Typiskt amerikanskt kanske, men inte fasen har jag hört så många som står där i sina blivande klänningar och storbölar. Haha!
Min gubbe är precis likadan, hur många gånger har jag inte hört att "du blir fin oavsett vilken klänning du väljer". Va fan?! Det är ju inte det man vill höra när man ber om råd... han förstår ju inte hur viktigt det är!
Bella är säkert van! Jag hade inte pallat att jobba med sådana som mig själv. Nä, jag är nog ganska lugn (ännu) men klänningen är ett viktigt moment och det får inte bli fel.
Jag har inte alls varit inne på att ha slöja tidigare men jag tycker det blir ett fint komplement till klänningen. I kyrkan i alla fall, till festen åker den av!
Knut eller någon låg uppsättning vill jag ha. Jag har inte så långt hår och dessutom jättelockigt så jag vet inte hur man får till det men det blir frissans problem. Men några extrema hårmängder - nej, det har jag inte!
Jag gillar de här, speciellt flätorna i albas uppsättning. Hur sätter man fast slöjan förresten (det har jag inte tänkt på!)

Rätt kul för just de där bilderna har jag faktiskt oxå sparat som potentiell frisyr!

Men kommer nog bli en stramare/striktare frisyr. Fast åt det hållet. Gillar oxå flätorna men det blir nog lite för flickigt för mig. Jag har ofta (alltid) håret i knutar, uppsättningar och virat på olika sätt. Så Albas frisyr blir lite för mycket mig som jag redan är varje dag liksom (fast inte alls så frisörstajlat förstås...). Vill ha nåt "mer" och större. Men ändå jag. Och åt det hållet. Typ.
Skulle aldrig nånsin ha nedsläppt eller halvnedsläppt hår t ex. Inte jag alls. Jag är en helylle-uppsättningsfrisyr-tjej...
Jag kommer nog köra på lite fejkhår i min frisyr för jag vill ha stoooort. Inte Cher-stort utan knuten ska vara stor...
Vet inte hur frisören sätter fast slöjan men jag nålade fast min ovanpå hårknuten med 3 (bara!) vita hålnålar och det satt faktiskt stenhårt. Slöjan är ju jättetung men det höll. Men frisören sätter den säkert ännu bättre så den inte trillar av mitt uppför altargången!

Efter kyrkan lär min oxå åka av. Men de här slöjorna verkar aldrig ha några kammar eller så utan får nålas fast.
Här är enda gången jag själv provnålade fast den på min egen (måttligt stora) hårknut. Ser väl inte så pjokigt ut va? Skulle nog sitta stadigt ett par timmar iaf: