• Uppsalabrud 2011

Den 8e kinaklänningstråden

Här pratar vi om allt som har med Kinaklänningar att göra.

En Kinaklänning är alltså en klänning som man beställer direkt från en fabrik i Kina

Några sidor med klänningar:
    www.kanaccasbridal.com
    www.1koo.com
    lillsessanbrud.dinstudio.se/text1_1.html
    brudklanningar.nu/
    www.zazabella.fi
    www.landybridal.com
    www.lightinthebox.com/wholesale-Wedding-Dress...
    www.sheshopping.com
    www.millybridal.com
    www.littlecoral.com
    www.jkdress.com
    www.likesfashion.se/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-03-02 19:38
    För er som söker en ren informativ tråd om vilka företag som används flitigast och vilka som svarar snabbast på mail etc besöker den här tråden:
    www.brollopstorget.se/Forum-1-81/m3927196.html
  • Svar på tråden Den 8e kinaklänningstråden
  • Ocean Bride
    Skumboll skrev 2011-02-06 08:48:47 följande:
    Åh, jag hoppas du har rätt. Får lite panik ibland när jag tänker på klänningen, att den inte skulle blir bra eller att den inte är tillräckligt mycket brudklänning över den. Men nu känns det lite bättre med alla goda råd jag fått!

Vet inte hur mycket spetsen syns på knapparna men inbillar mig att det skulle bli en liten effekt mot den helt släta chiffongen. För jag vill nog att knapparna går längre ner än själva dragkedjan...

Kul med samma frisyr!
    Klart det är "tillräckligt" mkt brudklänning - det viktigaste är ju att du gillar den! Då kommer det också synas när du har den på dig!! Glad

Kan nog bli viss effekt ja! Tänkte inte så.. Spännande!!

Har många potentiella frisyrer, men det är en av favoriterna.. Den är väldigt fin på bild, men vet inte riktigt om den hade passat mig.. Men men, ska ta med alla bilder till frisören så får hon bestämma.. Har lite besvärligt hår "glashår" så det är inte såå många frisyrer som går att göra.. Tungan ute
  • Sassabrassa

1700-tal: Vart har du köpt din vackra slöja?
    Imorgon ska vi ta måtten och sen skickar vi in vår beställning till Weddingdresses...
    Men nu börjar jag fundera på om jag har valt rätt klänning... fast jag har ju provat just den modellen och den satt underbart så det måste vara rätt. Vad gör jag annars?????
    Hjälp det här är sååå pirrigt.

• Ocean Bride
    Sassabrassa skrev 2011-02-06 12:12:50 följande:

1700-tal: Vart har du köpt din vackra slöja?
    Imorgon ska vi ta måtten och sen skickar vi in vår beställning till Weddingdresses...
    Men nu börjar jag fundera på om jag har valt rätt klänning... fast jag har ju provat just den modellen och den satt underbart så det måste vara rätt. Vad gör jag annars?????
    Hjälp det här är sååå pirrigt.

Spännande!! Glad Tror att man ibland glömmer bort hur bra klänningen faktiskt var när man sedan ser massa bilder på andra fina.. Men om den satt bra och kändes bra så tror jag det kommer bli utmärkt!!
  • Sassabrassa
    Ocean Bride skrev 2011-02-06 12:16:44 följande:
    Spännande!! Glad Tror att man ibland glömmer bort hur bra klänningen faktiskt var när man sedan ser massa bilder på andra fina.. Men om den satt bra och kändes bra så tror jag det kommer bli utmärkt!!
    : Ja jag hoppas det. Hoppas också att den blir så bra som jag hoppas och att Anders på Weddingdresses förstår vad jag menar.
  • Skumboll
    Ocean Bride skrev 2011-02-06 11:10:58 följande:
    Klart det är "tillräckligt" mkt brudklänning - det viktigaste är ju att du gillar den! Då kommer det också synas när du har den på dig!! Glad

Kan nog bli viss effekt ja! Tänkte inte så.. Spännande!!

Har många potentiella frisyrer, men det är en av favoriterna.. Den är väldigt fin på bild, men vet inte riktigt om den hade passat mig.. Men men, ska ta med alla bilder till frisören så får hon bestämma.. Har lite besvärligt hår "glashår" så det är inte såå många frisyrer som går att göra.. Tungan ute
    Åh, ni är så underbara här! Jag älskar ju klänningen jag beställt.... men så ser man alla andras klänningar och blir helt lyrisk och tänker att nu har jag nog gjort bort mig och valt fel klänning. Summa summarum, jag kanske borde sluta titta på andra klänningar!

Jag tycker de inbakade flätorna i Albas frisyr är så fina! Enkelt men ändå såå fint!
    Hoppas det går att göra något liknande med ditt hår!
  • Skumboll

Jävla skit, jag har insett att ett av måtten har blivit fel när jag skickat dem till Milly. Har nu mailat Bella det rätta måttet och hoppas innerligt att hon ändrar det. Jag blir så trött på mig själv som inte dubbelkollar.... Kräks

Mailade även att jag ville ha ett längre släp och vilken spets jag valt samt färgen på klänningen och färgen på rosetten! (det blev ivory i själva klänningen och champagne i rosetten). Vet inte om jag valt rätt men nu har jag valt i alla fall! 

• Ocean Bride

Aj då, vad var det för mått som blev fel? Går säker att ordna!!
    Färgvalen blir bra tror jag!! JAg funderar också på att ha en färg på satinet och tyllen men en annan på spetsen?! Bara för att ytterligare framhäva spetsen?! Men jag vet inte, ska se mer när jag får tygproverna,.. Borde väl bli om en månad eller så.. hahaha

Testade en klänning på en vintage affär häromdagen.. Shit vad den var häftig! Massa lager spets och tyll!! Men den var lite för liten, annars hade jag suttit här med en klänning jag itne vetat vad jag skulle göra med.. hahhaa

Jag tror jag ska mäta mig några gånger, min kropp förändras otroligt mkt beroende på var i månaden jag är!! Brösten växer ur bh:n på bara en dag för att efter en vecka eller så "återgå till det normala" och tror jag samlar på mig en del vätska också.. Tänkte mäta i "olika perioder" så att jag kan skicka "de största" måtten för att kanske göra förändringar hemma närmare bröllopet när man lättare kan räkna ut "var i perioden man är"..... hmm

• Skumboll
    Ocean Bride skrev 2011-02-06 16:26:15 följande:
    Aj då, vad var det för mått som blev fel? Går säker att ordna!!
    Färgvalen blir bra tror jag!! JAg funderar också på att ha en färg på satinet och tyllen men en annan på spetsen?! Bara för att ytterligare framhäva spetsen?! Men jag vet inte, ska se mer när jag får tygproverna,.. Borde väl bli om en månad eller så.. hahaha

Testade en klänning på en vintage affär häromdagen.. Shit vad den var häftig! Massa lager spets och tyll!! Men den var lite för liten, annars hade jag suttit här med en klänning jag itne vetat vad jag skulle göra med.. hahhaa

Jag tror jag ska mäta mig några gånger, min kropp förändras otroligt mkt beroende på var i månaden jag är!! Brösten växer ur bh:n på bara en dag för att efter en vecka eller så "återgå till det normala" och tror jag samlar på mig en del vätska också.. Tänkte mäta i "olika perioder" så att jag kan skicka "de största" måtten för att kanske göra förändringar hemma närmare bröllopet när man lättare kan räkna ut "var i perioden man är"..... hmm
    Det blev lite fel när jag omvandlat centimeter till tum, så bystmåttet blev lite stort. Och eftersom jag ska ha dragkedja så går det ju inte att fixa utan att ta den till en sömmerska och det känns ju onödigt om det går att ändra. 
    Enklare är ju om man har snörning, då går det ju att justera ändå.

Jag hoppas att färgvalet blir bra nu, var på vippen att ta light champagne i klänningen och någon lite mörkare till rosetten. Men, nu har jag valt i alla fall. No return! Jag är en sån velpotta så det är skönt för hjärnan att beta av lite punkter...

Inte lätt med måtten inte om kroppen förändras så, då är det nog klokt att mäta flera gånger. Jag har tur, jag håller samma "fyllighet" överallt hela tiden. HAHA! 

Vad konstig tråden blev, att inläggen hoppade in på sidan. För det är väl inte bara jag som ser det så?
  • La novia
    Skumboll skrev 2011-02-06 08:43:51 följande:
    Bella (på Milly) skulle vara borta tom den 9e så den 10e är fabriken säkert igång igen!
    Maila iväg bilder till dem på den klänningen du vill ha så får du säkert ett pris snart!
    Tackar! Jag börjar bli otålig...har bestämt mig för att jag SKA beställa en kina-klänning och eftersom jag bestämt mig är jag nu jätteotålig och vill skicka in måtten snarast möjligt! Glad Jag har för mig att du, eller 1700-tal, tidigare i tråden la upp mail-adressen som ni använder för att kommunicera med Milly (Bella) men jag hittar den inte nu och orkar inte bläddra igenom alla sidorna en gång till, skulle du kunna ge mig adressen du använder? Det vore himla snällt! Tack på förväg!

En annan fråga: jag har aldrig betalat med PayPal innan...är det svårt? Måste man skapa ett konto? (tror 1700-talet skrev att man inte behövde konto utan betalade med sitt visa-kort på nåt sätt?)
  • La novia
    Skumboll skrev 2011-02-06 16:06:35 följande:
    Jävla skit, jag har insett att ett av måtten har blivit fel när jag skickat dem till Milly. Har nu mailat Bella det rätta måttet och hoppas innerligt att hon ändrar det. Jag blir så trött på mig själv som inte dubbelkollar.... Kräks

Mailade även att jag ville ha ett längre släp och vilken spets jag valt samt färgen på klänningen och färgen på rosetten! (det blev ivory i själva klänningen och champagne i rosetten). Vet inte om jag valt rätt men nu har jag valt i alla fall! 
    oj, vad läskigt! Hoppas verkligen att hon fixar det åt dig! håller tummarna!
Svar på tråden Den 8e kinaklänningstråden