Ocean Bride skrev 2011-02-06 16:26:15 följande:
Aj då, vad var det för mått som blev fel? Går säker att ordna!!
Färgvalen blir bra tror jag!! JAg funderar också på att ha en färg på satinet och tyllen men en annan på spetsen?! Bara för att ytterligare framhäva spetsen?! Men jag vet inte, ska se mer när jag får tygproverna,.. Borde väl bli om en månad eller så.. hahaha
Testade en klänning på en vintage affär häromdagen.. Shit vad den var häftig! Massa lager spets och tyll!! Men den var lite för liten, annars hade jag suttit här med en klänning jag itne vetat vad jag skulle göra med.. hahhaa
Jag tror jag ska mäta mig några gånger, min kropp förändras otroligt mkt beroende på var i månaden jag är!! Brösten växer ur bh:n på bara en dag för att efter en vecka eller så "återgå till det normala" och tror jag samlar på mig en del vätska också.. Tänkte mäta i "olika perioder" så att jag kan skicka "de största" måtten för att kanske göra förändringar hemma närmare bröllopet när man lättare kan räkna ut "var i perioden man är"..... hmm
Det blev lite fel när jag omvandlat centimeter till tum, så bystmåttet blev lite stort. Och eftersom jag ska ha dragkedja så går det ju inte att fixa utan att ta den till en sömmerska och det känns ju onödigt om det går att ändra.
Enklare är ju om man har snörning, då går det ju att justera ändå.
Jag hoppas att färgvalet blir bra nu, var på vippen att ta light champagne i klänningen och någon lite mörkare till rosetten. Men, nu har jag valt i alla fall. No return! Jag är en sån velpotta så det är skönt för hjärnan att beta av lite punkter...
Inte lätt med måtten inte om kroppen förändras så, då är det nog klokt att mäta flera gånger. Jag har tur, jag håller samma "fyllighet" överallt hela tiden. HAHA!
Vad konstig tråden blev, att inläggen hoppade in på sidan. För det är väl inte bara jag som ser det så?