Ocean Bride skrev 2011-02-06 22:13:38 följande:
Göteborg var ur-dåligt! Man gjorde mässan på ganska kort tid.. inte så mkt att titta på.. Förra året tyckte vi också var ganska liten, denna gick inte ens att jämföra... Grand är ju sååå stor i jämförelse.. men men, ändå kul o kolla..
Förhoppningsvis förstår de att de inte ska fråga innan de blir involverade..?!
Jo, tror det var Zetterberg, men klänningarna de visade på mässan var SÅÅÅÅÅÅÅÅ mkt finare än de på hemsidan, så jag blev lite osäker, tänkte ta mig ett besök hos dom i vår =)
På Grand hade Zetterberg 5 klänningar i montern och de var underbara. Vilket tyg!! Håller med om att de var finare i verkligheten men samtidigt hade de ganska osmickrande skärning allihop. Men det var väl halva grejen. 20-talsmodeller är ju inte heller nåt att ha om man inte vill känna sig som ett hus. De är ju så långt ifrån kvinnokroppens formen det kan bli...
La novia skrev 2011-02-06 22:54:49 följande:
Ska man planera för att klänningen kommer behöva en underkjol eller kan man "räkna med" att klänningen kommer vara så fyllig som på bilden?
Och om man ska mäta "hollow to hem" alltså från typ halsgropen till där klänningen ska sluta, ska man mäta rakt ner i golvet och sluta nån centimeter upp eller ska man mäta snett ut från kroppen till en bit framför fötterna? Förstår ni vad jag menar, har lite svårt att förklara

Nejdå, fattar precis vad du menar.

Enligt mina erfarenheter (fast har ju bara handlat av milly, däremot läst på andra sidor):
De flesta klänningar behöver en separat underkjol med tyll, ringar osv (om modellen har vid kjol). Har sett några inlägg vars klänningar har inbyggd underkjol men majoriteten har det inte. Men fråga dem för att vara säker.
NEJ, du ska inte mäta hollow to hem snett ut från kroppen, då blir kjolen alldeles för lång! Rakt ner ska det vara! Om den tillverkare du köper från inte specifikt utrycker nåt annat förstås...