• Uppsalabrud 2011

Den 8e kinaklänningstråden

Här pratar vi om allt som har med Kinaklänningar att göra.

En Kinaklänning är alltså en klänning som man beställer direkt från en fabrik i Kina

Några sidor med klänningar:
    www.kanaccasbridal.com
    www.1koo.com
    lillsessanbrud.dinstudio.se/text1_1.html
    brudklanningar.nu/
    www.zazabella.fi
    www.landybridal.com
    www.lightinthebox.com/wholesale-Wedding-Dress...
    www.sheshopping.com
    www.millybridal.com
    www.littlecoral.com
    www.jkdress.com
    www.likesfashion.se/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-03-02 19:38
    För er som söker en ren informativ tråd om vilka företag som används flitigast och vilka som svarar snabbast på mail etc besöker den här tråden:
    www.brollopstorget.se/Forum-1-81/m3927196.html
  • Svar på tråden Den 8e kinaklänningstråden
  • 1700tal
    Darling Daisy skrev 2011-02-05 21:45:23 följande:
    Ja, just det, den aspekten finns ju också när det gäller spets... Jag har ju fortfarande inte provat några klänningar, så jag vet ju ännu inte hur de känns på. Om de är obekväma går de ju bort direkt. Vi gifter oss på förmiddagen så jag måste överleva länge i min klänning.
    Det bästa är nog att prova spetsklänningar och se om huden fixar det. När min klänning kom provade jag den i en halvtimme och var knallröd på undersidan av armarna, armhålan och utmed vissa ställen av ringningen. Huden hade inte hållt många timmar i den klänningen, fy fasen vad ont det gjorde.
    Hvidbrud skrev 2011-02-05 21:45:54 följande:
    *Hoppar in lite* La Novia: den första maggien var ju helt underbar! Har själv fått en Maggie kopia uppsyd i Kina och det var fantastisk kvallite och den satt som juten på kroppen. Hade spets på hela livet och den rev inte alls under armarna, så det kan vara viktigt att påpeka att man vill ha en mjuk spetts? OM man har paljetter på klänningen kan de också bl väldigt vassa under armarna och vanligtvis vänder man de dem uppochner i området under armarna. Var inne i Kph och tittade på Lilly klänningar, men vände snabbt på klacken. De saknade lyster och stabilitet och kändes "billiga" och priset var betydligt högre än min kinaklänning i äkta siden.
    Haha, och jag som just sa att de hade fin lyster. Men inte så fin som kinaklänningarna satin 395. Och japp, min klänning var översållad med pärlor och paljetter. Precis som Maggie Sottero-klänningarna lär vara om du inte ber dem ändra men då blir det ju inte samma klänning längre.

Men har du kinaklänning i äkta siden, då har du ju underbar lyster i tyget. Kommer nog beställa en i siden oxå sen (som jag skrivit om innan ifall nån tycker jag tjatar om det ) men det blir ju ganska kostsamt. Men det är det värt. Och som du säger, fortfarande billigare än Lillys klänningar i polyester.
  • FadeToBlack

Tjena!
    Jag har efter att läst dessa trådar om kinaklänningar bestämt mig för en sådan! :)
    Jag har kollat på landybridal och äntligen bestämt mig för modellen nedan:
    Problemet är att jag har bristningar på mina axlar som jag vill dölja en del iaf, så då tänkte jag på överdelen som är inklippt på den vänstra delen minus de skira ärmarna. Tror ni att det täcker axlarna? Ska man skicka med ett mått med hur brett man vill ha det på axlarna? Sen en till fundering, jag är rätt kort och funderar på om ni tror den här modellen kommer att vara smickrande och ge mig liite mer längd iaf? :)

Och sen en till sak, what is up med dessa bröllopsskor som nästintill alla har 9-11 cm klack?? Jag hittar inga som jag blir wow:ad av som inte har den höjden och jag kan säga att så sällan som jag går i högklackat så kan jag inte fixa sådana klackhöjder!  :/
    /Camilla

• La novia
    1700tal skrev 2011-02-05 21:31:13 följande:
    Gillade Maggie Sottero, båda modellerna, mkt oxå. Skulle inte kunna ha så mkt spets själv, skulle bli blodig på undersidan av armarna, men de är jättevackra. 

Och Maggie Sottero-klänningar är ju kinatillverkarna favoritdesigner att kopiera och inspireras av så skulle du La Novia välja en sån så har du iaf inga problem. De finns överallt i överflöd på varenda kinasida!
    Jaha, är de så populära att kopiera? :) vilken tur!! Då kanske det kan bli ganska bra ändå Glad hur ska jag söka på en viss klänningsmodell på en kinasida? Kan man söka på maggie sottero och artnr eller måste man kolla igenom varenda bild tills man (kanske) hittar just den man vill ha?
  • FadeToBlack

Just ja, jag glömde ju den viktigaste frågan(riktat till er med erfarenhet av dessa klänningar): När måste man beställa klänningen?  Jag gifter mig den 23:e juli och vill gärna vänta så länge som möjligt då jag vill gå ner lite mer i vikt innan jag måttar mig själv..

• Skumboll
    FadeToBlack skrev 2011-02-05 22:04:21 följande:

Tjena!
    Jag har efter att läst dessa trådar om kinaklänningar bestämt mig för en sådan! :)
    Problemet är att jag har bristningar på mina axlar som jag vill dölja en del iaf, så då tänkte jag på överdelen som är inklippt på den vänstra delen minus de skira ärmarna. Tror ni att det täcker axlarna? Ska man skicka med ett mått med hur brett man vill ha det på axlarna? Sen en till fundering, jag är rätt kort och funderar på om ni tror den här modellen kommer att vara smickrande och ge mig liite mer längd iaf? :)

Och sen en till sak, what is up med dessa bröllopsskor som nästintill alla har 9-11 cm klack?? Jag hittar inga som jag blir wow:ad av som inte har den höjden och jag kan säga att så sällan som jag går i högklackat så kan jag inte fixa sådana klackhöjder!  :/
    /Camilla

Ang skor, jag vet, det är verkligen inte lätt att hitta! Jag kan verkligen inte gå i högklackat men vill ändå ha lite klack för hållningens skull. På matildas fest kan man beställa med valfri klackhöjd, men där kanske du redan kollat?
  • 1700tal
    La novia skrev 2011-02-05 22:00:56 följande:
    Guuud vad skönt att få alla era kommentarer!!! Ja, jag har nog mer eller mindre avfärdat Lillyklänningen nu...iaf om jag ska köpe en kinaklänning, för då tar jag hellre en kopia från Maggie eller Angelo!

Som sagt är jag ganska ny i klänningsdjungeln (kan tillägga att Lilly-katalogen var den allra första jag fick hem och kollade på) men ju mer jag tittar på Maggie desto mer förtjust blir jag Glad Jag är inne på den första nu...har snurrat i mitt huvud sen igårkväll då jag hittade den på nätet...

Angående Milly...jag har försökt hitta deras sida...den enda jag kommer in på som känns som en "äkta" sida är följande

millybridal.en.alibaba.com/

men jag vet inte om det är "den rätta"?

Själva Maggie-klänningen hittade jag på en (tror jag) USA-baserad sida som heter Tiffany Bridals

www.tiffanybridals.com/maggie-sottero-natasha...

känner ni till den? Känns som en seriör sida också och har inte heller dyra priser...men de visar bara "stulna" orginalbilder och inte foton på klänningar de faktiskt sytt upp...gissar att de sälva har kontakt med någon firma i Kina som gör deras klänningar...om nu inte den Milly-sida som ni andra beställt från börjar fungera snart så överväger jag att beställa från Tiffanys...vad tror ni om det? Glad
    Millys "huvudsida" ligger nere pga av datatrubbel men de har ett par andra sidor där inte hela sortimentet finns, däribland den där. Men du kan ju maila dem och fråga om pris. Hos dem får du ju se en testklänning oxå om de inte redan har den i sortimentet.

Men prova att beställ från Tiffanys annars. Skulle ju vara kul att se hur de är.
  • La novia
    Hvidbrud skrev 2011-02-05 21:45:54 följande:
    *Hoppar in lite* La Novia: den första maggien var ju helt underbar! Har själv fått en Maggie kopia uppsyd i Kina och det var fantastisk kvallite och den satt som juten på kroppen. Hade spets på hela livet och den rev inte alls under armarna, så det kan vara viktigt att påpeka att man vill ha en mjuk spetts? OM man har paljetter på klänningen kan de också bl väldigt vassa under armarna och vanligtvis vänder man de dem uppochner i området under armarna. Var inne i Kph och tittade på Lilly klänningar, men vände snabbt på klacken. De saknade lyster och stabilitet och kändes "billiga" och priset var betydligt högre än min kinaklänning i äkta siden.
    Åh vad bra! Har du någon bild att visa? Vilken sida beställde du från? Hur lång tid tog det? Skrattande haha 100 frågor!
  • La novia
    Darling Daisy skrev 2011-02-05 21:23:33 följande:
    Oh, jag som är en sucker på spets gillade den första Alfred Angelo skarpt (modell 2020)!
    Ja den är jättefin tycker jag! Med det lilla bandet och "volangen" med spets Glad det står just nu mellan den eller maggia sotteros "natasha"...fast hahaha...just nu så snurrar det så mycket att jag inte vet vad jag ska ta mig till...hade varit så kul att prova så man vet om man passar i spets...vill ju att det ska kännas riktigt festligt (men romantiskt) sp ibland tänker jag att ett glansgt tyg skulle vara bättre Obestämd fast det är ju väldigt angenäma huvudbry
  • 1700tal

Tjena!

/Camilla

Den täcker ju mer än än den ordinarie klänningen iaf. Beror ju på hur mkt bristningar du har och hur långt de går..

Fråga landy hur lång leveranstid de kan garantera. Landy har även rush order har jag sett, kan ju vara värt en extra slant mot att få ner några extra kilon. Fast om du tar med snörning kan du diffa ganska många kilon utan att det gör något. Jag beställde min klänning så den skulle passa mig om ca 7 kg (från att jag beställde den, nu har jag gått ner ett par) och jag kunde ha den redan när den kom.
    La novia skrev 2011-02-05 22:05:57 följande:
    Jaha, är de så populära att kopiera? :) vilken tur!! Då kanske det kan bli ganska bra ändå Glad hur ska jag söka på en viss klänningsmodell på en kinasida? Kan man söka på maggie sottero och artnr eller måste man kolla igenom varenda bild tills man (kanske) hittar just den man vill ha?
    Japp, de finns överallt! Bra va! På vissa ställen kan du nog söka på namn och art.nr och de har ofta de "rätta" (dvs stulna) bilderna. Vissa andra, som milly, har sytt upp egna exemplar och fotat och nämner inte med ord att en är ett visst märke. Så får man leta, leta, leta... Eller så kan du ju skicka dina bilder och prisförfrågan till dem.
  • La novia

Tjena!

/Camilla

Jag tror det kan vara en bra modell för att ge illusionen av lite längd...själv är jag bara 160 cm så jag vill också komma åt det Glad vad det gäller axlarna så är det jättesvårt att säga...har tyvärr ingen aning
Svar på tråden Den 8e kinaklänningstråden