FadeToBlack skrev 2011-02-05 22:04:21 följande:
Tjena!
Jag har efter att läst dessa trådar om kinaklänningar bestämt mig för en sådan! :)
Jag har kollat på landybridal och äntligen bestämt mig för modellen nedan:
Problemet är att jag har bristningar på mina axlar som jag vill dölja en del iaf, så då tänkte jag på överdelen som är inklippt på den vänstra delen minus de skira ärmarna. Tror ni att det täcker axlarna? Ska man skicka med ett mått med hur brett man vill ha det på axlarna? Sen en till fundering, jag är rätt kort och funderar på om ni tror den här modellen kommer att vara smickrande och ge mig liite mer längd iaf? :)

Och sen en till sak, what is up med dessa bröllopsskor som nästintill alla har 9-11 cm klack?? Jag hittar inga som jag blir wow:ad av som inte har den höjden och jag kan säga att så sällan som jag går i högklackat så kan jag inte fixa sådana klackhöjder! :/
/Camilla
Den täcker ju mer än än den ordinarie klänningen iaf.

Beror ju på hur mkt bristningar du har och hur långt de går..
Fråga landy hur lång leveranstid de kan garantera. Landy har även rush order har jag sett, kan ju vara värt en extra slant mot att få ner några extra kilon. Fast om du tar med snörning kan du diffa ganska många kilon utan att det gör något. Jag beställde min klänning så den skulle passa mig om ca 7 kg (från att jag beställde den, nu har jag gått ner ett par) och jag kunde ha den redan när den kom.

La novia skrev 2011-02-05 22:05:57 följande:
Jaha, är de så populära att kopiera? :) vilken tur!! Då kanske det kan bli ganska bra ändå

hur ska jag söka på en viss klänningsmodell på en kinasida? Kan man söka på maggie sottero och artnr eller måste man kolla igenom varenda bild tills man (kanske) hittar just den man vill ha?
Japp, de finns överallt! Bra va!

På vissa ställen kan du nog söka på namn och
art.nr och de har ofta de "rätta" (dvs stulna) bilderna. Vissa andra, som milly, har sytt upp egna exemplar och fotat och nämner inte med ord att en är ett visst märke. Så får man leta, leta, leta... Eller så kan du ju skicka dina bilder och prisförfrågan till dem.