Skumboll skrev 2011-02-06 19:46:32 följande:
Jag tror dig, den blir underbar! Det måste den bli!

Jag tittar på alla sjöjungfruklänningr, alla fluff á la prinsessa, alla bling-blingklänningar. De är ju SÅ fina så jag nästan dör men jag vet ju innerst inne att det inte är jag och inte alls min stil. Att jag kommer känna mig utklädd - inte uppklädd! Hela tiden kommer jag ju tillbaka till min klänning, så på något vis måste det ju vara rätt val.
Men du, klart du ska ha en sjöjungfruklänning också! Kanske en i varje stil så kan du verkligen välja och vraka på dagen D!
Nej, det är nog ingen fara med måttet...blir bara så less på mig själv. Tur är i alla fall att jag märkte det, annars hade det kunnat bli pannkaka.
Hehe, jo fattar vad du menar med att klä ut sig istället för att klä upp sig. Men å andra sidan har jag ju en hel garderob med historiska kläder och spökar ut mig fullt ut på medeltidsveckan varje år. Så det kan jag nog ta, tror jag.

Jo, det får väl blir en sjöjungfru oxå... Sen har jag gått och blivit nästan sjukligt besatt av tyll! Måste bli en sån oxå... Eller jag kanske kan kombinera dem båda förresten... Eller så blir det en av varje, nåt kul ska man ju ha!
Är myyycket sugen på de här...
Ääälskar dem alla 3 (utom jackan för den första, jättesnygg men liiite för mkt till och med för mig). Älskar färgen (samma "dammiga" rosa ton som i vera wangen däruppe), älskar draperingarna och materialen. De här skulle ju bli bäst i äkta siden.

Alltså, Ian Stuart gör klänningar som om jag gjort dem själv! Gillar i princip alla... De här klänningar är så JAG och när jag ser dessa inser jag hur INTE jag min klänning är... Den är åt rätt håll men inte hela vägen ut liksom..

Älskar, älskar, älskar den här oxå...

Now THAT'S what I call drapings! Woooow... Och så i äkta siden för att få det rätta "prasslet"..