• Uppsalabrud 2011

Den 8e kinaklänningstråden

Här pratar vi om allt som har med Kinaklänningar att göra.

En Kinaklänning är alltså en klänning som man beställer direkt från en fabrik i Kina

Några sidor med klänningar:
    www.kanaccasbridal.com
    www.1koo.com
    lillsessanbrud.dinstudio.se/text1_1.html
    brudklanningar.nu/
    www.zazabella.fi
    www.landybridal.com
    www.lightinthebox.com/wholesale-Wedding-Dress...
    www.sheshopping.com
    www.millybridal.com
    www.littlecoral.com
    www.jkdress.com
    www.likesfashion.se/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-03-02 19:38
    För er som söker en ren informativ tråd om vilka företag som används flitigast och vilka som svarar snabbast på mail etc besöker den här tråden:
    www.brollopstorget.se/Forum-1-81/m3927196.html
  • Svar på tråden Den 8e kinaklänningstråden
  • L8PR

Beställde min klänning den 18 januari. När kan jag vänta mig att få en bild av test klänningen?

• 1700tal
    Skumboll skrev 2011-02-06 19:46:32 följande:
    Jag tror dig, den blir underbar! Det måste den bli! Jag tittar på alla sjöjungfruklänningr, alla fluff á la prinsessa, alla bling-blingklänningar. De är ju SÅ fina så jag nästan dör men jag vet ju innerst inne att det inte är jag och inte alls min stil. Att jag kommer känna mig utklädd - inte uppklädd! Hela tiden kommer jag ju tillbaka till min klänning, så på något vis måste det ju vara rätt val. 

Men du, klart du ska ha en sjöjungfruklänning också! Kanske en i varje stil så kan du verkligen välja och vraka på dagen D!

Nej, det är nog ingen fara med måttet...blir bara så less på mig själv. Tur är i alla fall att jag märkte det, annars hade det kunnat bli pannkaka. 
    Hehe, jo fattar vad du menar med att klä ut sig istället för att klä upp sig. Men å andra sidan har jag ju en hel garderob med historiska kläder och spökar ut mig fullt ut på medeltidsveckan varje år. Så det kan jag nog ta, tror jag.

Jo, det får väl blir en sjöjungfru oxå... Sen har jag gått och blivit nästan sjukligt besatt av tyll! Måste bli en sån oxå... Eller jag kanske kan kombinera dem båda förresten... Eller så blir det en av varje, nåt kul ska man ju ha!

Är myyycket sugen på de här...

Ääälskar dem alla 3 (utom jackan för den första, jättesnygg men liiite för mkt till och med för mig). Älskar färgen (samma "dammiga" rosa ton som i vera wangen däruppe), älskar draperingarna och materialen. De här skulle ju bli bäst i äkta siden. Alltså, Ian Stuart gör klänningar som om jag gjort dem själv! Gillar i princip alla... De här klänningar är så JAG och när jag ser dessa inser jag hur INTE jag min klänning är... Den är åt rätt håll men inte hela vägen ut liksom..

Älskar, älskar, älskar den här oxå...

Now THAT'S what I call drapings! Woooow... Och så i äkta siden för att få det rätta "prasslet"..

• Skumboll
    1700tal skrev 2011-02-06 20:25:25 följande:
    Hehe, jo fattar vad du menar med att klä ut sig istället för att klä upp sig. Men å andra sidan har jag ju en hel garderob med historiska kläder och spökar ut mig fullt ut på medeltidsveckan varje år. Så det kan jag nog ta, tror jag.

Jo, det får väl blir en sjöjungfru oxå... Sen har jag gått och blivit nästan sjukligt besatt av tyll! Måste bli en sån oxå... Eller jag kanske kan kombinera dem båda förresten... Eller så blir det en av varje, nåt kul ska man ju ha!

Är myyycket sugen på de här...

Ääälskar dem alla 3 (utom jackan för den första, jättesnygg men liiite för mkt till och med för mig). Älskar färgen (samma "dammiga" rosa ton som i vera wangen däruppe), älskar draperingarna och materialen. De här skulle ju bli bäst i äkta siden. Alltså, Ian Stuart gör klänningar som om jag gjort dem själv! Gillar i princip alla... De här klänningar är så JAG och när jag ser dessa inser jag hur INTE jag min klänning är... Den är åt rätt håll men inte hela vägen ut liksom..

Nu tog jag bort bilderna i citeringen för att inte täcka upp en hel sida typ!
    MEN WOW så fin mittenklänningen längst upp var! 
  • Ocean Bride
    !1700tal skrev 2011-02-06 19:03:40 följande:Ja, jag undrade var du tog vägen! Var du verkligen bara borta ett dygn?
    hahaha JA! Och här hände hur mkt som helst!

Var på bröllopsmässan och kollade på lite klänningar, kollade på dem med spets och paljetter. Har kommit på nu att jag inte ska ha glitter/paljetter på min klänning.. Det blir bara spets
  • Skumboll
    Ocean Bride skrev 2011-02-06 20:36:59 följande:

Var på bröllopsmässan och kollade på lite klänningar, kollade på dem med spets och paljetter. Har kommit på nu att jag inte ska ha glitter/paljetter på min klänning.. Det blir bara spets
    Haha, en till som gillar spets hör jag.....
  • Ocean Bride

Fullkomligt ÄLSKAR spets!!

1700-tal; alla tre klänningarna som du la brevid varandra var heeeelt grymma!

• Skumboll
    1700tal skrev 2011-02-06 19:03:40 följande:
    Ja jössös vad ni skriver! Har ju bara varit borta i mindre än ett dygn!

Spetsklädda knappar vore säkert jättesnyggt. Men de får nog klä dem med ett annat tyg under så inte plasten syns och känns igenom. Jag skulle fortsätta med spetsknappar hela vägen ned, skulle nog se lite abrupt ut att byta mot chiffong mitt i raden.

Lace covered buttons, skulle jag kalla det. Då kan de i alla fall inte missförstå.
    Ja, har man inget liv så.... kan man lika gärna hänga här...

Ja, jag vill ju att knapparna ska fortsätta en bra bit ned och alla ska vara i spets. 
    Precis så skrev jag till bella, då var jag inte helt ute och cyklade alltså, tur! Däremot har jag inte skrivit att de får använda något annat tyg under spetsen på knapparna men det hoppas jag att hon fattar själv.... ?
  • 1700tal
    Ocean Bride skrev 2011-02-06 20:36:59 följande:

Åh, vad skoj, vilken mässa var du på då? För alla stockholmsmässor är väl över? Vår lokala mässa var dagen efter den  på Grand så det blev mkt mässa den helgen! Vi hamnade på bild i två tidningar och blev intervjuad i en av dem. Måste ha sett giftassugna ut... Jaja, tänkte vi, ingen som läser den tidningen iaf, så ingen skada skedd. Ingen i släkten bor i den staden men vi sa ändå till journalisten att vigselplats och datum var hemliga och att vi inte har gått ut med några planer än till släkt och vänner. Så ringer blivandes moster (som tydligen visst läser den tidningen!) som ringer till en annan moster som ringer till bl. svärmor som idag när de var på middag hos oss spillde över totalt! Svärisarna visste att vi varit på mässa men inget mer.. Och mostrarna trodde att de hade gjort värsta scoopet med att "ertappa" oss med att gå på bröllopsmässa några månader efter förlovningen! Djungeltelegrafen gick varm! Så går de väl alla och väntar på en inbjudan till våren! Som ju inte kommer att komma riktigt än... Hehe... Cool

Vill oxå ha spets! Skrikandes Bara inte sån spets som var på min klänning... Drömmer Hihi, kära nån, hur ska detta sluta... Vill ha champagnefärgad spets som ser gammal, antik och lyxig ut.. Och som inte river sönder armarna, helst.
  • 1700tal
    Ocean Bride skrev 2011-02-06 20:40:57 följande:
    Fullkomligt ÄLSKAR spets!!

1700-tal; alla tre klänningarna som du la brevid varandra var heeeelt grymma!
    Eller hur?! De är så jag ut i fingerspetsarna ju! Lite Garamaj över dem, märket jag blev helt kär i (är fortfarande)allra i början när jag började kika lite smått för ett par år sen. Men de här är ännu finare och har lite mer kjol, mer tyg och mera vidd. Men vad 17 ska jag göra åt det faktumet då månne... Kan väl inte beställa nr 3 innan nr 2 knappt påbörjats?? Eller...? Drömmer
    Skumboll skrev 2011-02-06 20:42:45 följande:
    Ja, har man inget liv så.... kan man lika gärna hänga här...
    Mmm, juuust det. Jag jobbar dessutom hemifrån utan nån som står och kikar över axeln om man surfar på "arbetstid". Jobbar dessutom framför datorn! Ja, problematiken för mig är ju uppenbar...
  • Skumboll
    1700tal skrev 2011-02-06 20:54:42 följande:
    Åh, vad skoj, vilken mässa var du på då? För alla stockholmsmässor är väl över? Vår lokala mässa var dagen efter den  på Grand så det blev mkt mässa den helgen! Vi hamnade på bild i två tidningar och blev intervjuad i en av dem. Måste ha sett giftassugna ut... Jaja, tänkte vi, ingen som läser den tidningen iaf, så ingen skada skedd. Ingen i släkten bor i den staden men vi sa ändå till journalisten att vigselplats och datum var hemliga och att vi inte har gått ut med några planer än till släkt och vänner. Så ringer blivandes moster (som tydligen visst läser den tidningen!) som ringer till en annan moster som ringer till bl. svärmor som idag när de var på middag hos oss spillde över totalt! Svärisarna visste att vi varit på mässa men inget mer.. Och mostrarna trodde att de hade gjort värsta scoopet med att "ertappa" oss med att gå på bröllopsmässa några månader efter förlovningen! Djungeltelegrafen gick varm! Så går de väl alla och väntar på en inbjudan till våren! Som ju inte kommer att komma riktigt än... Hehe... Cool

Vill oxå ha spets! Skrikandes Bara inte sån spets som var på min klänning... Drömmer Hihi, kära nån, hur ska detta sluta... Vill ha champagnefärgad spets som ser gammal, antik och lyxig ut.. Och som inte river sönder armarna, helst.
    Haha, ryktet sprider sig snabbt!  
    När är det planerat till, inte var det väl förrän nästa år?

Det lär väl inte bli några problem med spets som i ett helt tyg, annat blir det ju när det är påsytt och dessutom har massa pärlor och paljetter. Klart du ska ha en spetsklänning - också!
Svar på tråden Den 8e kinaklänningstråden