• Uppsalabrud 2011

Den 8e kinaklänningstråden

Här pratar vi om allt som har med Kinaklänningar att göra.

En Kinaklänning är alltså en klänning som man beställer direkt från en fabrik i Kina

Några sidor med klänningar:
    www.kanaccasbridal.com
    www.1koo.com
    lillsessanbrud.dinstudio.se/text1_1.html
    brudklanningar.nu/
    www.zazabella.fi
    www.landybridal.com
    www.lightinthebox.com/wholesale-Wedding-Dress...
    www.sheshopping.com
    www.millybridal.com
    www.littlecoral.com
    www.jkdress.com
    www.likesfashion.se/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-03-02 19:38
    För er som söker en ren informativ tråd om vilka företag som används flitigast och vilka som svarar snabbast på mail etc besöker den här tråden:
    www.brollopstorget.se/Forum-1-81/m3927196.html
  • Svar på tråden Den 8e kinaklänningstråden
  • Sommarbrud

Hej ni verkar ju ha massa kunskap om att beställa från Kina. är det ngn som beställt herrkläder?
    Jag ska beställa min klänning (har redan en men vill nu ha en till) Tänkte beställa den nya från Kina men funderar på sambons kläder om man vågar beställa dem med, vad tror ni?

• 1700tal
    Sommarbrud skrev 2011-02-07 12:30:14 följande:
    Hej ni verkar ju ha massa kunskap om att beställa från Kina. är det ngn som beställt herrkläder?
    Jag ska beställa min klänning (har redan en men vill nu ha en till) Tänkte beställa den nya från Kina men funderar på sambons kläder om man vågar beställa dem med, vad tror ni?
    Vilka ställen har du hittat som har herrkläder (kostymer)?
  • Sommarbrud
    1700tal skrev 2011-02-07 12:37:38 följande:
    Vilka ställen har du hittat som har herrkläder (kostymer)?
    Nu hittade jag en sida milanoo.com tror jag det va. Annars får man beställa från suitopia men det känns lite samma bara att man betalar en mellanhand?
  • 1700tal
    Sommarbrud skrev 2011-02-07 12:41:14 följande:
    Nu hittade jag en sida milanoo.com tror jag det va. Annars får man beställa från suitopia men det känns lite samma bara att man betalar en mellanhand?
    Det var en bra sida men GUD vad många kostymer!! Sitter och scrollar som en tok för att hitta några jacketter. Men suitopias kostymer kostar väl typ 1700 kr så det skulle ju inte vara så stor skillnad mot att beställa härifrån. För det ska ju till frakt och (om man har otur) moms och tull. Då blir det nog mer faktiskt... Även dressman skulle nog bli billigare och säkert ungefär samma kvalité. Men jacketterna brukar kosta mer än kostymerna så det skulle vara super för vår del om man kunde göra ett kinaklipp på den oxå!

Scrollar vidare... Har inte hittat några frackar heller....
  • Sommarbrud
    1700tal skrev 2011-02-07 12:59:26 följande:
    Det var en bra sida men GUD vad många kostymer!! Sitter och scrollar som en tok för att hitta några jacketter. Men suitopias kostymer kostar väl typ 1700 kr så det skulle ju inte vara så stor skillnad mot att beställa härifrån. För det ska ju till frakt och (om man har otur) moms och tull. Då blir det nog mer faktiskt... Även dressman skulle nog bli billigare och säkert ungefär samma kvalité. Men jacketterna brukar kosta mer än kostymerna så det skulle vara super för vår del om man kunde göra ett kinaklipp på den oxå!

Scrollar vidare... Har inte hittat några frackar heller....
    Ja det e helt galet med kostymer, vi ska ha frockcoat och det har jag iof inte hittat någonstans och hyra det ei sthlm verkar kosta en del blir inte så stor skillnad på att beställa från ex suitopia kanske blir dem ändå.

Vi ska ha två en till min sambo och en till bestman så vi försöker hitta ngt liiite billiare
  • 1700tal
    Sommarbrud skrev 2011-02-07 12:30:14 följande:
    Jag ska beställa min klänning (har redan en men vill nu ha en till)

Wei, såg precis nu att du är som jag - vill ha mer än en klänning att välja mellan! Skönt att höra att det finns fler...

• Skumboll

När jag beställde från milly stod det att det skulle ta 65 dagar (pga kinesiska nyåret). Är det inkluderat helger osv eller är det 65 arbetsdagar? Eller, de kanske iofs jobbar 24/7 i kina....
    Brukar de hålla leveranstiden någorlunda? 

• Sommarbrud
    1700tal skrev 2011-02-07 13:03:25 följande:

Wei, såg precis nu att du är som jag - vill ha mer än en klänning att välja mellan! Skönt att höra att det finns fler...

ja men jag blir ju helt galen. Alla har ju såå fina klänningar så jag kommer ha minst två när detta e klart!
  • 1700tal
    Sommarbrud skrev 2011-02-07 13:02:54 följande:
    Ja det e helt galet med kostymer, vi ska ha frockcoat och det har jag iof inte hittat någonstans och hyra det ei sthlm verkar kosta en del blir inte så stor skillnad på att beställa från ex suitopia kanske blir dem ändå.

Vi ska ha två en till min sambo och en till bestman så vi försöker hitta ngt liiite billiare
    Ja, det kostar säkert en hel drös att hyra i sthlm, kan jag tänka mig... Särskilt som de har alla exklusiva märken som kanske kostar 10-12 000 att köpa, då blir ju hyrpriset ganska saftigt. Frockcoat har jag inte heller sett än.

Scrollar vidare... Säger du till mig om du hittar en jackett så säger jag till dig om jag hittar en frockcoat? Så kan vi lägga en länk här i tråden?
  • Sommarbrud
    1700tal skrev 2011-02-07 13:08:11 följande:
    Ja, det kostar säkert en hel drös att hyra i sthlm, kan jag tänka mig... Särskilt som de har alla exklusiva märken som kanske kostar 10-12 000 att köpa, då blir ju hyrpriset ganska saftigt. Frockcoat har jag inte heller sett än.

Scrollar vidare... Säger du till mig om du hittar en jackett så säger jag till dig om jag hittar en frockcoat? Så kan vi lägga en länk här i tråden?
    Låter som en bra idé jag sitter en del framför datorn o letar:)

Nu ska jag ut och gå en sväng med en liten grabb som börjar bli trött :)
Svar på tråden Den 8e kinaklänningstråden