• Uppsalabrud 2011

Den 8e kinaklänningstråden

Här pratar vi om allt som har med Kinaklänningar att göra.

En Kinaklänning är alltså en klänning som man beställer direkt från en fabrik i Kina

Några sidor med klänningar:
    www.kanaccasbridal.com
    www.1koo.com
    lillsessanbrud.dinstudio.se/text1_1.html
    brudklanningar.nu/
    www.zazabella.fi
    www.landybridal.com
    www.lightinthebox.com/wholesale-Wedding-Dress...
    www.sheshopping.com
    www.millybridal.com
    www.littlecoral.com
    www.jkdress.com
    www.likesfashion.se/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-03-02 19:38
    För er som söker en ren informativ tråd om vilka företag som används flitigast och vilka som svarar snabbast på mail etc besöker den här tråden:
    www.brollopstorget.se/Forum-1-81/m3927196.html
  • Svar på tråden Den 8e kinaklänningstråden
  • Darling Daisy
    1700tal skrev 2011-02-07 19:43:03 följande:
    Sen har jag frågat dem om det är för sent att ändra på underklänningens/den understa lagrets färg från champagne till ivory med mörk champagnespets över. Om ni fattar. Alltså den här biten på klänningen:
    Det tror jag kan bli riktigt snyggt!!

Och självklart behöver du en slöja till!!

• Ocean Bride
    1700tal skrev 2011-02-06 23:40:00 följande:
    På Grand hade Zetterberg 5 klänningar i montern och de var underbara. Vilket tyg!! Håller med om att de var finare i verkligheten men samtidigt hade de ganska osmickrande skärning allihop. Men det var väl halva grejen. 20-talsmodeller är ju inte heller nåt att ha om man inte vill känna sig som ett hus. De är ju så långt ifrån kvinnokroppens formen det kan bli...
    La novia skrev 2011-02-06 22:54:49 följande:
    Ska man planera för att klänningen kommer behöva en underkjol eller kan man "räkna med" att klänningen kommer vara så fyllig som på bilden?

Och om man ska mäta "hollow to hem" alltså från typ halsgropen till där klänningen ska sluta, ska man mäta rakt ner i golvet och sluta nån centimeter upp eller ska man mäta snett ut från kroppen till en bit framför fötterna? Förstår ni vad jag menar, har lite svårt att förklara Obestämd
    Åh åh åh åh"!!! Varför missade jag dem på grand?! Skit!
    Jo, de kanske inte är super smickrande för formerna.. men ändå sååå vackra!!!

Hmmmm-.... kanske man skulle beställa en liknande från kina.... hahaha... det smittar med att beställa flera klänningar...... Tungan ute
  • Skumboll

Godkväll tjejer!

Ni smittar av er med alla klänningar, nu vill ju jag också beställa en till! Men vill ju gärna se hur det går med den första först....

Zetterbergs klänningar är så fina! Jag kikade på denna först, men tyckte det var lite saftigt pris alltså....

• Sassabrassa

Nu har vi varit och tagit våra mått hos en sömmerska för att skicka till weddingdresses. Men blev vi klokare? Öh nej.
    Insåg nu när jag skulle sätta mig och sammanställa allt att det inte var så enkelt. 
    Suck. När det gäller killar så är ju frågan om man tar kroppsmått eller plaggmått? Har frågat Anders om detta nu.
    Suck... nästan så jag önskar att jag hade köpt den där klänningen jag provade för tre veckor sen.  Men man måste väl kämpa lite för att få det man vill ha, antar jag. :) 
    Vi ska nu inhandla ett måttband och imorgon kontrollmäter vi vissa mått.
    To be continued...

• Sommarbrud

Ja man blir ju lite tokig av att sitta här och se alla fina klänningar ni beställer. Jag var helt säker på att jag skulle beställa en helt i spets men funderar nu på att ta ngt helt annat...

• 1700tal
    Sommarbrud skrev 2011-02-07 20:14:12 följande:

Blir nog kanon med klänning! Nu har sambon sagt att jag bara får köpa en klänning till :( SÅ måste verkligen bestämma mig

JA, vad bra!! Hehe, frågar du din sambo? Det gör inte jag, jag bara köper! Han vet inte att jag beställt en till och tänker inte säga det heller. Har sagt att jag väntar på att de ska skicka en underkjol som saknades sist som förklaring på när dhl ringer...
    Darling Daisy skrev 2011-02-07 20:21:06 följande:
    Det tror jag kan bli riktigt snyggt!!

Och självklart behöver du en slöja till!!

Bra att det låter bra i era öron oxå. Och skönt att det inte bara är jag som tycker det behövs en slöja till.. MINST en slöja till...
    Ocean Bride skrev 2011-02-07 20:34:34 följande:
    Åh åh åh åh"!!! Varför missade jag dem på grand?! Skit!
    Jo, de kanske inte är super smickrande för formerna.. men ändå sååå vackra!!!

Hmmmm-.... kanske man skulle beställa en liknande från kina.... hahaha... det smittar med att beställa flera klänningar...... Tungan ute
    De hade en liten monter och hade ställt klänningarna tätt bredvid varann. De var även med på modevisningen, missade du det oxå? Synd att du inte fick möjlighet att klämma och känna på tyget.

Det jag egentligen gillade allra mest med dem var deras spektakulära hårdekorationer i samma stil. ÅÅH, vad fina de var. DE skulle jag lätt köpa i ett nafs! Vet inte vad de kostade dock...

Klart du ska beställa en liknande från Kina!!! Blir den inte bra kan du sälja den på forumet, den annorlunda vintagestilen är nog lättsålda.
    Skumboll skrev 2011-02-07 20:51:14 följande:
    Godkväll tjejer!

Ni smittar av er med alla klänningar, nu vill ju jag också beställa en till! Men vill ju gärna se hur det går med den första först....

Zetterbergs klänningar är så fina! Jag kikade på denna först, men tyckte det var lite saftigt pris alltså....

Vad kostade den då?? Såg aldrig några priser.

Nej, beställ en till NU!! Och sälj den som blir sämst!

Det här kan ju bli en riktig följetong...
    Sassabrassa skrev 2011-02-07 20:53:55 följande:
    Nu har vi varit och tagit våra mått hos en sömmerska för att skicka till weddingdresses. Men blev vi klokare? Öh nej.
    Insåg nu när jag skulle sätta mig och sammanställa allt att det inte var så enkelt. 
    Suck. När det gäller killar så är ju frågan om man tar kroppsmått eller plaggmått? Har frågat Anders om detta nu.
    Suck... nästan så jag önskar att jag hade köpt den där klänningen jag provade för tre veckor sen.  Men man måste väl kämpa lite för att få det man vill ha, antar jag. :) 
    Vi ska nu inhandla ett måttband och imorgon kontrollmäter vi vissa mått.
    To be continued...
    Oj, det låter ju knepigt. Hoppas Anders kan ge er lite rätsida. Men äger ni inget måttband?! Förvånad OMG, här ligger det måttband i varje låda!
    Sommarbrud skrev 2011-02-07 21:09:56 följande:
    Ja man blir ju lite tokig av att sitta här och se alla fina klänningar ni beställer. Jag var helt säker på att jag skulle beställa en helt i spets men funderar nu på att ta ngt helt annat...
    Men det finns ju en uppenbar lösning på det dilemmat - beställ en helt i spets och en som i helt annan stil!
  • Sommarbrud

1700tal: Ja jag vet det är en bra idé!!! Vill ju verkligen ha flera klänningar o välja mellan :)

• Skumboll
    1700tal skrev 2011-02-07 21:38:49 följande:
    Vad kostade den då?? Såg aldrig några priser.

Nej, beställ en till NU!! Och sälj den som blir sämst!

Det här kan ju bli en riktig följetong...
    24900 eller något sådant, helt vansinnigt!

Fan, det är FEL svar! Säg istället att det räcker med en klänning...
    Och om man skulle beställa en till, vad skulle det bli då? No fluff-fluff. 
  • 1700tal
    Sommarbrud skrev 2011-02-07 21:42:09 följande:
    1700tal: Ja jag vet det är en bra idé!!! Vill ju verkligen ha flera klänningar o välja mellan :)
    Way to go!! Kör på! Hittat några modeller du är sugen på än?
    Skumboll skrev 2011-02-07 21:45:30 följande:

Va?! Men det var faktiskt väldigt safftigt. Förvånad Fattar att tyget är tiptop kvalitétssiden och mycket exklusivt men det är ju inte särskilt mkt av det å andra sidan...

Haha, det finns inga fel svar - bara flera klänningar!

Hm, vad skulle passa till dina önskemål och behov. Ska kolla lite bland mina millybilder (har ju alla på datorn, går mkt lättare att leta då..)
  • Sommarbrud
    1700tal skrev 2011-02-07 21:53:05 följande:
    Way to go!! Kör på! Hittat några modeller du är sugen på än?
    Skumboll skrev 2011-02-07 21:45:30 följande:

Massor:) Vänta så lägger jag in lite bilder
Svar på tråden Den 8e kinaklänningstråden