• Uppsalabrud 2011

Den 8e kinaklänningstråden

Här pratar vi om allt som har med Kinaklänningar att göra.

En Kinaklänning är alltså en klänning som man beställer direkt från en fabrik i Kina

Några sidor med klänningar:
    www.kanaccasbridal.com
    www.1koo.com
    lillsessanbrud.dinstudio.se/text1_1.html
    brudklanningar.nu/
    www.zazabella.fi
    www.landybridal.com
    www.lightinthebox.com/wholesale-Wedding-Dress...
    www.sheshopping.com
    www.millybridal.com
    www.littlecoral.com
    www.jkdress.com
    www.likesfashion.se/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-03-02 19:38
    För er som söker en ren informativ tråd om vilka företag som används flitigast och vilka som svarar snabbast på mail etc besöker den här tråden:
    www.brollopstorget.se/Forum-1-81/m3927196.html
  • Svar på tråden Den 8e kinaklänningstråden
  • Sommarbrud

Skumboll: Väldigt fin också gillar fortfarande de två första mer, men denna hade axelband...

Det är så svårt hur den sitter på eftersom alla klänningar e ju fina på personen som visar dem:/

• 1700tal
    L8PR skrev 2011-02-08 07:17:12 följande:
    Ååååå hur länge ska man våndas? Har ju beställt men jag vill liksom få någon input på ommin klänning kommer någon vart!

1700-tal: Hur länge väntade du på din?
    Det vill du knappt veta... Min tog över 3 månader. Men mkt var mitt fel för jag ändrade ju på en massa saker.

Var det milly du beställde från? Skulle de göra en testklänning? För i så fall var det i mott fall knäpptyst i många veckor medan den gjordes sen gick det undan och de hörde av sig hela tiden med nya bilder.
    Skumboll skrev 2011-02-08 09:06:28 följande:
    Jag funderar på något sånt här.... men vette fan om det passar mig? Och den eviga frågan, vad gör man med ovandelen? jag är inte jätteförtjust i axelbandslöst. Lite input please!

Den första var ursnygg!! Men kan du inte göra den med nån sån här överdel för att slippa det axelbandslösa?

Den från Christos var oxå fin... Den är ju lite mer kjol och lite mer vidd, kan ju vara kul som alternativ... 
  • Hvidbrud

La Novia: Jag fick min klänning uppsydd via Lillsessan, som inte håller på längre (verkar det som på hennes hemsida), så jag vet inte vilken fabrik hon använde sig av till just min klänning.
    Här kan man iallafall se spetsen och pärlorna se sytt på livet.
    (oh, önskar att jag hade haft en extra underkjol, när jag tittar på bilderna idag...)
  • Sommarbrud

Ni som verkar riktigt kunniga inom Kina klänningar. Är det kanske dumt att beställa en klänning i spets? Kanske blir hård o inte alls bra (skulle göra valet lättare för mig) :) Måste börja ta ort lite klänningar kan inte beställa flera st bara en till :)

• 1700tal
    Hvidbrud skrev 2011-02-08 11:17:50 följande:

La Novia: Jag fick min klänning uppsydd via Lillsessan, som inte håller på längre (verkar det som på hennes hemsida), så jag vet inte vilken fabrik hon använde sig av till just min klänning.
    Här kan man iallafall se spetsen och pärlorna se sytt på livet.
    (oh, önskar att jag hade haft en extra underkjol, när jag tittar på bilderna idag...)
    Vilker urhäftig bukett du har! För det är väl en lite annorlunda bukett du håller i?

Var det en större, vidare underkjol du känner att du hade haft? Och klänningen är jättevacker!

Men du som hade pärlor på överdelen en hel dag, vad tyckte du om det? Var det obekvämt, rev det på huden?
    Sommarbrud skrev 2011-02-08 11:20:55 följande:

Ni som verkar riktigt kunniga inom Kina klänningar. Är det kanske dumt att beställa en klänning i spets? Kanske blir hård o inte alls bra (skulle göra valet lättare för mig) :) Måste börja ta ort lite klänningar kan inte beställa flera st bara en till :)

Är oxå kluven med det här med spets. Jag har ju framställt mig som ivrig spetsmotståndare (åtminstone mot min egen klänning när den kom hem) men tycker särskilt klänningar helt i spets (sån spets som på Hvidbruds t ex) är så fina att titta på. Men jag vet att min hud är väldigt känslig och tror ärligt talat inte jag skulle klara av att en sån yta gnuggas mot armarna. Klarade det ju inte ens en halvtimme i min klänning som den var innan jag sprättade. Men det kan vara så otroligt elegant om spetsen gör på rätt sätt... Och så romantiskt...
  • Sommarbrud
    1700tal skrev 2011-02-08 11:34:05 följande:
    Sommarbrud skrev 2011-02-08 11:20:55 följande:

Är oxå kluven med det här med spets. Jag har ju framställt mig som ivrig spetsmotståndare (åtminstone mot min egen klänning när den kom hem) men tycker särskilt klänningar helt i spets (sån spets som på Hvidbruds t ex) är så fina att titta på. Men jag vet att min hud är väldigt känslig och tror ärligt talat inte jag skulle klara av att en sån yta gnuggas mot armarna. Klarade det ju inte ens en halvtimme i min klänning som den var innan jag sprättade. Men det kan vara så otroligt elegant om spetsen gör på rätt sätt... Och så romantiskt...
    Ja jag har oxå känslig hud och vill inte bli helt röd och se ut som en ganlning efter en timme! Ja men det är bra då kan ja ta bort mina spetsklänningar på favorit listan :) PUH!
  • 1700tal

Sen gillar jag STARKT när spetskläningar har den där vågiga kanten som sticker ut utanför tyget vid bysten, som på hvidbruds klänning. Även som på denna. Det är så fint... Men kan inte få ihop hur det skulle funka ihop med enaxlat. Om man kan få vågorna att föjla med upp på axelbandet. Om de klarar att sy det...

• 1700tal
    Sommarbrud skrev 2011-02-08 11:35:56 följande:
    Ja jag har oxå känslig hud och vill inte bli helt röd och se ut som en ganlning efter en timme! Ja men det är bra då kan ja ta bort mina spetsklänningar på favorit listan :) PUH!
    Jag var illröd under hela undersidan av överarmarna efter att ha provgått lite fram och tillbaka i vardagsrummet i min. Och den hade ju inte alls lika mkt spets som de helt i spets. Men å andra sidan hade jag sanslöst mkt paljetter i min överdel. De är ju sylvassa (vi hade dem under fötterna oxå i en vecka efter att jag sprättat!), kanske om man ber dem skippa dem.

Dessutom var det paljetternas blänk och bling-bling som såg "billigast" och 80-taligast ut. Bara runda pärlor på mjuka spetsbitar kan ju inte vara lika farligt...
  • Sommarbrud

mm kan nog bli lite svårt? Men det skulle vara super fint! Men du verkar ju vara väldigt händig med nål och tråd :)

• Hvidbrud

Jag hade inga som helst problem med röda armar eller vass spets. Ingenting alls. tanken slog mig inte ens. Det var ju inte alls samma slags spets som det var på slöjan. Ska ut i gardroben och känna lite..

Åh, vad fiin den var! Hade nästan glömt vilket fantastiskt handarbete den är! Spetsen är relativt mjuk och pärlorna små och kanske tillochmed gjorde att armarna skyddades? INGA paljetter, som gamal sambadansare vet jag att paljetter kan riva en blodig om man har dem ens i närheten av armarna.

Buketten är ingen bukett utan en slags "dans-sjal" som är tradition i min mans kultur. Buketten var en vacker som min man valt ut till mig, med olika doftande blommor som alla hade ett vackert budskap. <3<3<3<3 Den finns i galleriet....

Svar på tråden Den 8e kinaklänningstråden