Hvidbrud skrev 2011-02-08 11:17:50 följande:

La Novia: Jag fick min klänning uppsydd via Lillsessan, som inte håller på längre (verkar det som på hennes hemsida), så jag vet inte vilken fabrik hon använde sig av till just min klänning.
Här kan man iallafall se spetsen och pärlorna se sytt på livet.
(oh, önskar att jag hade haft en extra underkjol, när jag tittar på bilderna idag...)
Vilker urhäftig bukett du har! För det är väl en lite annorlunda bukett du håller i?
Var det en större, vidare underkjol du känner att du hade haft? Och klänningen är jättevacker!
Men du som hade pärlor på överdelen en hel dag, vad tyckte du om det? Var det obekvämt, rev det på huden?
Sommarbrud skrev 2011-02-08 11:20:55 följande:
Ni som verkar riktigt kunniga inom Kina klänningar. Är det kanske dumt att beställa en klänning i spets? Kanske blir hård o inte alls bra (skulle göra valet lättare för mig) :) Måste börja ta ort lite klänningar kan inte beställa flera st bara en till :)
Är oxå kluven med det här med spets. Jag har ju framställt mig som ivrig spetsmotståndare (åtminstone mot min egen klänning när den kom hem) men tycker särskilt klänningar helt i spets (sån spets som på Hvidbruds t ex) är så fina att titta på. Men jag vet att min hud är väldigt känslig och tror ärligt talat inte jag skulle klara av att en sån yta gnuggas mot armarna. Klarade det ju inte ens en halvtimme i min klänning som den var innan jag sprättade. Men det kan vara så otroligt elegant om spetsen gör på rätt sätt... Och så romantiskt...