• Uppsalabrud 2011

Den 8e kinaklänningstråden

Här pratar vi om allt som har med Kinaklänningar att göra.

En Kinaklänning är alltså en klänning som man beställer direkt från en fabrik i Kina

Några sidor med klänningar:
    www.kanaccasbridal.com
    www.1koo.com
    lillsessanbrud.dinstudio.se/text1_1.html
    brudklanningar.nu/
    www.zazabella.fi
    www.landybridal.com
    www.lightinthebox.com/wholesale-Wedding-Dress...
    www.sheshopping.com
    www.millybridal.com
    www.littlecoral.com
    www.jkdress.com
    www.likesfashion.se/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-03-02 19:38
    För er som söker en ren informativ tråd om vilka företag som används flitigast och vilka som svarar snabbast på mail etc besöker den här tråden:
    www.brollopstorget.se/Forum-1-81/m3927196.html
  • Svar på tråden Den 8e kinaklänningstråden
  • 1700tal

Nej, går inte att lägga in bilderna på underkjolarna. Konstigt... Försöker igen imorg, ser att du ändå är utloggad för ikväll.

Godnatt på er flickor...

• La novia
    Ocean Bride skrev 2011-02-08 22:58:49 följande:
    Acacia - Organza Tea Length Bridal Gown. Vintage Inspired Wedding Dress.
    Typ såhär ser klänningen ut som jag frågat milly om....  fast eventuellt med halterneck...
    Och antagligen i blått...
    Jättesöt! Jag hade inte bytt till halterneck tror jag...jag gillar den som den är! Dock kanske den bli lite mindre "sockersöt" med halterneck iofs.
  • 1700tal
    Ocean Bride skrev 2011-02-08 22:58:49 följande:
    Acacia - Organza Tea Length Bridal Gown. Vintage Inspired Wedding Dress.
    Typ såhär ser klänningen ut som jag frågat milly om....  fast eventuellt med halterneck...
    Och antagligen i blått...
    Glömde skriva igår att den där var jättefin! Oj, vad romantisk...

Nåt sånt liknande skulle ju vara jättefint att ha dagen efter vårt bröllop (eftersom vi övernattar med gästerna) vid frukosten/brunchen. Har inte ens tänkt tanken på att jag kan beställa den klänningen i Kina oxå. Jag vill ha nån söt och romantisk klänning, så långt har jag konstaterat men jag tänkte mer på H&M... Ska kolla millys utbud...
  • Sommarbrud

1700tal: Vi ska också sova över med gästerna hmm kanske ska ha en fin klänning dagen efter... ? :)

• 1700tal
    Sommarbrud skrev 2011-02-09 09:07:44 följande:
    1700tal: Vi ska också sova över med gästerna hmm kanske ska ha en fin klänning dagen efter... ? :)
    Ja men det är ju toppen! Då har vi ett nästa projekt...

Hm, ska kolla lite på en gång. Får stressa lite - ska vara på flygplatsen om några timmar. Eller åka om några timmar och har knappt börjat packa. Typiskt mig. Pass och boardingkort ligger framma iaf, det viktigaste!

Undrar vad de har för brudklänningsmärken och butiker på Malta......
  • 1700tal

Skulle kunna tänka mig någon av dessa... I vit med den rosa nyansen i typ.

• Sommarbrud
    1700tal skrev 2011-02-09 09:19:00 följande:
    Ja men det är ju toppen! Då har vi ett nästa projekt...

Hm, ska kolla lite på en gång. Får stressa lite - ska vara på flygplatsen om några timmar. Eller åka om några timmar och har knappt börjat packa. Typiskt mig. Pass och boardingkort ligger framma iaf, det viktigaste!

Undrar vad de har för brudklänningsmärken och butiker på Malta......
    Men va ? Vad skönt jag vill också åka någonstans men det kanske blir en tur till Ica sen vem vet!!!
    Du lär ju gå in ï varje brudbutik o "titta" lite.. :)
  • 1700tal
    Sommarbrud skrev 2011-02-09 09:37:24 följande:
    Men va ? Vad skönt jag vill också åka någonstans men det kanske blir en tur till Ica sen vem vet!!!
    Du lär ju gå in ï varje brudbutik o "titta" lite.. :)
    Mmm, problemet är bara att jag avskyr verkligen att flyga... Så nu sitter jag här och våndas framför datorn och vägrar gå ifrån den för att ta itu med packningen. Vadå förnekelsestadiet! Det skulle inte förvåna mig om jag inte åker. Alla säger bara "men klaaart du ska åka" men jag vill ärligt talat inte. Och jag ska bara åka och hälsa på pappa en vecka så ingen fara ekonomiskt liksom. Inget hotell som är färdigbetalt och klart. Och biljetten kostade 250 kr TOR så jag känner att världen inte går under om jag bangar. Har verkligen mentalt skjutit upp tanken på resan sen vi bokade men nu kommer ångesten smygande medan minuterna tickar och passet ligger vid dörren och blänger hånfullt på mig varje gång jag går förbi...
  • Sommarbrud
    1700tal skrev 2011-02-09 09:48:19 följande:
    Mmm, problemet är bara att jag avskyr verkligen att flyga... Så nu sitter jag här och våndas framför datorn och vägrar gå ifrån den för att ta itu med packningen. Vadå förnekelsestadiet! Det skulle inte förvåna mig om jag inte åker. Alla säger bara "men klaaart du ska åka" men jag vill ärligt talat inte. Och jag ska bara åka och hälsa på pappa en vecka så ingen fara ekonomiskt liksom. Inget hotell som är färdigbetalt och klart. Och biljetten kostade 250 kr TOR så jag känner att världen inte går under om jag bangar. Har verkligen mentalt skjutit upp tanken på resan sen vi bokade men nu kommer ångesten smygande medan minuterna tickar och passet ligger vid dörren och blänger hånfullt på mig varje gång jag går förbi...
    Hmm då är det ju lite problematiskt. Men vad e du rädd för ? Jag är inget stort fan av att flyga men har inte din rädsla riktigt. Jag var dock inte helt nöjd när jag flög till Kina så låååång tid. Vem ska du åka med ?
  • 1700tal
    Sommarbrud skrev 2011-02-09 09:56:48 följande:
    Hmm då är det ju lite problematiskt. Men vad e du rädd för ? Jag är inget stort fan av att flyga men har inte din rädsla riktigt. Jag var dock inte helt nöjd när jag flög till Kina så låååång tid. Vem ska du åka med ?
    Det är det som är så lustigt, jag vet inte riktigt. Är inte alls rädd att nåt ska hända, höjden eller så. Och det har kommit senaste par åren. Innan min blivande pendlade jag fram och tillbaka varje eller varannan vecka med flyg till och från skottland där mitt ex var ifrån. Bodde där periodvis under 4 år och åkte som en tätting mellan länderna. DET var lika upphetsande som en tur till ICA för mig på den tiden... Men sen hade jag en period för några år sen då jag mådde riktigt dåligt, åt medicin för det och all vardag var ångestfylld nattsvart. Då kom det här med ångest över flygningen (som med så mkt annat då) och jag vägrade flyga. Idag mår jag finfint igen, känner inte alla av det som var då längre UTOM vid vissa specifika tillfällen som har "hängt sig kvar". Lång förklaring på kort fråga... Men nu, hursom, så känner jag att jag mister all självkontroll på nåt vis och det känns enormt klaustrofobiskt. Känner mig låst och fast. Knäppt nog är det likadant med teater och biosalonger. Att sitta i en stol i ett hav med människor och inte kunna komma därifrån utan att hela raden aktivt måste "släppa ut mig". Jag kommer inte ut om de inte reser sig. Helkonstigt... Och väldigt OT.

Nu MÅSTE jag stoppa ner sakerna i väskan snart... Gah! Och åker med mamma...
Svar på tråden Den 8e kinaklänningstråden