• Uppsalabrud 2011

Den 8e kinaklänningstråden

Här pratar vi om allt som har med Kinaklänningar att göra.

En Kinaklänning är alltså en klänning som man beställer direkt från en fabrik i Kina

Några sidor med klänningar:
    www.kanaccasbridal.com
    www.1koo.com
    lillsessanbrud.dinstudio.se/text1_1.html
    brudklanningar.nu/
    www.zazabella.fi
    www.landybridal.com
    www.lightinthebox.com/wholesale-Wedding-Dress...
    www.sheshopping.com
    www.millybridal.com
    www.littlecoral.com
    www.jkdress.com
    www.likesfashion.se/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-03-02 19:38
    För er som söker en ren informativ tråd om vilka företag som används flitigast och vilka som svarar snabbast på mail etc besöker den här tråden:
    www.brollopstorget.se/Forum-1-81/m3927196.html
  • Svar på tråden Den 8e kinaklänningstråden
  • Skumboll

Godkväll tjejer... här var det lugnt för en gång skull! 
    Jag sitter fortfarande och funderar på en andra klänning... men kommer inte fram till något.  

• Sommarbrud

Ja här var det lugnt! Jag sitter precis som skumboll o kollar på en andra klänninig och kanske en tredje... :)

• Aylas

jag väntar på svar kring min första - innan dess vågar jag inte titta en andra...

är det någon som fått svar efter det kinesiska nyåret?

• Sommarbrud
    Beautiful Purple Round Collar Sleeveless Ribbon Chiffon Dress
    Vad tycker ni om denna? Att ha dagen efter (vi sover ver med alla gäster) Fast i en ljus färg
  • Ocean Bride

hahah underbart tjejer!! Jag har en till dröm i huvudet, kan inte bestämma vilken jag vill ha.. hmmm kanske två här med... Detta är min dröm nr 2.. Ingen spets.. men ändå såååååå fin Hjärta

Funderar på min andra klänning, speten kommer sys på tyll som i sin tur kommer ligga direkt på huden, inget satin mellan.. Kommer det skava tror ni? Att det blir "revigt på huden?

• Sommarbrud

Ocean bride: Åh fin klänning! Önskar jag kunde ha en sådan men jag skulle se gravid ut :(

Det där med spets, verkar ju vara så olika hur man reagerar på spetsen mot huden så svårt att ge råd

• Ocean Bride
    Sommarbrud skrev 2011-02-10 20:43:53 följande:

Vad tycker ni om denna? Att ha dagen efter (vi sover ver med alla gäster) Fast i en ljus färg
    Tycker den var fin, men kanske lite kort? Det är helt beroende på vad man gillar att ha, jag har ganska långa ben så jag kan känna mig lite naken. Men det är som sagt vad man gillar.. Jag tyckte iaf den var fin! Skrattande
  • Sommarbrud
    Ocean Bride skrev 2011-02-10 20:46:16 följande:
    Tycker den var fin, men kanske lite kort? Det är helt beroende på vad man gillar att ha, jag har ganska långa ben så jag kan känna mig lite naken. Men det är som sagt vad man gillar.. Jag tyckte iaf den var fin! Skrattande
    Men herregud det tänkte jag inte ens på!! Nu när du säger det så är det ju rätt kollade mst däruppe... Jag e iof kort men gillar inte korta klänningar, gillar inte att ha klänning :) Men har tydligen blivit helt frälst efter att ha sett alla era fina
  • Ocean Bride
    Sommarbrud skrev 2011-02-10 20:45:52 följande:
    Ocean bride: Åh fin klänning! Önskar jag kunde ha en sådan men jag skulle se gravid ut :(

Det där med spets, verkar ju vara så olika hur man reagerar på spetsen mot huden så svårt att ge råd
    Ja... är lite rädd för "gravidlooken" men jag ska se om jag kan hitta en liknande och prova. HAr inte så stora bröst och vet därför inte om jag "bär upp den"..... men det får nog testas =)

Ja, det är svårtr det här med spetsen.... Obestämd
  • Ocean Bride
    Sommarbrud skrev 2011-02-10 20:47:44 följande:
    Men herregud det tänkte jag inte ens på!! Nu när du säger det så är det ju rätt kollade mst däruppe... Jag e iof kort men gillar inte korta klänningar, gillar inte att ha klänning :) Men har tydligen blivit helt frälst efter att ha sett alla era fina
    hahaha vad härlig du är!!! Skrattande
Svar på tråden Den 8e kinaklänningstråden