• Uppsalabrud 2011

Den 8e kinaklänningstråden

Här pratar vi om allt som har med Kinaklänningar att göra.

En Kinaklänning är alltså en klänning som man beställer direkt från en fabrik i Kina

Några sidor med klänningar:
    www.kanaccasbridal.com
    www.1koo.com
    lillsessanbrud.dinstudio.se/text1_1.html
    brudklanningar.nu/
    www.zazabella.fi
    www.landybridal.com
    www.lightinthebox.com/wholesale-Wedding-Dress...
    www.sheshopping.com
    www.millybridal.com
    www.littlecoral.com
    www.jkdress.com
    www.likesfashion.se/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-03-02 19:38
    För er som söker en ren informativ tråd om vilka företag som används flitigast och vilka som svarar snabbast på mail etc besöker den här tråden:
    www.brollopstorget.se/Forum-1-81/m3927196.html
  • Svar på tråden Den 8e kinaklänningstråden
  • Sommarbrud

Men ta med lite musik och tänk på ngt annat :) Bra tips..... NOT!
    Och gå raka vägen nu och stoppa ner sakerna i väskan annars blir det super jobbigt, både flyga och ha samma kläder under hela resan inte kul alls! Hur ska du klara dig utan denna sida under din resa ? (läs hur vi ska klara oss) :)

• Ocean Bride

Åh åh åh!! MALTA!! Underbart!!

Självklart ska ni sy upp klänningar till dagen efter också =) !!!

Jag tänkte ha klänningen på ett bröllop vi ska på i sommar.. Så den ska inte bli riktigt så stor i kjolen tänkte jag..

• 1700tal
    Sommarbrud skrev 2011-02-09 10:19:53 följande:
    Men ta med lite musik och tänk på ngt annat :) Bra tips..... NOT!
    Och gå raka vägen nu och stoppa ner sakerna i väskan annars blir det super jobbigt, både flyga och ha samma kläder under hela resan inte kul alls! Hur ska du klara dig utan denna sida under din resa ? (läs hur vi ska klara oss) :)
    Musik blir knepigt, äger inte ens nån sån där mokajäng som alla lyssnar på musik i. Har inte lyssnat på musik i hörlurar sedan freestylens tid! Och är bara 28... Fattar knappt vad som är vad, Ipod och allt vad det heter...

Men tänkte köpa mig den tjockaste glassigaste bröllopstidning jag hittar på flygplatsen och plöja med igenom den pärm till pärm! Måste få lite positiva och roliga tankar att blanda upp sig med skräcken.

Ok, nu är väskan nästan färdigpackad. Nu måste jag bara göra mig själv i ordning innan jag kan packa ner make up-prylar och sånt.

Men pappa har sin bärbara dator där (med svenska tangenter dessutom!) och trådlöst internet finns i hela fortet. Åh, måste ju visa en bild på 1700-talsfortet vi bor i... Tihi. Bara för att stalja lite.. (fast den stajlingen faller ju pladask till marken om jag bangar ur...) Mitt i smeten bor vi..

Ps, notera de terrasserade odlingarna nedanför muren, tillägger trädgårdsfantasten...
  • Ocean Bride

Åh!! Skojar du?! I´m in heaven! Tungan ute
    Spets, fort, enorma herrgårdar och slott har jag någon sjuklig svaghet för... hahaha

• Sommarbrud

1700tal: Okej nu tycker jag inte ett dugg synd om dig!! Om du ska bo där! Så packa din väska och åk :)
    Men du måste köpa en musik mojäng det är ju hela räddningen, jag kanske är ett större musikfan som lever med mina I produkter:)

Hur länge ska du bo på det där härliga stället ?

• 1700tal
    Ocean Bride skrev 2011-02-09 11:00:32 följande:
    Åh!! Skojar du?! I´m in heaven! Tungan ute
    Spets, fort, enorma herrgårdar och slott har jag någon sjuklig svaghet för... hahaha
    Hehe, du är vi lika du och jag! Det är inte för inte jag heter 1700tal och som vi barskrapar oss för att kunna gifta oss på ett slott!
    Sommarbrud skrev 2011-02-09 11:02:13 följande:
    1700tal: Okej nu tycker jag inte ett dugg synd om dig!! Om du ska bo där! Så packa din väska och åk :)
    Men du måste köpa en musik mojäng det är ju hela räddningen, jag kanske är ett större musikfan som lever med mina I produkter:)

Hur länge ska du bo på det där härliga stället ?
    Nej, men nu förstår du mitt dilemma... Ok, gör väl så - nu är väskan packad och stängd. Pass, pesetas och piral nedpackade de oxå och jag får väl uppehålla mig här på BT med er tills färden mot flyget avgår om en stund.

Jag ska bara bo en vecka men pappa har varit i över en månad nu. Han tillbringar större delen av vinterhalvåret på Malta och han vill gärna bjuda över oss i familjen då och då. Som nu. Fortet är uppdelat i en massa privata hus och lägenheter (som ni ser på bilden) och mina föräldrar har varit sugna på att köpa ett länge. Han som äger hela fortet (utom själva husen) har hållt en ledig fastighet åt mina föräldrar i snart ett halvår. Han vill hemskt gärna ha det dem och ju mer de tvekar desto ivrigare bruder han dit dem för att komam och "känna" på omgivningarna. Men denna gång bor vi hos en bekant (svensk) som har ett hus där. Hon är i Sverige nu så det passade.
  • Sommarbrud

1700tal: Låter ju väldigt bra :)

Jag har hittat några fler klänningar nu att ha dagen efter :)

• 1700tal
    Sommarbrud skrev 2011-02-09 11:55:57 följande:
    1700tal: Låter ju väldigt bra :)

Jag har hittat några fler klänningar nu att ha dagen efter :)
    Får man se bilder?
  • Sommarbrud
    1700tal skrev 2011-02-09 12:01:05 följande:
    Får man se bilder?
    Ja men nu hängde sig allt plus att lille W vaknat måste ge honom mat. Ha det så bra i Malta så lägger jag upp lite bilder du hade ju dator .)
  • 1700tal
    Sommarbrud skrev 2011-02-09 12:03:02 följande:
    Ja men nu hängde sig allt plus att lille W vaknat måste ge honom mat. Ha det så bra i Malta så lägger jag upp lite bilder du hade ju dator .)
    Det blir bra, då har jag nåt att se fram emot när jag kommer fram!

Nu åker jag till flyget! Vi hörs ikväll eller imorg.. Förutsatt att jag kan logga in på BT på den andra datorn, komma ihåg lösen osv. Ha de, ha de!
Svar på tråden Den 8e kinaklänningstråden