• Uppsalabrud 2011

Den 8e kinaklänningstråden

Här pratar vi om allt som har med Kinaklänningar att göra.

En Kinaklänning är alltså en klänning som man beställer direkt från en fabrik i Kina

Några sidor med klänningar:
    www.kanaccasbridal.com
    www.1koo.com
    lillsessanbrud.dinstudio.se/text1_1.html
    brudklanningar.nu/
    www.zazabella.fi
    www.landybridal.com
    www.lightinthebox.com/wholesale-Wedding-Dress...
    www.sheshopping.com
    www.millybridal.com
    www.littlecoral.com
    www.jkdress.com
    www.likesfashion.se/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-03-02 19:38
    För er som söker en ren informativ tråd om vilka företag som används flitigast och vilka som svarar snabbast på mail etc besöker den här tråden:
    www.brollopstorget.se/Forum-1-81/m3927196.html
  • Svar på tråden Den 8e kinaklänningstråden
  • 1700tal
    Darling Daisy skrev 2011-02-07 15:20:45 följande:
    Ja, visst är det en konstig formulering. Trodde först att inte byxor osv ingick, men det står ju tydligt att de är inkluderade i meningen innan... De kanske har en webmaster som inte är så haj på engelska, helt enkelt?!

Visst var det nån här i tråden som beställt klänning från Milanoo? Spännande när det är andra firmor än "gamla vanliga" Milly och Landy!
    Tror jag har sett och hört om de som beställt därifrån. Men minns inte om det var bra eller dåligt. Men hårprylar känns ju ganska safe?

Ja, det lustiga var ju att i början av de här trådarna var inte milly och landy övervägande alls. Det har blivit så.. Lite synd för de andra är säkert lika bra och ofta ännu billigare.
  • 1700tal

Milanoo har ju en sanslöst bra sökfunktion! Att jag inte lagt märke till det förut. Man kan ju selektera på enaxlat (!), färg, tyg, längd osv...

• Sommarbrud

Jag tänkte beställa min brudklänning från milanoo skriver när jag får den :)

• 1700tal
    Sommarbrud skrev 2011-02-07 16:13:36 följande:
    Jag tänkte beställa min brudklänning från milanoo skriver när jag får den :)
    Aha, ska du? Hade fått för mig att du var en "milly-girl"... Vilken modell? Eller har du redan skrivit det kanske? Minnet är gott men kort och datorn är för seg för att gå bakåt i tråden just nu..
  • Sommarbrud

1700tal skrev 2011-02-07 16:51:23 följande:
    Aha, ska du? Hade fått för mig att du var en "milly-girl"... Vilken modell? Eller har du redan skrivit det kanske? Minnet är gott men kort och datorn är för seg för att gå bakåt i tråden just nu..
    Nej jag har inte skrivit det denna tänkte jag beställa.
    Jag har en klänning hemma men den har jag beställt från danmark.
    Så den här "kina klänningen" är mest för att jag har fått noja på spets!!
    Men så har jag ju sett din med en axel super snygg!!!! Kanske måste prova en sån oxå...
  • 1700tal
    Sommarbrud skrev 2011-02-07 16:54:38 följande:
    Nej jag har inte skrivit det denna tänkte jag beställa.
    Jag har en klänning hemma men den har jag beställt från danmark.
    Så den här "kina klänningen" är mest för att jag har fått noja på spets!!
    Men så har jag ju sett din med en axel super snygg!!!! Kanske måste prova en sån oxå...
    Den där var ju fin! Spets kan verkligen vara så vackert och det är så jag tycker det är som finast, på heltäckta spetsklänningar...

Hur kom det sig att du beställde från just Danmark? Har du bild på den danska? Nyfiken som vanligt...

Och tack, kul att höra! Ja, jag har helnoja på enaxlade klänningar! Vet inte varför. Men vill inte ha axelbandslöst och inte ärmar. Sen älskar jag "välordnad" och balanserad asymmetri. Typ en tygblomma i håret på högra sidan, en vänster axel med liten blomma och en stor blomma på höger höft. Tycker dessutom de enaxlade sitter så himla bra på.

Hittade några på milanoo som jag verkligen gillar. Om Milanoo kan göra dem med en axel förstås! De går i liknande stil som de av Ian Stuart som jag la upp i tråden tidaigare. Ursnygga! Inte så snygga som Ian Stuart men nästan...

Elegant Ball Gown Straples Beading Embroidery Taffeta Wedding DressEuro Style Ball Gown Strapless Beading Embroidery Taffeta Wedding GownEuro Style Ball Gown Strapless Beading Embroidery Organza Taffeta Wedding Dress
    Champagne Ball Gown Strapless Taffeta Wedding DressAmazing Strapless A-line Embroidery Taffeta Lace Wedding GownOff-The-Shoulder Beaded Ball Gown Sweep Taffeta Organza Bridal Gown
  • Sommarbrud

1700tal: Vilka fina klänningar åhh den längst ner till vänster skulle vara fin i min garderob! Det är farligt att det finns så mkt klänningar till bra priser!

• Sommarbrud

1700tal:vad sökte du på för att hitta de fantastiska skapelserna?

• 1700tal
    Sommarbrud skrev 2011-02-07 18:43:44 följande:
    1700tal: Vilka fina klänningar åhh den längst ner till vänster skulle vara fin i min garderob! Det är farligt att det finns så mkt klänningar till bra priser!
    Helt livsfarligt!
    Sommarbrud skrev 2011-02-07 18:57:52 följande:
    1700tal:vad sökte du på för att hitta de fantastiska skapelserna?
    Klickade bara i "champagne" under färgvalet. Då blev det bara 4 sidor med klänningar att kolla på.

Förresten, nu har jag skickat en prisförfrågan på en vräkig mantillaslöja till min nya klänning. Kom på att det "behövs" (allt är ju relativt) eftersom den nya klänningen är i champagne och min "gamla" slöja är i ivory.

Sen har jag frågat dem om det är för sent att ändra på underklänningens/den understa lagrets färg från champagne till ivory med mörk champagnespets över. Om ni fattar. Alltså den här biten på klänningen:

• Sommarbrud

Blir nog kanon med klänning! Nu har sambon sagt att jag bara får köpa en klänning till :( SÅ måste verkligen bestämma mig

Svar på tråden Den 8e kinaklänningstråden