• Uppsalabrud 2011

Den 8e kinaklänningstråden

Här pratar vi om allt som har med Kinaklänningar att göra.

En Kinaklänning är alltså en klänning som man beställer direkt från en fabrik i Kina

Några sidor med klänningar:
    www.kanaccasbridal.com
    www.1koo.com
    lillsessanbrud.dinstudio.se/text1_1.html
    brudklanningar.nu/
    www.zazabella.fi
    www.landybridal.com
    www.lightinthebox.com/wholesale-Wedding-Dress...
    www.sheshopping.com
    www.millybridal.com
    www.littlecoral.com
    www.jkdress.com
    www.likesfashion.se/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-03-02 19:38
    För er som söker en ren informativ tråd om vilka företag som används flitigast och vilka som svarar snabbast på mail etc besöker den här tråden:
    www.brollopstorget.se/Forum-1-81/m3927196.html
  • Svar på tråden Den 8e kinaklänningstråden
  • Skumboll
    La novia skrev 2011-02-06 16:57:48 följande:
    Tackar! Jag börjar bli otålig...har bestämt mig för att jag SKA beställa en kina-klänning och eftersom jag bestämt mig är jag nu jätteotålig och vill skicka in måtten snarast möjligt! Glad Jag har för mig att du, eller 1700-tal, tidigare i tråden la upp mail-adressen som ni använder för att kommunicera med Milly (Bella) men jag hittar den inte nu och orkar inte bläddra igenom alla sidorna en gång till, skulle du kunna ge mig adressen du använder? Det vore himla snällt! Tack på förväg!

En annan fråga: jag har aldrig betalat med PayPal innan...är det svårt? Måste man skapa ett konto? (tror 1700-talet skrev att man inte behövde konto utan betalade med sitt visa-kort på nåt sätt?)
    Självklart, jag skickar alltid mailen till millybridal2001@gmail.com

Du behöver inte ha ett paypal-konto, går att betala med visakortet direkt!
  • Skumboll
    La novia skrev 2011-02-06 17:00:10 följande:
    oj, vad läskigt! Hoppas verkligen att hon fixar det åt dig! håller tummarna!
    Hihi, det är nog ingen fara. Jag har ju lagt beställningen nu under det kinesiska nyåret så de har ju inte ens börjat på min testklänning....
    Skickade ett lite halvdesperat mail till bella så hon inte bara förbiser! 
  • La novia
    Skumboll skrev 2011-02-06 17:00:45 följande:
    Självklart, jag skickar alltid mailen till millybridal2001@gmail.com

Du behöver inte ha ett paypal-konto, går att betala med visakortet direkt!
    Tack så mycket! Ska nog skicka iväg ett mail med bilder och begära offert redan ikväll...och sen försöka att inte bli tokig medan jag väntar på svar :)

Ok, känns det "säkert" att använda kortet direkt? Jag har ju gjort det på endra sidor när jag handlat på nätet men...*pust* får nästan ont i magen av blandningen spänning/förväntan/oro...Obestämd

Ok, ja då går det ju garanterat att ändra måttet, vilken tur!

• Skumboll
    La novia skrev 2011-02-06 17:12:36 följande:
    Tack så mycket! Ska nog skicka iväg ett mail med bilder och begära offert redan ikväll...och sen försöka att inte bli tokig medan jag väntar på svar :)

Ok, känns det "säkert" att använda kortet direkt? Jag har ju gjort det på endra sidor när jag handlat på nätet men...*pust* får nästan ont i magen av blandningen spänning/förväntan/oro...Obestämd

Gör det! Du får säkert svar i veckan!

Jadå, det är säkert att betala med kortet. Det går ju genom paypals system ändå, bara att du inte har ett konto där! 

Problemet med kineserna är bara att de är dåliga på att bekräfta att de fått mailet. Jag skrev att jag var så orolig att måtten kommer bli fel och ojade mig lite. Man får lixom överdriva för att få någon slags reaktion!
  • Aylas
    La novia skrev 2011-02-06 17:12:36 följande:

Eftersom det kinesiska nyåret är nu som kommer du nog att få vänta ett par dagar på svar. 9 feb är nog tidigast att få svar. Ja

g skickde en offertförfrågan i förra veckan och har inte fått något svar. Sitter ju som på nålar varje gång man öppnar mailboxen trots att man vet att det säkert gapar tomt på kontoren och fabrikerna när alla är hemma hos sina nära och kära
  • mrs pitt

Hej hej! Jag skulle behöva lite råd från de som har erfarenhet av Kinaklänningar då jag har hittat min drömklänning - en Vera Wang som ser ganska komplicerad ut... Tror ni att den skulle bli bra?

• 1700tal
    Skumboll skrev 2011-02-05 22:34:42 följande:
    Jag har nog fått hjärnsläpp, jag vill ha klädda knappar längs dragkedjan bak. Vad tusan heter det på engelska så att de verkligen förstår vad jag menar? 

Och de klädda knapparna, kan man ha de i spets? Haha, nu kommer spetsgalningen i mig fram igen....  
    Ja jössös vad ni skriver! Har ju bara varit borta i mindre än ett dygn!

Spetsklädda knappar vore säkert jättesnyggt. Men de får nog klä dem med ett annat tyg under så inte plasten syns och känns igenom. Jag skulle fortsätta med spetsknappar hela vägen ned, skulle nog se lite abrupt ut att byta mot chiffong mitt i raden.

Lace covered buttons, skulle jag kalla det. Då kan de i alla fall inte missförstå.
    La novia skrev 2011-02-05 23:15:30 följande:
    Ja, jag förstod det men tänkte att den kanske var fungerande nu igen när jag hittade den jah hittade...men jag tror jag får ge mig till tåls några dagar och hoppas på att de får ordning på sin sida när nyåret är över (typ runt 14-15 feb väl?) och kolla om "min" maggie finns i deras bilder...alternativt skickar jag bilden och begär prisförslag Glad
    skulle det dröja mycket längre innan deras sida fungerar kanske jag tar mod till mig och testar Tiffanys...
    Tack för all hjälp!
    Tror inte du kan hoppas på att huvudsidan www.millybridal.com är igång än på ett tag med tanke på hur lång tid det redan tagit samt att de nu har ompekat sidan till http://www.myweddingdressforless.co.uk/. Tror nyåret är slut den 9 feb, iaf är det då personalen är tillbaka igen som vanligt.

Ah, såg just att skumboll redan skrivit det...
    Ocean Bride skrev 2011-02-05 23:44:36 följande:
    Herre!! Här är man borta en kväll & en dag och så får man läsa igenom typ 6 sidor!! Värst vad ni haft att göra! Tungan ute
    Ja, jag undrade var du tog vägen! Var du verkligen bara borta ett dygn?
  • 1700tal
    Sassabrassa skrev 2011-02-06 12:12:50 följande:

1700-tal: Vart har du köpt din vackra slöja?
    Imorgon ska vi ta måtten och sen skickar vi in vår beställning till Weddingdresses...
    Men nu börjar jag fundera på om jag har valt rätt klänning... fast jag har ju provat just den modellen och den satt underbart så det måste vara rätt. Vad gör jag annars?????
    Hjälp det här är sååå pirrigt.

Den är specialbeställd från Milly. Det har ju inga såna långa slöjor i sortimentet så jag fick skicka in bilder på en jag googlade fram. Googla på "mantilla bridal vail" om du vill hitta bilder på gudomliga slöjor att "kopiera" i Kina.

Och lycka till med måttagning och beställning, jättespännande!!
    Skumboll skrev 2011-02-06 16:03:30 följande:
    Åh, ni är så underbara här! Jag älskar ju klänningen jag beställt.... men så ser man alla andras klänningar och blir helt lyrisk och tänker att nu har jag nog gjort bort mig och valt fel klänning. Summa summarum, jag kanske borde sluta titta på andra klänningar!

Jag tycker de inbakade flätorna i Albas frisyr är så fina! Enkelt men ändå såå fint!
    Hoppas det går att göra något liknande med ditt hår!
    Din klänning kommer bli underbar! Men fattar vad du menar, man bör definitivt sluta kolla på kinasidorna när klänningen kommit! Men å andra sidan är jag en velig tyg så jag vill ha valmöjligheter - jag rättfärdigar dem med att klänningarna faktiskt kostar nästan ingenting...

Sen märker jag att jag numera har börjat "tröttna" på att surfa på de marängdraperade fluffmodeller som jag gillat innan. Ertappar mig då och då med att titta på mermaidklänningar och tänka att vad f*n, lång som ett höghus är jag och höfter och midja har jag - så varför inte... Aaarhg, no no no no no no!
    Skumboll skrev 2011-02-06 17:04:51 följande:
    Hihi, det är nog ingen fara. Jag har ju lagt beställningen nu under det kinesiska nyåret så de har ju inte ens börjat på min testklänning....
    Du behöver nog inte oroa dig det minsta. Hade ju varit värre om det varit tvärtom och de hunnit börja klippa osv (vilket de ju inte har).
    mrs pitt skrev 2011-02-06 18:36:55 följande:
    Hej hej! Jag skulle behöva lite råd från de som har erfarenhet av Kinaklänningar då jag har hittat min drömklänning - en Vera Wang som ser ganska komplicerad ut... Tror ni att den skulle bli bra?

Fullkomligt ÄLSKAR den klänningen!! Skulle lätt kunna bära/beställa den själv (om jag fick den med en axel förstås ), den är underbar! Och älskar den dammiga rosa nyansen.. Landybridal har den i sitt sortiment, se http://www.landybridal.com/lb2723-p5277.aspx

De visar tyvärr inte upp en egensydd klänning av modeller men det verkar som att de syr ganska många vera wang kopior, de har lagt ut många av hennes modeller i sitt sortiment. När jag började kolla på klänningar i oktober hade landy bara 4 (inte så snygga) vera wang på sidan, nu har de 59 st!
  • Skumboll
    1700tal skrev 2011-02-06 19:27:53 följande:
    Din klänning kommer bli underbar! Men fattar vad du menar, man bör definitivt sluta kolla på kinasidorna när klänningen kommit! Men å andra sidan är jag en velig tyg så jag vill ha valmöjligheter - jag rättfärdigar dem med att klänningarna faktiskt kostar nästan ingenting...

Sen märker jag att jag numera har börjat "tröttna" på att surfa på de marängdraperade fluffmodeller som jag gillat innan. Ertappar mig då och då med att titta på mermaidklänningar och tänka att vad f*n, lång som ett höghus är jag och höfter och midja har jag - så varför inte... Aaarhg, no no no no no no!
    Skumboll skrev 2011-02-06 17:04:51 följande:
    Du behöver nog inte oroa dig det minsta. Hade ju varit värre om det varit tvärtom och de hunnit börja klippa osv (vilket de ju inte har).
    Jag tror dig, den blir underbar! Det måste den bli! Jag tittar på alla sjöjungfruklänningr, alla fluff á la prinsessa, alla bling-blingklänningar. De är ju SÅ fina så jag nästan dör men jag vet ju innerst inne att det inte är jag och inte alls min stil. Att jag kommer känna mig utklädd - inte uppklädd! Hela tiden kommer jag ju tillbaka till min klänning, så på något vis måste det ju vara rätt val. 

Men du, klart du ska ha en sjöjungfruklänning också! Kanske en i varje stil så kan du verkligen välja och vraka på dagen D!

Nej, det är nog ingen fara med måttet...blir bara så less på mig själv. Tur är i alla fall att jag märkte det, annars hade det kunnat bli pannkaka. 
  • Darling Daisy

Har ni något tips på någon (kina-)klänningssida med bra sökfunktion?
    Tycker Landys tex är så omständig att leta på. Skulle vilja sortera tex på färg, form, längd osv 

Svar på tråden Den 8e kinaklänningstråden