Sassabrassa skrev 2011-02-06 12:12:50 följande:
1700-tal: Vart har du köpt din vackra slöja?
Imorgon ska vi ta måtten och sen skickar vi in vår beställning till Weddingdresses...
Men nu börjar jag fundera på om jag har valt rätt klänning... fast jag har ju provat just den modellen och den satt underbart så det måste vara rätt. Vad gör jag annars?????
Hjälp det här är sååå pirrigt.
Den är specialbeställd från Milly. Det har ju inga såna långa slöjor i sortimentet så jag fick skicka in bilder på en jag googlade fram. Googla på "mantilla bridal vail" om du vill hitta bilder på gudomliga slöjor att "kopiera" i Kina.
Och lycka till med måttagning och beställning, jättespännande!!
Skumboll skrev 2011-02-06 16:03:30 följande:
Åh, ni är så underbara här! Jag älskar ju klänningen jag beställt.... men så ser man alla andras klänningar och blir helt lyrisk och tänker att nu har jag nog gjort bort mig och valt fel klänning. Summa summarum, jag kanske borde sluta titta på andra klänningar!
Jag tycker de inbakade flätorna i Albas frisyr är så fina! Enkelt men ändå såå fint!
Hoppas det går att göra något liknande med ditt hår!
Din klänning kommer bli underbar!

Men fattar vad du menar, man bör definitivt sluta kolla på kinasidorna när klänningen kommit! Men å andra sidan är jag en velig tyg så jag vill ha valmöjligheter - jag rättfärdigar dem med att klänningarna faktiskt kostar nästan ingenting...
Sen märker jag att jag numera har börjat "tröttna" på att surfa på de marängdraperade fluffmodeller som jag gillat innan. Ertappar mig då och då med att titta på mermaidklänningar och tänka att vad f*n, lång som ett höghus är jag och höfter och midja har jag - så varför inte... Aaarhg, no no no no no no!

Skumboll skrev 2011-02-06 17:04:51 följande:
Hihi, det är nog ingen fara. Jag har ju lagt beställningen nu under det kinesiska nyåret så de har ju inte ens börjat på min testklänning....
Skickade ett lite halvdesperat mail till bella så hon inte bara förbiser!
Du behöver nog inte oroa dig det minsta. Hade ju varit värre om det varit tvärtom och de hunnit börja klippa osv (vilket de ju inte har).
mrs pitt skrev 2011-02-06 18:36:55 följande:
Hej hej! Jag skulle behöva lite råd från de som har erfarenhet av Kinaklänningar då jag har hittat min drömklänning - en Vera Wang som ser ganska komplicerad ut... Tror ni att den skulle bli bra?

Fullkomligt ÄLSKAR den klänningen!! Skulle lätt kunna bära/beställa den själv (om jag fick den med en axel förstås

), den är underbar! Och älskar den dammiga rosa nyansen.. Landybridal har den i sitt sortiment, se
http://www.landybridal.com/lb2723-p5277.aspx
De visar tyvärr inte upp en egensydd klänning av modeller men det verkar som att de syr ganska många vera wang kopior, de har lagt ut många av hennes modeller i sitt sortiment. När jag började kolla på klänningar i oktober hade landy bara 4 (inte så snygga) vera wang på sidan, nu har de 59 st!