• Uppsalabrud 2011

Den 8e kinaklänningstråden

Här pratar vi om allt som har med Kinaklänningar att göra.

En Kinaklänning är alltså en klänning som man beställer direkt från en fabrik i Kina

Några sidor med klänningar:
    www.kanaccasbridal.com
    www.1koo.com
    lillsessanbrud.dinstudio.se/text1_1.html
    brudklanningar.nu/
    www.zazabella.fi
    www.landybridal.com
    www.lightinthebox.com/wholesale-Wedding-Dress...
    www.sheshopping.com
    www.millybridal.com
    www.littlecoral.com
    www.jkdress.com
    www.likesfashion.se/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-03-02 19:38
    För er som söker en ren informativ tråd om vilka företag som används flitigast och vilka som svarar snabbast på mail etc besöker den här tråden:
    www.brollopstorget.se/Forum-1-81/m3927196.html
  • Svar på tråden Den 8e kinaklänningstråden
  • 1700tal
    Skumboll skrev 2011-02-03 20:20:17 följande:
    Jag förstår inte heller, det är ju inte så att den behöver vara elastisk för att jag ska få på mig den. Återstår väl att se...

Hade helst velat ha champagne, men jag vill inte att det drar åt rosa så för att vara på säkra sidan blir det nog ivory ändå. Eller, jag vet inte. Får fundera lite.
    Men light champagne (för det var väl från milly eller hur??) går absolut inte åt rosa, snarare åt gult! Fast den är inte gul heller...

De har en jätteljus rosa (ivory med en rosa ton), den gillar jag. Insåg inte det när jag beställde men önskar att jag hade tagit den på klänning nr 2 istället för light champagne.. Men du vill ha mer åt det beige hållet alltså?

Vet inte om det hjälper med på min karta finns alla nyanserna på samma kartsida (har även verkliga tygprover så de stämmer överrens). Tycker ju att det elastiska satinet och vanliga satinet måste vara samma nyanser, de måste ju göras i samma färgbad.

Nr 82 är vit
    Nr 78 är ivory
    Nr 80 är light champagne
    Nr 91 är den som går åt rosa

• Skumboll
    1700tal skrev 2011-02-04 08:59:28 följande:
    Men light champagne (för det var väl från milly eller hur??) går absolut inte åt rosa, snarare åt gult! Fast den är inte gul heller...

De har en jätteljus rosa (ivory med en rosa ton), den gillar jag. Insåg inte det när jag beställde men önskar att jag hade tagit den på klänning nr 2 istället för light champagne.. Men du vill ha mer åt det beige hållet alltså?

Vet inte om det hjälper med på min karta finns alla nyanserna på samma kartsida (har även verkliga tygprover så de stämmer överrens). Tycker ju att det elastiska satinet och vanliga satinet måste vara samma nyanser, de måste ju göras i samma färgbad.

Nr 82 är vit
    Nr 78 är ivory
    Nr 80 är light champagne
    Nr 91 är den som går åt rosa

Tack snälla du! Man kan ju bara hoppas att det är samma fäger i det elastiska satinet och chiffongen... (precis, det är milly jag beställt ifrån)

Jag är rödlätt så jag vill gärna ha en varm färg, gärna åt det beiga hållet ja. Rosa framhäver min hemska hudton ännu mer.

Jag har bett Bella specificera vilka färger som är vilka, får väl se vad och om hon svarar...
  • 1700tal
    Skumboll skrev 2011-02-04 09:36:12 följande:
    Tack snälla du! Man kan ju bara hoppas att det är samma fäger i det elastiska satinet och chiffongen... (precis, det är milly jag beställt ifrån)

Jag är rödlätt så jag vill gärna ha en varm färg, gärna åt det beiga hållet ja. Rosa framhäver min hemska hudton ännu mer.

Jag har bett Bella specificera vilka färger som är vilka, får väl se vad och om hon svarar...
    Ah, då förstår jag att du inte vill ha nåt som går åt rosa. Jag är tvärtom, mellanblond och blir lätt solbränd så jag vill egentligen INTE ha beige. Hela jag blir exakt samma färg då! Men jag gillar inte det vitavitavita heller (och deras ivory ÄR väääldigt ljus). Och jag gillar verkligen den ljusa champagnen, underbar nyans. Så nu tog jag den... Men inser samtidigt att jag skulle passa bättre i den rosa nyansen. Men tror det är alldeles för sent att byta färg på min klänning nu, de har säkert redan klippt i tyget.. Suck.

Får väl beställa en till sen!

Just nu är jag lite sugen på att, när jag bestämt vilken modell jag verkligen ska ha, låta göra den i äkta siden. Har blivit en fix idé hos mig nu... Men då blir det förstås inget typiskt "kinapris" längre. Men fortfarande skulle en motsvarande sidenklänning här fortf kosta 4 ggr till. Hm..

Vilken lutar du ut då, om du utgår från min färgkarta? Vilken känns mest "du" och rätt för din hudton?
  • Skumboll
    1700tal skrev 2011-02-04 10:20:34 följande:
    Ah, då förstår jag att du inte vill ha nåt som går åt rosa. Jag är tvärtom, mellanblond och blir lätt solbränd så jag vill egentligen INTE ha beige. Hela jag blir exakt samma färg då! Men jag gillar inte det vitavitavita heller (och deras ivory ÄR väääldigt ljus). Och jag gillar verkligen den ljusa champagnen, underbar nyans. Så nu tog jag den... Men inser samtidigt att jag skulle passa bättre i den rosa nyansen. Men tror det är alldeles för sent att byta färg på min klänning nu, de har säkert redan klippt i tyget.. Suck.

Får väl beställa en till sen!

Just nu är jag lite sugen på att, när jag bestämt vilken modell jag verkligen ska ha, låta göra den i äkta siden. Har blivit en fix idé hos mig nu... Men då blir det förstås inget typiskt "kinapris" längre. Men fortfarande skulle en motsvarande sidenklänning här fortf kosta 4 ggr till. Hm..

Vilken lutar du ut då, om du utgår från min färgkarta? Vilken känns mest "du" och rätt för din hudton?
    Åh, den som ändå blev solbränd..... Jag får nog köra någon fuskvariant, för oavsett hur mycket jag solar är jag lika kritvit ändå. 

Vad ska du göra med alla brudklänningar egentligen? Jag förstår dig, det vore fint att ha en i äkta siden. 

Ser ju inte ut att skilja så mycket på ivory och light champagne? Jag velar lite mellan dem som det är nu....
    Sånhär färg hade varit ultimat, men den är väl lite mörkare än millys light champagne?! Svårt...

• Malin24

Hej,

Nu orkade jag inte plöja igenom alla 72 sidor så ni har kanske redan diskuterat detta:)

Men jag har en liten fråga om att beställa klänning från Kina. Jag upptäckte att när man går in på millybridal.com så blir man automatiskt länkad till ett annat ftg som heter mydressforless. Är det ngn som handlat därifrån eller vet om det är lika bra som Milly verkar vara? Jag har mejlat dem och fått snabba svar och så men vill vara säker på att de är ett ok ftg.

Ser också att det finns en adress som heter millybridal.co.uk, vilken är egentligen den rätta?Någon som har en uppfattning?

Tacksam för svar:)

• Ocean Bride

Milly har prolem med sin hemsida. Vi som har kontakt med milly får svar och poduktionen fortsätter, men som sagt hemsidan har de problem med, därför skickas man till en annan...  =)

• Malin24

Jo men det känns ju lite märkligt att de har problem så länge med sin sida plus att de länkar till ett helt annat företag..mest det jag undrar, vad det här mydressforless är för ngt och vad de har med Milly att göra.:)

• Farmall

De har kinesiskt nyår nu. Fick svar idag att det håller på till 9 februari.

• Skumboll

Fast jag har fått svar från Bella trots att de har ledigt. Hon jobbar tydligen lite ändå men svaren kan dröja lite. 

• Malin24

Ja just det ja, då kanske inget fixas under tiden..tack för svaren:) Är så sugen på att lägga min beställning men då avvaktar jag nog tills de är igång igen..det verkar ju ändå som att många av er har väldigt bra erfarenheter av Milly!

Är det någon som har någon erfarenhet av att sy upp en klänning därifrån bara genom att skicka en bild på klänningen, har hittat min drömklänning men tycker att den är på tok för dyr så jag hoppas att de kan sy upp den på Millys istället:)

Svar på tråden Den 8e kinaklänningstråden