• Uppsalabrud 2011

Den 8e kinaklänningstråden

Här pratar vi om allt som har med Kinaklänningar att göra.

En Kinaklänning är alltså en klänning som man beställer direkt från en fabrik i Kina

Några sidor med klänningar:
    www.kanaccasbridal.com
    www.1koo.com
    lillsessanbrud.dinstudio.se/text1_1.html
    brudklanningar.nu/
    www.zazabella.fi
    www.landybridal.com
    www.lightinthebox.com/wholesale-Wedding-Dress...
    www.sheshopping.com
    www.millybridal.com
    www.littlecoral.com
    www.jkdress.com
    www.likesfashion.se/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-03-02 19:38
    För er som söker en ren informativ tråd om vilka företag som används flitigast och vilka som svarar snabbast på mail etc besöker den här tråden:
    www.brollopstorget.se/Forum-1-81/m3927196.html
  • Svar på tråden Den 8e kinaklänningstråden
  • IdaPierre
    Helena Mikael skrev 2011-02-01 15:25:23 följande:
    Jag längtar också!
    Min skulle bli klar i slutet på mars, borde ha den i mitten/slutet av spril.
    Lagom tid att ligga i hårdträning så den passar när den kommer, hehe!

Hoppas hoppas vi blir nöjda med våra fina klänningar! :)
    köpte du en måttbeställd?? jag betällde ju en utav storlekarna som fanns i tabellen..åh ja hoppas verkligen att den kommer passa...tur den va så billig ifall den inte skulle passa :)
  • Mia4
    Gottblåbär skrev 2011-02-01 15:15:03 följande:
    Någon som har mejladressen till Milly så man kan mejla dom nu när sidan inte ligger uppe?
    Tänk på att det är det kinesiska nyåret nu, så det kan vara svårt att få svar på mejl ett tag framöver. 
  • 1700tal
    Mia4 skrev 2011-02-01 15:45:30 följande:
    Tänk på att det är det kinesiska nyåret nu, så det kan vara svårt att få svar på mejl ett tag framöver. 
    Jag fick autosvar att millybridal har "new year holiday" till och med 9 feb så fram till dess står det tyvärr still.
  • TheD
    1700tal skrev 2011-02-01 10:20:26 följande:
    Tror att de har många websiter för olika länder och världsdelar. De refererar nog bara till denna tills den "riktiga" är återskapad och brukbar igen.

Har förresten hittat en annan kinasida med riktigt bra priser! Verkar helt ok, lite traderakänsla. Alltså att olika säljare samlas på en stor sajt.

www.dhgate.com/wholesale/wedding-dresses/c140...
    Jag gick in på den sidan och såg att man kan chatta men någon.... alltså till svar fick jag, ok, en smilegubbesomrodnar och sen hello, hi IGEN!!!! Blev så irriterad att jag lämnade sidan :)
  • Aylas

Håller på att skriva mailet till Milly men stötte på ett problem; vad heter spets på engelska?

Trodde att det var lace men det verkar snarare vara hål i tyget än den knypplade varianten. jag vill ju inte ha fel

• Ocean Bride

Det stämmer att det är lace som är spets..  Vad menar du med hål i tyget/knypplad? Skäms

• Mia4
    Aylas skrev 2011-02-01 19:33:30 följande:

Håller på att skriva mailet till Milly men stötte på ett problem; vad heter spets på engelska?

Trodde att det var lace men det verkar snarare vara hål i tyget än den knypplade varianten. jag vill ju inte ha fel

Här står det iofs att det heter lace...Glad

Kanske kan den här tråden vara till hjälp? 

www.brollopstorget.se/Forum-1-81/m3358420.html
  • Aylas

När jag skulle översätta Lace till svenska för att dubbelkolla stod det att det var ett tyg som dekorerats med hål i. Men när jag kollade runt lite mer så konstaterade jag att det var detsamma som knypplad spets.

Så nu ligger mailet hos Millys. Kommer väl inte få svar på ett tag men kommer att sitta på nålar...

• TheD

Det är spets ja.... Beskrivningen är ju rätt, det är ju tyg med hål i ;) Sen kan det vara fult eller fint haha

Svar på tråden Den 8e kinaklänningstråden