• Uppsalabrud 2011

Den 8e kinaklänningstråden

Här pratar vi om allt som har med Kinaklänningar att göra.

En Kinaklänning är alltså en klänning som man beställer direkt från en fabrik i Kina

Några sidor med klänningar:
    www.kanaccasbridal.com
    www.1koo.com
    lillsessanbrud.dinstudio.se/text1_1.html
    brudklanningar.nu/
    www.zazabella.fi
    www.landybridal.com
    www.lightinthebox.com/wholesale-Wedding-Dress...
    www.sheshopping.com
    www.millybridal.com
    www.littlecoral.com
    www.jkdress.com
    www.likesfashion.se/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-03-02 19:38
    För er som söker en ren informativ tråd om vilka företag som används flitigast och vilka som svarar snabbast på mail etc besöker den här tråden:
    www.brollopstorget.se/Forum-1-81/m3927196.html
  • Svar på tråden Den 8e kinaklänningstråden
  • Skumboll
    Aylas skrev 2011-01-30 08:05:33 följande:

Nu är det dax för mig att ockås lägga beställning hos Milly, satsar också på cymberline (tack Skumboll ) fast en annan modell. Älskar ryggen på den, men skulle vilja ha korsettrygg. Tror att jag kommer att tappa några kilo i vår - vare sig jag vill det eller inte och vill ha en klänning som sitter där den ska Så vad tror ni - skulle det funka eller kan det bli heltossigt?

Superfin! (jag ääääälskar cymbeline, så synd att de inte finns i sverige längre) Vet du vad modellen heter? 
    Tror definitivt att korsettrygg skulle bli fint, frågan är bara hur det blir med det lilla v:et i ryggen?
  • Aylas
    Skumboll skrev 2011-01-30 08:47:32 följande:
    Superfin! (jag ääääälskar cymbeline, så synd att de inte finns i sverige längre) Vet du vad modellen heter? 
    Tror definitivt att korsettrygg skulle bli fint, frågan är bara hur det blir med det lilla v:et i ryggen?
    Modellen heter Colibri och jag tror att den var från 2009 års kollektion. jag älskar de luftiga, svepande och romantiska klänningarna.

Det är V:et jag gillar i ryggen, och jag vill inte att det ska försvinna Det är en så fin detalj, men eftersom det rä fullt av cykelpass i vår (ska göra klart klassikern och åka både tjejvättern och "riktiga") kommer jag nog att tappa några kilo och vill absolut inte att den ska vara för stor - eller för liten...

Är i samma fundering som du ang. färg - Gaaahhh vad svårt det är!
  • Skumboll
    Aylas skrev 2011-01-30 08:59:37 följande:
    Modellen heter Colibri och jag tror att den var från 2009 års kollektion. jag älskar de luftiga, svepande och romantiska klänningarna.

Det är V:et jag gillar i ryggen, och jag vill inte att det ska försvinna Det är en så fin detalj, men eftersom det rä fullt av cykelpass i vår (ska göra klart klassikern och åka både tjejvättern och "riktiga") kommer jag nog att tappa några kilo och vill absolut inte att den ska vara för stor - eller för liten...

Är i samma fundering som du ang. färg - Gaaahhh vad svårt det är!
    Jag förstår dig, v-et i ryggen gör ju halva baksidan.... enda möjligheten är väl att ta dina matt, dra av någon centimeter, skulle den ändå bli för stor så kan ju en sömmerska lätt fixa det.

Jag har funderat lite kring färgen, och en av anledningarna till att jag tycket att klänningarna är så fina är för att de är kritvita. Jag är så blek (rödlätt) och har nog varit mer inne på champange-färgad tidigare, men i kritvitt blir det ju så "krispiga" och fina! 
  • Aylas
    Skumboll skrev 2011-01-30 09:07:06 följande:
    Jag förstår dig, v-et i ryggen gör ju halva baksidan.... enda möjligheten är väl att ta dina matt, dra av någon centimeter, skulle den ändå bli för stor så kan ju en sömmerska lätt fixa det.

Jag har funderat lite kring färgen, och en av anledningarna till att jag tycket att klänningarna är så fina är för att de är kritvita. Jag är så blek (rödlätt) och har nog varit mer inne på champange-färgad tidigare, men i kritvitt blir det ju så "krispiga" och fina! 
    Det går kanske att ta in den, blivande svärmor är duktig på att sy så att det är jag inte orolig för Men det ligger en spets vid livet och jag är rädd att det blir krux där och med alla volanger...

Jag tror att de är lika vackra i Champange, det kan nog bli en lite mjukare känsla i klänningen. Jag är snarast rädd för att den vita ska bli blå-vit och är inne på ivory. Eftersom jag har samma färger som modellen (attans att jag inte har samma mått ) är jag inte så rädd för det vita. bara det inte blir bländande
  • Skumboll
    Aylas skrev 2011-01-30 09:17:55 följande:
    Det går kanske att ta in den, blivande svärmor är duktig på att sy så att det är jag inte orolig för Men det ligger en spets vid livet och jag är rädd att det blir krux där och med alla volanger...

Jag tror att de är lika vackra i Champange, det kan nog bli en lite mjukare känsla i klänningen. Jag är snarast rädd för att den vita ska bli blå-vit och är inne på ivory. Eftersom jag har samma färger som modellen (attans att jag inte har samma mått ) är jag inte så rädd för det vita. bara det inte blir bländande
    Sant... just spets och volanger är ju inte jättelätt att ändra på kanske. 

Champange skulle ju passa väldigt bra ihop med vårt färgtema, men jag vill ju inte att champangefärgen går åt det rosa hållet. Gud så svårt!
    Visst är det synd att man inte är 180 lång och pinnsmal, då hade man ju kunnat ha varenda klänning!

Nu har jag mailat Milly om färgkarta, hoppas på snabbt svar. 
  • Aylas
    Skumboll skrev 2011-01-30 10:42:40 följande:
    Sant... just spets och volanger är ju inte jättelätt att ändra på kanske. 

Champange skulle ju passa väldigt bra ihop med vårt färgtema, men jag vill ju inte att champangefärgen går åt det rosa hållet. Gud så svårt!
    Visst är det synd att man inte är 180 lång och pinnsmal, då hade man ju kunnat ha varenda klänning!

Nu har jag mailat Milly om färgkarta, hoppas på snabbt svar. 
    kan du inte få färgprov? Borde ju ge svar på ditt svar så att det inte går mot rosa. ´Tar iof lite tid, men om jag inte minns fel blir du väl fru i aug. så lite tid finns det ju att spela på
  • Skumboll
    Aylas skrev 2011-01-30 11:09:33 följande:
    kan du inte få färgprov? Borde ju ge svar på ditt svar så att det inte går mot rosa. ´Tar iof lite tid, men om jag inte minns fel blir du väl fru i aug. så lite tid finns det ju att spela på
    Du minns bra du! Men jag vill beställa nu, helst igår, om nu inte klänningen blir som jag vill så har jag en back-up-plan och den måste jag beställa minst tre månader innan. 
  • Skumboll

Nu har jag betalat och skrivit i mina mått. Nu är det bara färgen kvar....

• Skumboll

Just det, måttet axel till axel, visst mäter man det baktill över nacken?

• Sassabrassa
    Skumboll skrev 2011-01-30 16:40:08 följande:
    Nu har jag betalat och skrivit i mina mått. Nu är det bara färgen kvar....
    Spännande. Vi ska mäta nu ikväll... både mig och min m2b eftersom vi båda beställt från Weddingdresses. Får se om vi fattar hur man mäter.  
Svar på tråden Den 8e kinaklänningstråden