• Uppsalabrud 2011

Den 8e kinaklänningstråden

Här pratar vi om allt som har med Kinaklänningar att göra.

En Kinaklänning är alltså en klänning som man beställer direkt från en fabrik i Kina

Några sidor med klänningar:
    www.kanaccasbridal.com
    www.1koo.com
    lillsessanbrud.dinstudio.se/text1_1.html
    brudklanningar.nu/
    www.zazabella.fi
    www.landybridal.com
    www.lightinthebox.com/wholesale-Wedding-Dress...
    www.sheshopping.com
    www.millybridal.com
    www.littlecoral.com
    www.jkdress.com
    www.likesfashion.se/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-03-02 19:38
    För er som söker en ren informativ tråd om vilka företag som används flitigast och vilka som svarar snabbast på mail etc besöker den här tråden:
    www.brollopstorget.se/Forum-1-81/m3927196.html
  • Svar på tråden Den 8e kinaklänningstråden
  • EhjärtarF
    Sassabrassa skrev 2011-01-27 08:08:49 följande:
    Hej, har skickat våra bilder till weddingdresses, men inte betalt än.
    Fick en olustkänsla nu... vågar man verkligen lite på dem? Men du ahr beställt där och allt funkar bra eller?
    Jag har skapat en tråd ang andras erfarenheter av weddingdresses o har bara fått bra recensioner. 

Tryckte såklart på felknapp så jag la ett bud istället för att köpa direkt. Men har haft mailkontakt med Anders, som svenska kontakten heter o har fått snabba o bra svar.

Maila igen o säg som det är att du vill ha mer kontakt innan du betalar.

Han verkar absolut inte omöjlig 
  • Malin690

Hur lång tid tar det ungefär att få hem en klänning?? Jag gifter mig den 21/4 och börjar få lite småpanik över vart jag ska beställa ifrån.
    Har inte tid att skicka tillbaka om man får helt fel...
    Och vart är den säkraste sidan?
    Hittade på shopofdreams men då läste jag så mycket dåligt om den så där törs jag inte beställa ifrån...

Panik!!!

• Sassabrassa
    EhjärtarF skrev 2011-01-27 09:54:09 följande:
    Jag har skapat en tråd ang andras erfarenheter av weddingdresses o har bara fått bra recensioner. 

Tryckte såklart på felknapp så jag la ett bud istället för att köpa direkt. Men har haft mailkontakt med Anders, som svenska kontakten heter o har fått snabba o bra svar.

Maila igen o säg som det är att du vill ha mer kontakt innan du betalar.

Han verkar absolut inte omöjlig 
    Ok. Ska försöka få tag på honom igen. :)
  • Skumboll

Apropå måtten till Milly, hur vet jag vilka mått jag ska ta? 

• Mia4
    Skumboll skrev 2011-01-27 11:43:43 följande:
    Apropå måtten till Milly, hur vet jag vilka mått jag ska ta? 
    Du får tydliga beskrivningar på måtten som ska tas när du klickar på "order now" och sedan väljer custom size på deras beställning. Jag gick in på den sidan som de hänvisar till och tog måtten innan jag visste om detta. Man kan välja att lägga till måtten senare också i sin beställning om man inte har de klara innan.

Nu har jag just gjort min beställning hos Milly. Jag har beställt både brudklänning och näbbklänning. Är just nu både upprymd och nervös, tänk om man mätt helt galet! Flört 
  • L8PR

Börjar bli otålig nu, fått välja spets, sedan har det varit tyst! Jag vet massor dagar kvar men jag är otålig.

• TheD

Anders är jättetrevlig (endast haft kontakt via epost) och det är snabba svar osv, men jag kommer nog inte beställa via honom för när ag visade bild på min klänning och frågade vilket material klänningen skulle blu sydd av blev svaret "det ser ut/verkar vara..." hm... Milly har klart lagt fram vad som skall användas :)

Men inget är bestämt ännu!

Svar på tråden Den 8e kinaklänningstråden