• Uppsalabrud 2011

Den 8e kinaklänningstråden

Här pratar vi om allt som har med Kinaklänningar att göra.

En Kinaklänning är alltså en klänning som man beställer direkt från en fabrik i Kina

Några sidor med klänningar:
    www.kanaccasbridal.com
    www.1koo.com
    lillsessanbrud.dinstudio.se/text1_1.html
    brudklanningar.nu/
    www.zazabella.fi
    www.landybridal.com
    www.lightinthebox.com/wholesale-Wedding-Dress...
    www.sheshopping.com
    www.millybridal.com
    www.littlecoral.com
    www.jkdress.com
    www.likesfashion.se/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-03-02 19:38
    För er som söker en ren informativ tråd om vilka företag som används flitigast och vilka som svarar snabbast på mail etc besöker den här tråden:
    www.brollopstorget.se/Forum-1-81/m3927196.html
  • Svar på tråden Den 8e kinaklänningstråden
  • 20110820
    Ocean Bride skrev 2011-01-25 08:52:33 följande:
    Oj! Bra jobbat!!

Super fin klänning!! Kanske kan de göra med snörning i ryggen, förstår att det ändå är svårt med vad för storlek du ska beställ i, men då har du några storekar att variera mellan..
    Har tyvärr inget bättre råd. Lycka till!
    Haha, tack. Det tog sin lilla tid

Jo, snörning blir det absolut. Det hade det blivit ändå eftersom jag tycker att det är snyggast
  • Farmall
    20110820 skrev 2011-01-24 23:16:41 följande:
    Nu har jag läst igenom HELA tråden *pust*

1700-tal: Tack för dina otroligt informerarande och inspirerande inlägg! Speciellt tack för dina inlägg om tyger, jag har länge funderat över det där med taft vs. bridalsatin och du redde ut det mesta för mig!

Jag har hittat "min" klänning! Frågan jag har nu är vilket material den kan tänkas ha, taft eller bridalsatin?Blev lite fundersam när du skrev så där om paljetterna och pärlorna, 1700-tal, här ser det onekligen ut att sitta en del sådant vid armhålorna. Jag har också ganska ömtålig hud, speciellt på insidan av armarna...
    Bragjort att ha läst hela tråden.
    Jag hade denna klänning som min favorit i flera år, den är jättefin.
    Mariabridetobe skrev 2011-01-25 09:56:09 följande:
    Till er som var intresserade av smyckerna : Här kommer en bild på min tiara Glad  Den var rolig att göra...

Oj, så fin. Va duktig du är. Kul att ha något som du gjort själv också.
  • Farmall

Jag tyckte också den med svart brodyr på var fin, jag har sett en med röd brodyr någonstans som jag tyckte var så fin.
    Visst borde det väl gå att få till med pärlor och kanske lite spets. Men vad vet jag, just ingenting egentligen. De kan ju få till det mesta borta i kina verkar det som iaf.

Jag har kikat en del på ebay på sista tiden och vad billigt det är där. Men stämmer det verkligen med priserna tror ni? Man skulle om det stämmer kunna få en jättefin näbbklänning inkl. frakt för 200-300:- hittade en jättefin med bolero för 304:- och en annan prinsessmodell för 200nånting. Verkar ju galet billigt, eller?

• Moster Stina
    20110820 skrev 2011-01-24 23:19:22 följande:
    Mitt största problem just nu är att jag känner att jag snart borde beställa klänningen för att vara säker på att ha den i augusti. Men jag genomgår i nästa vecka en magsäcksoperation vilket innebär att jag (förhoppningsvis) har minskat rejält i storlek till vårt bröllop. Det är ju dock helt jäkla omöjligt att veta hur mycket jag kommer att ha gått ner tills dess... Hur 17 ska jag göra?!
    Och jag är istället gravid och vet inte heller hur jag ska göra... Kommer vara i sjunde månaden vid bröllopet.

Men jag lutar åt att beställa klänning genom en som heter Anders och kallar sig Weddingdresses på tradera. Han har fått beröm och mycket fina omdömen av folk här på sidan. Och så går det fort! Någon stackars brud blev räddad och fick en uppsydd klänning en vecka innan bröllopet p g a att hon blivit lurad på en annan.
    Men annars brukar han nog ta två-tre veckor på sig.

Med tanke på din magsäcksoperation tycker jag INTE du ska beställa klänning av något företag som behöver lång tid på sig i alla fall. Du kan ju omöjligt veta dina mått tre månader innahn t ex.
    Lycka till!
  • EhjärtarF
    Sassabrassa skrev 2011-01-24 17:37:23 följande:
    Mmm det är nog kjolen delning jag gillar och livet.
    Fast nu hittade jag den här och funderar om det svarta skulle kunna göras med pärlor eller något sånt istället. Vad tror ni? Den är väldigt lik den jag provade i butik.
    wow!! min klänning!! =) ..... Jag beställde just denna via tradera från weddingdresses =) Jag bara älskade den o iom min just nu lite större vikt tror jag att den passar mig perfekt.
    Har oxå önskat avtagbara axelband ifall jag tycker det känns konstigt utan ngt alls.

Visst skulle man kunna ha ngn sjal över axlarna under festen?  
  • EhjärtarF
    Moster Stina skrev 2011-01-25 11:00:51 följande:
    Och jag är istället gravid och vet inte heller hur jag ska göra... Kommer vara i sjunde månaden vid bröllopet.

Men jag lutar åt att beställa klänning genom en som heter Anders och kallar sig Weddingdresses på tradera. Han har fått beröm och mycket fina omdömen av folk här på sidan. Och så går det fort! Någon stackars brud blev räddad och fick en uppsydd klänning en vecka innan bröllopet p g a att hon blivit lurad på en annan.
    Men annars brukar han nog ta två-tre veckor på sig.

Med tanke på din magsäcksoperation tycker jag INTE du ska beställa klänning av något företag som behöver lång tid på sig i alla fall. Du kan ju omöjligt veta dina mått tre månader innahn t ex.
    Lycka till!
    apropå Weddingdresses  ... jag är själv rätt stor o håller på förfullt med viktnedgång. 
    Mailade honom o fråga hur jag skulle göra, för klänning ville jag ju bara ha! =)
    Han sa att jag skulle köpa klänningen o sen senare när jag är redo så kan jag skicka mina mått, alltså senast 4-5 innan bröllopet.
    Vilket var en super idé!! 
  • misscat81

Hej!  Ville bara visa min kinaklänning som jag köpt via en tjej på Tradera! Det är en kopia på Maggie Sotteros SaBelle, och jag är såå nöjd! Den är i färgen champagne vilket jag tyckte blev perfekt. Jag hade först tänkt ta ivory, men alla bilder jag såg på ivoryfärgade klänningar så tyckte jag att de såg rätt vita ut, ville ha lite mer brytning i min. Jag betalade 1700:- klänningen och det tog ca 4 veckor att få hem den. Jag fick dessutom en rejäl underkjol med tre ringar för 400:- av samma säljare.
    Klänningen sitter mycket stadigt och bra, jag var lite orolig för den är inte måttsydd och jag har rätt stor kupstorlek, så det brukar bli tajt över bysten, men det funkade bra tack vare snörningen!

Här är lite bilder, tagna med min mobilkamera, så kvaliteten är tyvärr rätt taskig. Vi glömde visst ta en helkroppsbild framifrån, men jag tycker ändå att den är som allra vackrast bakifrån!

• förlovadflicka
    misscat81 skrev 2011-01-25 11:34:37 följande:

Hej!  Ville bara visa min kinaklänning som jag köpt via en tjej på Tradera! Det är en kopia på Maggie Sotteros SaBelle, och jag är såå nöjd! Den är i färgen champagne vilket jag tyckte blev perfekt. Jag hade först tänkt ta ivory, men alla bilder jag såg på ivoryfärgade klänningar så tyckte jag att de såg rätt vita ut, ville ha lite mer brytning i min. Jag betalade 1700:- klänningen och det tog ca 4 veckor att få hem den. Jag fick dessutom en rejäl underkjol med tre ringar för 400:- av samma säljare.
    Klänningen sitter mycket stadigt och bra, jag var lite orolig för den är inte måttsydd och jag har rätt stor kupstorlek, så det brukar bli tajt över bysten, men det funkade bra tack vare snörningen!

Här är lite bilder, tagna med min mobilkamera, så kvaliteten är tyvärr rätt taskig. Vi glömde visst ta en helkroppsbild framifrån, men jag tycker ändå att den är som allra vackrast bakifrån!

Wow, den är urläcker! :D 
  • EhjärtarF

misscat81: Underbar!!! älskar när det glittrar fram på bysten

• Farmall

misscat81: WOW!!! Superfin! Verkligen bra val. Ser ju dyr ut ju...

Svar på tråden Den 8e kinaklänningstråden