• Uppsalabrud 2011

Den 8e kinaklänningstråden

Här pratar vi om allt som har med Kinaklänningar att göra.

En Kinaklänning är alltså en klänning som man beställer direkt från en fabrik i Kina

Några sidor med klänningar:
    www.kanaccasbridal.com
    www.1koo.com
    lillsessanbrud.dinstudio.se/text1_1.html
    brudklanningar.nu/
    www.zazabella.fi
    www.landybridal.com
    www.lightinthebox.com/wholesale-Wedding-Dress...
    www.sheshopping.com
    www.millybridal.com
    www.littlecoral.com
    www.jkdress.com
    www.likesfashion.se/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-03-02 19:38
    För er som söker en ren informativ tråd om vilka företag som används flitigast och vilka som svarar snabbast på mail etc besöker den här tråden:
    www.brollopstorget.se/Forum-1-81/m3927196.html
  • Svar på tråden Den 8e kinaklänningstråden
  • 1700tal
    Lyckliga Tettan skrev 2011-01-24 17:17:31 följande:

Ja visst är den. Älskar den. Här är en bild på blomman. Hoppas att Milly kan göra den, men ska be dem att skicka den lös och sätta fast den själv sen. Ifall den inte blir bra, så har den inte förstört klänningen..
    Vilket snygg blomma! Är helt tokig i tygblommor själv, som du kanske såg på min klänning. Dock fick jag nöja mig med icke-så-coola blommor. Den där är jättesnygg! Tror milly fixar att göra den utan problem, de har massa av deras egna modeller med liknade blommor på.
    Sassabrassa skrev 2011-01-24 17:37:23 följande:
    Mmm det är nog kjolen delning jag gillar och livet.
    Fast nu hittade jag den här och funderar om det svarta skulle kunna göras med pärlor eller något sånt istället. Vad tror ni? Den är väldigt lik den jag provade i butik.
    Wow, vad läcker! Måste säga att jag gillade det svarta dock eftersom det inte var så överväldigande. Men du kanske inte hade tänkt ha svart allt utan göra broderierna vita. Var det så du menade? Men håller med hursom, modellen och draperingarna över magen var väldigt lika som den första du visade. Tycker dock att denna ser ut att sitta bättre på överdelen.
  • Sassabrassa
    1700tal skrev 2011-01-24 17:56:49 följande:
    Vilket snygg blomma! Är helt tokig i tygblommor själv, som du kanske såg på min klänning. Dock fick jag nöja mig med icke-så-coola blommor. Den där är jättesnygg! Tror milly fixar att göra den utan problem, de har massa av deras egna modeller med liknade blommor på.
    Fast nu hittade jag den här och funderar om det svarta skulle kunna göras med pärlor eller något sånt istället. Vad tror ni? Den är väldigt lik den jag provade i butik.
    Wow, vad läcker! Måste säga att jag gillade det svarta dock eftersom det inte var så överväldigande. Men du kanske inte hade tänkt ha svart allt utan göra broderierna vita. Var det så du menade? Men håller med hursom, modellen och draperingarna över magen var väldigt lika som den första du visade. Tycker dock att denna ser ut att sitta bättre på överdelen.
    Ja precis, vita brodyrer och sen lite stenar så den gnistrar vackert. Vill ha en helvit klänning... eller jag inte kritvit. Vad säger man crem eller ivory? Vad är skillnad?
  • Farmall
    Marylin skrev 2011-01-24 13:42:02 följande:
    Undrar åxå Jag mailade dem härom dagen och frågade om man verkligen kunde beställa vilken klänning som helst för det priset som stod ( 2100 och  det skulle bara tillkomma frakt! Bara att skicka bilder på drömklänningen så fixar dom det skrev dom. Det verkar ju FÖR bra för att vara sant *s* Men det lutar starkt åt att jag beställer därifrån!
    Kul att du hittat ditt ställe. Jag tyckte bara det var så konstigt eftersom jag hörde med dem med min klänning och den skulle kosta 4500:- dem har väl ändrat då, eller förresten det kan ju vara så om man har en bild och vill ha klänningen precis som bilden.

Fick svar om en slöja som jag begärt prisuppgift på, men tyckte milly var högt i pris på den.
  • Lyckliga Tettan
    Den här modellen var verkligen supersnygg. framförallt draperingen över magen :D.

Håller tummarna att de lyckas göra min blomma, för utan blomman blir min klänning lite väl enkel. Bara längtar tills jag kan få iväg beställningen. Jäkla hackare som låter förväntansfulla brudar, gah...
    Men tidsmässigt bör det väl inte vara någon fara. Står 50 dagar på deras hemsida. Vi gifter oss inte förrän 2 juli. Så långt till borde det väl inte fördröjas trots att man ändrar något..
  • 20110820

Nu har jag läst igenom HELA tråden *pust*

1700-tal: Tack för dina otroligt informerarande och inspirerande inlägg! Speciellt tack för dina inlägg om tyger, jag har länge funderat över det där med taft vs. bridalsatin och du redde ut det mesta för mig!

Jag har hittat "min" klänning! Frågan jag har nu är vilket material den kan tänkas ha, taft eller bridalsatin?

Blev lite fundersam när du skrev så där om paljetterna och pärlorna, 1700-tal, här ser det onekligen ut att sitta en del sådant vid armhålorna. Jag har också ganska ömtålig hud, speciellt på insidan av armarna...
  • 20110820

Mitt största problem just nu är att jag känner att jag snart borde beställa klänningen för att vara säker på att ha den i augusti. Men jag genomgår i nästa vecka en magsäcksoperation vilket innebär att jag (förhoppningsvis) har minskat rejält i storlek till vårt bröllop. Det är ju dock helt jäkla omöjligt att veta hur mycket jag kommer att ha gått ner tills dess... Hur 17 ska jag göra?!

• Sassabrassa
    20110820 skrev 2011-01-24 23:16:41 följande:

1700-tal: Tack för dina otroligt informerarande och inspirerande inlägg! Speciellt tack för dina inlägg om tyger, jag har länge funderat över det där med taft vs. bridalsatin och du redde ut det mesta för mig!

Jag har hittat "min" klänning! Frågan jag har nu är vilket material den kan tänkas ha, taft eller bridalsatin?

Blev lite fundersam när du skrev så där om paljetterna och pärlorna, 1700-tal, här ser det onekligen ut att sitta en del sådant vid armhålorna. Jag har också ganska ömtålig hud, speciellt på insidan av armarna...
    Den här klänningen är jättefin. Funderade själv på den ett tag.
    Svårt det där med när man ska beställa klänningen. Jag beställer nog nu i veckan för att vara säker på att ha den i augusti. Vi gifter oss den 27 augusti. Men jag förstår att du vill avvakta till efter magsäcksoperationen.
    Inget bra råd att ge dig. Du kanske ska maila och höra när du absolut senast kan beställa klänningen?
  • Ocean Bride
    20110820 skrev 2011-01-24 23:16:41 följande:
    Oj! Bra jobbat!!

Super fin klänning!! Kanske kan de göra med snörning i ryggen, förstår att det ändå är svårt med vad för storlek du ska beställ i, men då har du några storekar att variera mellan..
    Har tyvärr inget bättre råd. Lycka till!
  • Mariabridetobe
    1700tal skrev 2011-01-24 14:07:34 följande:
    Vad snäll du är..

Men har du gjort tiara och örhängen själv??! Förvånad Wow!

Lite OT men kan du inte lägga in bilder i tråden? Blir jättenyfiken nu...

Jag ska ta lite kort och sätta in i mitt album här på BT.... Och lägg in här på tråden...
    Jag är väldigt nöjd med mina grejer... Halsbandet jag ska göra har jag inte riktigt fått till helt som jag vill än men
    ska testa lite nya saker. 

• Mariabridetobe

Till er som var intresserade av smyckerna : Här kommer en bild på min tiara Glad  Den var rolig att göra...

Svar på tråden Den 8e kinaklänningstråden