• Uppsalabrud 2011

Den 8e kinaklänningstråden

Här pratar vi om allt som har med Kinaklänningar att göra.

En Kinaklänning är alltså en klänning som man beställer direkt från en fabrik i Kina

Några sidor med klänningar:
    www.kanaccasbridal.com
    www.1koo.com
    lillsessanbrud.dinstudio.se/text1_1.html
    brudklanningar.nu/
    www.zazabella.fi
    www.landybridal.com
    www.lightinthebox.com/wholesale-Wedding-Dress...
    www.sheshopping.com
    www.millybridal.com
    www.littlecoral.com
    www.jkdress.com
    www.likesfashion.se/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-03-02 19:38
    För er som söker en ren informativ tråd om vilka företag som används flitigast och vilka som svarar snabbast på mail etc besöker den här tråden:
    www.brollopstorget.se/Forum-1-81/m3927196.html
  • Svar på tråden Den 8e kinaklänningstråden
  • L8PR

Jag kommer oxå ha spets med pärlor, antar att pärlorna är sudda på spetsen??!!

• Farmall
    Sassabrassa skrev 2011-01-23 20:38:50 följande:
    Har du kontaktuppgifter till Millybridal? Kommer inte till deras sida.
    De har problem med sidan, men om du går in på deras sida kommer du automatiskt till en annan sida som de rekommenderar antar jag.

Här är den mailadressen jag använder, men jag kan inte säga om det går att beställa via den nu.
    millybridal2001@gmail.com

Däremot finns det ju hur många sidor som hellst att beställa kina klänning ifrån. Flera andra här i tråden har ju beställt från landybridal och säger att de är bra. Jag kan ju inte säga så mycket ännu då jag inte fått min klänning än.
  • 1700tal
    Ocean Bride skrev 2011-01-23 22:06:48 följande:
    1700-tal.. Slöjan kommer funka utmärkt! Helt klart renare nu!
    Så glad för din skull att du gillar den nu!! =)

Måste fråga en sak, jag ska ju ha spets över min klänning, men där som de syr på paljetterna, är det på spetsen eller har de ngt mer som de sydde på "utanför" spetsen? Lite luddigt, jag vet.... =)
    L8PR skrev 2011-01-24 07:46:53 följande:
    Jag kommer oxå ha spets med pärlor, antar att pärlorna är sudda på spetsen??!!
    Öh, lite luddigt var det.. Men tror att jag fattade. Men paljetterna och pärlorna på min spets satt verkligen I spetsen. I mitten och lite utåt men inget utanför spetsen. Blev det lika luddigt??

Bifogar en bild på detaljen (som jag nu sprättat bort!). Fast det här var bara deras prov, slutresultatet var nog 5 ggr fler paljetter och pärlor än så här. Men här syns grundspetsen (som är mjuk) och hur de lägger på blingblinget från mitten och utåt:

• Marylin
    Sassabrassa skrev 2011-01-23 19:36:07 följande:
    Någon som har erfarenhet av att ha beställt från säljaren: weddingdresses på Tradera?
    Undrar åxå Jag mailade dem härom dagen och frågade om man verkligen kunde beställa vilken klänning som helst för det priset som stod ( 2100 och  det skulle bara tillkomma frakt! Bara att skicka bilder på drömklänningen så fixar dom det skrev dom. Det verkar ju FÖR bra för att vara sant *s* Men det lutar starkt åt att jag beställer därifrån!
  • Mariabridetobe
    1700tal skrev 2011-01-23 20:20:55 följande:
    Men guuud, vad gulliga ni är! Tack för ALLA  kommentarer - wow! Ni har övertygat mig, detta är MIN klänning nu... Tror den blev det när jag lästa alla era kommentarer, ni gav mig den bekräftelse jag behövde. Tack!

Ocean bride - ja, visst blev den "renare" nu. Det var precis det jag var ute efter. Nu känner jag att slöjan funkar till, eller hur? Det blir inte överpråligt och over the top, tyg...Jo, det är 5 miljoner pyttesmå prickar över hela överdelen men det syns inte om man inte synar den på 10 cms avstånd. Och vem gör det, mer än jag själv? Tiitar man på en halvmeters avstånd så syns de inte. Men det var ett pilljobb, hade jag dragit i spetsen med våld hade de små hålen blivit större.
    Farmall skrev 2011-01-23 08:17:03 följande:
    1700tal: Den blev kanonfin. Nu såg den heller inte så blank ut på bilderna, hur gjorde du det? Den trollstaven skulle jag också vilja ha.
    Hoppas inte min blir för prålig nu bara. Jag har ju också beställt med en massa pärlor och swarovskikristaller....
    Jag stängde av blixten och ställde provdockan vid ett söderfönster, tände taklampan och belyste den med två extra golvlampor. Det är SÅ taften ser ut på riktigt - exakt som på dessa sista bilder. Klänningen är inte ett dugg blank egentligen, det är blixten som gör tyget galat reflekterande. Vilket inte alls är fallet...

Jo, men vissa klänningar är jättefina med spets och pärlor.. Din blir säkert jättefin! Det var sättet min spets var gjort på som gjorde det pråligt. Jag har inget emot spets i sig, det kan vara väldigt vackert.Tack, tack...

Det var faktiskt riktigt roligt att sprätta och pilla med det en halv dag... Jag började med utgångspunkten att pajar jag den, då pajar jag den. Värre kan den inte bli liksom... (vilken förstås inte var sant men jag intalade mig det!). Men när jag hade börjat sprätta insåg jag vilken fin klänning som fanns "bakom" allt bling bling.

Tack alla som kommenterat det "nya" projektet!

Ps, ska inte beställa en ny klänning från Milly....
    Åh vad kul att du nu har DIN klänning!! Den var jätte vacker från början, men måste ju känna sig bekväm också i den =) Jätte Kul.. Och än en gång du kanske ska titta på en karriär inom sömnad Skrattande Jäte snyggt gjort... Jag har tummen mitt i handen gällande sömnad, men har gjort, tiara, och örhängen själv och ska sätta igång med halsbandet snart..  Ha nu en underbar bröllopsdag i din otroligt vackra klänning!!
  • 1700tal
    Mariabridetobe skrev 2011-01-24 13:51:15 följande:
    Åh vad kul att du nu har DIN klänning!! Den var jätte vacker från början, men måste ju känna sig bekväm också i den =) Jätte Kul.. Och än en gång du kanske ska titta på en karriär inom sömnad Skrattande Jäte snyggt gjort... Jag har tummen mitt i handen gällande sömnad, men har gjort, tiara, och örhängen själv och ska sätta igång med halsbandet snart..  Ha nu en underbar bröllopsdag i din otroligt vackra klänning!!
    Vad snäll du är..

Men har du gjort tiara och örhängen själv??! Förvånad Wow!

Lite OT men kan du inte lägga in bilder i tråden? Blir jättenyfiken nu...
  • Sassabrassa

Marylin skrev 2011-01-24 13:42:02 följande:
    Undrar åxå Jag mailade dem härom dagen och frågade om man verkligen kunde beställa vilken klänning som helst för det priset som stod ( 2100 och  det skulle bara tillkomma frakt! Bara att skicka bilder på drömklänningen så fixar dom det skrev dom. Det verkar ju FÖR bra för att vara sant *s* Men det lutar starkt åt att jag beställer därifrån!
    Håller med dig, det låter för bra för att vara sant.
    Därför skönt att höra om andra har gjort samma sak och blivit nöjda med resultatet.
    Lutar starkt åt det för mig med... men är ändå väldigt nervös. Sen har jag en klänning som jag provat som jag vill kombinera med en jag sett på bild så hur jag ska förklara det, det vet jag inte. :)
    Gillar den skarpt... men vad tycker ni... passar den? Den var lite stor i bysten men sånt är ju enkelt fixat.
    Men annars är den ju inget jätteflådigt så 7000 är mycekt pengar för den tycker jag.
  • Sassabrassa
    1700tal skrev 2011-01-24 14:07:34 följande:
    Vad snäll du är..

Men har du gjort tiara och örhängen själv??! Förvånad Wow!

Lite OT men kan du inte lägga in bilder i tråden? Blir jättenyfiken nu...
    Också nyfiken på att se detta. Har själv funderat på att göra tiaran själv...
  • 1700tal
    Sassabrassa skrev 2011-01-24 14:16:51 följande:
    Håller med dig, det låter för bra för att vara sant.
    Därför skönt att höra om andra har gjort samma sak och blivit nöjda med resultatet.
    Lutar starkt åt det för mig med... men är ändå väldigt nervös. Sen har jag en klänning som jag provat som jag vill kombinera med en jag sett på bild så hur jag ska förklara det, det vet jag inte. :)
    Gillar den skarpt... men vad tycker ni... passar den? Den var lite stor i bysten men sånt är ju enkelt fixat.
    Men annars är den ju inget jätteflådigt så 7000 är mycekt pengar för den tycker jag.
    Tror inte du behöver oroa dig för att beställa en så förhållandevis enkel modell från Kina iaf. Jättesöt klänning och du passar jättefint i den!
Svar på tråden Den 8e kinaklänningstråden