• Uppsalabrud 2011

Den 8e kinaklänningstråden

Här pratar vi om allt som har med Kinaklänningar att göra.

En Kinaklänning är alltså en klänning som man beställer direkt från en fabrik i Kina

Några sidor med klänningar:
    www.kanaccasbridal.com
    www.1koo.com
    lillsessanbrud.dinstudio.se/text1_1.html
    brudklanningar.nu/
    www.zazabella.fi
    www.landybridal.com
    www.lightinthebox.com/wholesale-Wedding-Dress...
    www.sheshopping.com
    www.millybridal.com
    www.littlecoral.com
    www.jkdress.com
    www.likesfashion.se/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-03-02 19:38
    För er som söker en ren informativ tråd om vilka företag som används flitigast och vilka som svarar snabbast på mail etc besöker den här tråden:
    www.brollopstorget.se/Forum-1-81/m3927196.html
  • Svar på tråden Den 8e kinaklänningstråden
  • Darling Daisy
    1700tal skrev 2011-01-20 13:19:36 följande:
    Nu har jag skickat en quotation på en ny klänning...Cool
    Oh, vad spännande!! Får vi se hur den nya ser ut?

• Miu

1700tal: spännande. Vad blir det denna gången?

Nu har jag skickat in mina mått och betalat. Så vi får se hur lång tid det kommer att ta :) Jag har ju redan köpt en jättefin brudklänning i en brudbutik. Så om denna inte skulle passa så kör jag på den. Gillar verligen den jag har men var så himla sugen på att prova en kinaklänning också när det ändå är så billigt :) 

• Tinzi
    Cupcake queen skrev 2011-01-20 08:14:12 följande:
    Jag hittade en klänning på dressale men läste överallt här på trådarna att det var mkt fel på klänningarna som kom därifrån så jag tog bilderna och skickade till landy bridal istället och väntar nu på resultat därifrån. Dom sa att dom kunde göra samma klänning, lite dyrare men har läst att klänningarna blir fina på landy bridal så jag kännde att det var säkrare.
    oj, oki...:( trist å höra...att de är slarviga alltså..
  • Lyckliga Tettan

På tal om Millys hemsida, mailade dem och fick detta till svar,

Milly Bridal - Bella till mig
    visa information 10:06 (4 timmar sedan)

Dear ,
    Thank you for your email.
    Our website was attacked,we are now fixing it,hope it will recover soon.Thanks!
    Should you have any questions, please feel free to contact us. Thank you again for your email.
    Best regards,
    Bella

Så nu kan vi andas ut :D.

• Petra

Jag funderar på att beställa en klänning, vet inte alls varifrån eller vilken modell ännu. Jag undrar dock hur det är med ångerrätt. Får man skicka tillbaka klänningen om man inte är nöjd? Även om den inte kostar så mycket så tycker jag det känns onödigt om jag skulle behöva köpa en till klänning för att jag inte är nöjd med den klänning jag beställer.

• L8PR
    Lyckliga Tettan skrev 2011-01-20 14:15:03 följande:

På tal om Millys hemsida, mailade dem och fick detta till svar,

Milly Bridal - Bella till mig
    visa information 10:06 (4 timmar sedan)

Dear ,
    Thank you for your email.
    Our website was attacked,we are now fixing it,hope it will recover soon.Thanks!
    Should you have any questions, please feel free to contact us. Thank you again for your email.
    Best regards,
    Bella

Så nu kan vi andas ut :D.

Attaced, men vem fan har sån tid så de ger sig på en bröllopsklänningssida?

• Mariabridetobe
    1700 tal:  Vad tråkigt att du inte är nöjd med klänningen =(

Jag har är nöjd med min klänning som jag beställt ifrån Milly.  den var aningen kort men kunde ändra klack stl på mina skor så då ordnade det sig.  
    Jag håller med om att Ivory-Tafft tyget från Milly är vitare än deras andra tyger, men är väldigt nöjd ändå med valet av tyg. då jag älskar taft =)   

Hoppas ni andra där ute får era drömklänningar!!! Lycka till !!  

Ps. Bild på min klänning finns på min sida och även bilderna från de två klänningar som jag beställt utifrån.  
  • 1700tal

Darling Daisy skrev 2011-01-20 13:25:43 följande:
    Oh, vad spännande!! Får vi se hur den nya ser ut?

Här är grundmodellen vilket är deras egen. Det bör minimera risken för obehagligare överraskningar. Sen har bett om en axel (viktigaste detaljen! ). Har även bett om att de gör överdelen i rena veck, ingen spets eller pärlor. . Dessutom bad jag dem beräkna klänningen med Silk Dupioni eller Silk Taffeta, istället för för polyester. Vet dock inte hur stor prisskillnad det kan tänkas bli..
    Miu skrev 2011-01-20 13:36:49 följande:

Nu har jag skickat in mina mått och betalat. Så vi får se hur lång tid det kommer att ta :) Jag har ju redan köpt en jättefin brudklänning i en brudbutik. Så om denna inte skulle passa så kör jag på den. Gillar verligen den jag har men var så himla sugen på att prova en kinaklänning också när det ändå är så billigt :) 
    Vad kul, hoppas den blir bra! Annars har du ju den andra.. Men det är ju så billigt att man inte kan låta bli att prova!
  • Farmall
    1700tal skrev 2011-01-20 15:47:30 följande:
    Här är grundmodellen vilket är deras egen. Det bör minimera risken för obehagligare överraskningar. Sen har bett om en axel (viktigaste detaljen! ). Har även bett om att de gör överdelen i rena veck, ingen spets eller pärlor. . Dessutom bad jag dem beräkna klänningen med Silk Dupioni eller Silk Taffeta, istället för för polyester. Vet dock inte hur stor prisskillnad det kan tänkas bli..
    Miu skrev 2011-01-20 13:36:49 följande:

Vad kul, hoppas den blir bra! Annars har du ju den andra.. Men det är ju så billigt att man inte kan låta bli att prova!
    Den klänningen var jättefin. Hade jag inte redan beställt min så hade jag nog övervägt att byta. Bra val!
  • 1700tal
    Farmall skrev 2011-01-20 16:02:53 följande:
    Den klänningen var jättefin. Hade jag inte redan beställt min så hade jag nog övervägt att byta. Bra val!
    Tack, vad snällt sagt! Jag håller tummarna för att den blir bra.. Den känns som ett mer säkert kort eftersom grunden är deras egen. Det ska väl inte bli ett annat resultat då tycker man...
Svar på tråden Den 8e kinaklänningstråden