• Uppsalabrud 2011

Den 8e kinaklänningstråden

Här pratar vi om allt som har med Kinaklänningar att göra.

En Kinaklänning är alltså en klänning som man beställer direkt från en fabrik i Kina

Några sidor med klänningar:
    www.kanaccasbridal.com
    www.1koo.com
    lillsessanbrud.dinstudio.se/text1_1.html
    brudklanningar.nu/
    www.zazabella.fi
    www.landybridal.com
    www.lightinthebox.com/wholesale-Wedding-Dress...
    www.sheshopping.com
    www.millybridal.com
    www.littlecoral.com
    www.jkdress.com
    www.likesfashion.se/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-03-02 19:38
    För er som söker en ren informativ tråd om vilka företag som används flitigast och vilka som svarar snabbast på mail etc besöker den här tråden:
    www.brollopstorget.se/Forum-1-81/m3927196.html
  • Svar på tråden Den 8e kinaklänningstråden
  • 1700tal
    Miu skrev 2011-01-19 09:00:53 följande:
    Sådär nu har jag beställt!

Jag tog Landy eftersom dom både var billigare och snabbare på att svara på mail. + att dom har snabbare leveranser. Efter att ha plöjt genom många trådar om företagen så verkar båda vara lika bra. Så det var det som avgjorde att jag tog landy. Beställde en slöja också.

Jag fick jätte bra bilder från landy nu med mätinstruktioner. Så jag hoppas att det blir bra :) 
    Spännande! Hoppas det blir bra.. Vilken slöja beställde du? Gillade deras slöjor..
    skantz skrev 2011-01-19 11:01:54 följande:
    1700tal, Är klänningen du beställde i färgen Ivory?
    Jätte vacker klänning, tråkigt att den inte blev som du tänkt dig bara :(

Jag beställde ivory och inser nu att den kan är så "beige".
    Ja, det där med färgerna skulle jag ju nämna till er. Det glömde jag... Den ÄR i ivory om man håller den mot kritvitt tyg MEN det var det första jag sa när jag öppnade paketet "neeej, de har gjort den i vit!"...

Tygproverna som Milly skickar ut är av brudsatinet, INTE taft. Och taften i ivory är många nyanser ljusare än satinet i "samma" färg!! Jag tycker min klänning ser vit ut, tills jag jämför med underkjolen i tyll som verkligen är kritvit (och då ser blå ut). Om jag skulle välja något i taft från Milly nu, då skulle jag definitivt ta light champagne.
    Stephanie skrev 2011-01-19 11:16:48 följande:
    Vad trist 1700-tal att klänningen inte blev vad du drömt om. Jag tycker den ser fantastisk ut, men det spelar ju ingen roll om du inte är bekväm och nöjd! Slöjan var typ en sådan som jag vill ha. Men när du skriver att den är tung blir jag orolig, har aldrig ens tänkt tanken på att det skulle bli ett problem. Jag har en whiplash och kan inte ens ha lite tyngre halsband. Får ha i kyrkan o på fotografering och sen får den läggas bredvid då =)
    Jag måste försöka hitta någon som kan mäta mig ordentligt nu och sen skicka min order. Den klänning jag hittat har nog inget "corsage" på bilden men som jag förstår kan man välja det till, så då kanske det är smartast eftersom man kan anpassa mer då efter sig själv? Vad säger ni alla erfarna här? Fantastiskt ha denna tråd och få råd o stöd.

Klänningen med stor K för mig www.landybridal.com/hs9226-p4737.aspx  Drömmer
    Den var fin! Men vad menade du med corsage på klänningen? Det är ju den knapphålsblomma som brudgummen har... Obestämd Eller menade du korsettsnörning (corset back)?
  • Ocean Bride

Hej 1700-tal! Tack snälla för att du delar med dig av dina intryck och erfarenheter!! Du är guld värd!
    Då ska jag skippa paljetter och pärlorna i min klänning. Kanske man kan "piffa" upp här hemma i Sverige efteråt om det nu mot förmodan skulle behövas, kan tänka att spetsen gör sitt ändå....

Hur ska du göra med klänningen nu? Ska du försöka hitta ngn annan?

• lovvydovvy
    1700tal skrev 2011-01-19 12:30:52 följande:
    Spännande! Hoppas det blir bra.. Vilken slöja beställde du? Gillade deras slöjor..
    skantz skrev 2011-01-19 11:01:54 följande:
    1700tal, Är klänningen du beställde i färgen Ivory?
    Jätte vacker klänning, tråkigt att den inte blev som du tänkt dig bara :(

Jag beställde ivory och inser nu att den kan är så "beige".
    Ja, det där med färgerna skulle jag ju nämna till er. Det glömde jag... Den ÄR i ivory om man håller den mot kritvitt tyg MEN det var det första jag sa när jag öppnade paketet "neeej, de har gjort den i vit!"...

Tygproverna som Milly skickar ut är av brudsatinet, INTE taft. Och taften i ivory är många nyanser ljusare än satinet i "samma" färg!! Jag tycker min klänning ser vit ut, tills jag jämför med underkjolen i tyll som verkligen är kritvit (och då ser blå ut). Om jag skulle välja något i taft från Milly nu, då skulle jag definitivt ta light champagne.Den var fin! Men vad menade du med corsage på klänningen? Det är ju den knapphålsblomma som brudgummen har... Obestämd Eller menade du korsettsnörning (corset back)?
    Vad tråkigt att inte klänningen var som du ville ha denRynkar på näsan.

Undrar lite om tyger och du verkar ju ha koll :) Vad är det för skillnad mellan taft och satin i kvalitet? Har fått tygprover från milly och de kändes som helt ok kvalitet.
  • Miu

Dom hade superfina slöjor. Men jag skickade in en egen bild. En svanklång utan något kantband eller liknande. Eftersom klänningen kommer vara i spets så ville jag ha den enklaste möjliga slöjan till. 

• Ocean Bride
    Miu skrev 2011-01-19 12:52:50 följande:
    Dom hade superfina slöjor. Men jag skickade in en egen bild. En svanklång utan något kantband eller liknande. Eftersom klänningen kommer vara i spets så ville jag ha den enklaste möjliga slöjan till. 
    Har du ngn bild på din klänning? Var det från deras ordinarie sortiment eller egen design?
  • IdaPierre

1700-tal  vad trist att klänningen skaver. Det vill man ju verkligen inte att den ska göra. Hoppas det löser sej på bästa sett.
    jag går i väntans tider...hihi på min klänning. Börjar bli otålig...önskar att den fann här hemma nu.
    Hur lång tid tog det för dej att få hem den 1700-tal?

På min klänning är det inga pärlor lr något så ja hoppas verkligen att den sitter bra o inte skaver någonstans

• kaffeälskaren

1700tal : Antar att det är din klänning du har i ditt galleri, otroligt vacker! 

Nu är det klänningsletande på högnivå... jag har faktiskt lite panik över det då jag inte har hittat något när jag har varit ute i butik. Så jag börjar på allvar fundera på att beställa en "kina" utav en klänning som jag har sett..

Vad kan ni tjejer ge för tips som man bör fråga när det gäller att beställa en? Och vad för typ av tyg kan vara bra att beställa??  

• Miu

Ocean Bride: jag skickade in en egen bild som jag inte kan lägga ut här. Har tagit den från en tjej här på bt, så hon kanske inte vill att jag lägger ut den.

Men modellen är som denna fast lite puffigare nere och ett band i midjan med en rosett bak. Hoppas verkligen att den passar sedan när den kommer :)

http://www.landybridal.com/lb2958-p6255.aspx 

• Stephanie

haha såklart menade jag korsettsnörning bak och ej mannens blomma =) Galet det kan bli med engelskan ibland, gäller att titta igenom det hundra gånger innan man skickar sin beställning!
    Blir mer o mer nervös...
    Sitter och letar festlokal i Stockholm, det finns en uppsjö men folk är dåliga på att svara. Denna tråd är ju ej till för detta, men har någon tips på lokal i Stockholm?

Svar på tråden Den 8e kinaklänningstråden