Miu skrev 2011-01-19 09:00:53 följande:
Sådär nu har jag beställt!
Jag tog Landy eftersom dom både var billigare och snabbare på att svara på mail. + att dom har snabbare leveranser. Efter att ha plöjt genom många trådar om företagen så verkar båda vara lika bra. Så det var det som avgjorde att jag tog landy. Beställde en slöja också.
Jag fick jätte bra bilder från landy nu med mätinstruktioner. Så jag hoppas att det blir bra :)
Spännande! Hoppas det blir bra..

Vilken slöja beställde du? Gillade deras slöjor..
skantz skrev 2011-01-19 11:01:54 följande:
1700tal, Är klänningen du beställde i färgen Ivory?
Jätte vacker klänning, tråkigt att den inte blev som du tänkt dig bara :(
Jag beställde ivory och inser nu att den kan är så "beige".
Ja, det där med färgerna skulle jag ju nämna till er. Det glömde jag... Den ÄR i ivory om man håller den mot kritvitt tyg MEN det var det första jag sa när jag öppnade paketet "neeej, de har gjort den i vit!"...
Tygproverna som Milly skickar ut är av brudsatinet, INTE taft. Och taften i ivory är många nyanser ljusare än satinet i "samma" färg!! Jag tycker min klänning ser vit ut, tills jag jämför med underkjolen i tyll som verkligen är kritvit (och då ser blå ut). Om jag skulle välja något i taft från Milly nu, då skulle jag definitivt ta light champagne.
Stephanie skrev 2011-01-19 11:16:48 följande:
Vad trist 1700-tal att klänningen inte blev vad du drömt om. Jag tycker den ser fantastisk ut, men det spelar ju ingen roll om du inte är bekväm och nöjd! Slöjan var typ en sådan som jag vill ha. Men när du skriver att den är tung blir jag orolig, har aldrig ens tänkt tanken på att det skulle bli ett problem. Jag har en whiplash och kan inte ens ha lite tyngre halsband. Får ha i kyrkan o på fotografering och sen får den läggas bredvid då =)
Jag måste försöka hitta någon som kan mäta mig ordentligt nu och sen skicka min order. Den klänning jag hittat har nog inget "corsage" på bilden men som jag förstår kan man välja det till, så då kanske det är smartast eftersom man kan anpassa mer då efter sig själv? Vad säger ni alla erfarna här? Fantastiskt ha denna tråd och få råd o stöd.
Klänningen med stor K för mig
www.landybridal.com/hs9226-p4737.aspx 
Den var fin!

Men vad menade du med corsage på klänningen? Det är ju den knapphålsblomma som brudgummen har...

Eller menade du korsettsnörning (corset back)?