• Uppsalabrud 2011

Den 8e kinaklänningstråden

Här pratar vi om allt som har med Kinaklänningar att göra.

En Kinaklänning är alltså en klänning som man beställer direkt från en fabrik i Kina

Några sidor med klänningar:
    www.kanaccasbridal.com
    www.1koo.com
    lillsessanbrud.dinstudio.se/text1_1.html
    brudklanningar.nu/
    www.zazabella.fi
    www.landybridal.com
    www.lightinthebox.com/wholesale-Wedding-Dress...
    www.sheshopping.com
    www.millybridal.com
    www.littlecoral.com
    www.jkdress.com
    www.likesfashion.se/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-03-02 19:38
    För er som söker en ren informativ tråd om vilka företag som används flitigast och vilka som svarar snabbast på mail etc besöker den här tråden:
    www.brollopstorget.se/Forum-1-81/m3927196.html
  • Svar på tråden Den 8e kinaklänningstråden
  • L8PR
    skantz skrev 2011-01-17 09:23:49 följande:
    Jag fick oxå svar, på mitt halv hysteriska mejl, och de försäkrade mig att min klänning va i produktion.
    Jag är nöjd!
    Sjukt bra, inte fått något mail dock men skönt att höra att Ni fått, kan man ju andas ut lite!
  • 1700tal

Har oxå mailat dem... Sen jag bekräftad slutresultatet har jag inte hört ett dyft. Nu skickade jag ett mail och frågade om klänningen blev skickad eller vad? Hoppar ju högt av förväntan!!! Om den skickades tors kväll bör den vara här i morgon!!!

Skumt det där med sidan, har ju hållt i sig i evigheter nu...

• Stephanie

kastar mig in i tråden. jag har planerat bröllop sedan jag var liten men nu ska drömmen bli sann, 111001 blir jag fru R. Vilken känsla. Men bröllopsdjungeln är enorm och jag fann denna tråd och stort stöd. Jag har sedan 1 år tillbaks vetat vilken klänning jag vill ha, en St Patrick, var på bröllopsmässan och fick veta att den kostar 15000 och uppåt... Njaaaeee... Har varit skeptisk till Kinaföretag, tils igår när MIN klänning fanns där. Jag kan inte motstå, och efter att ha följt diskussioner i denna tråd är det lovande. Cirka 2000kr går klänningen från Landy Bridal på. Måste bara mäta mig korrekt först, mätte mig till en av deras standradstorlekar och så, men ska göra en mer korrekt mätning. WIIIIEEEEE! Har fortfarande ej smällt allt, fick bekräftat kyrkan idag! Kan man få slöja efter egen bild där?

• Olga

Ok....nu har jag försökt att läsa genom trådarna här o blir inte smartare ett dugg....verkar som om alla beställer från milly men sidan har lagt ner.... såg min klänning på landy o undrar hur gör man...ni skriver alla att ni skickar hela tiden email till dem...men va e det man ska skicka o fråga? Mått tar man skriver in, o sen hoppas på det bästa....jag ska gifta mig i semp i år o undrar om det e tillräckligt med tid att beställa ... blir man lurad?? Jag hittade min klänning som idag i affären kostade 10 000 där va 2 000 det e ju stor skillnad...men hur nära originalet kommer man??? Ändå om storleken blir för stor så kan man fixa till den i sverige men om den e för liten va gör man då?? HJÄLP SNÄLLA!!!

• L8PR

Puuuhhh!
    Fick mail idag om att de har börjat sy min klänning. Liiide lättat asså

Olga skrev 2011-01-18 01:39:12 följande:
    Ok....nu har jag försökt att läsa genom trådarna här o blir inte smartare ett dugg....verkar som om alla beställer från milly men sidan har lagt ner.... såg min klänning på landy o undrar hur gör man...ni skriver alla att ni skickar hela tiden email till dem...men va e det man ska skicka o fråga? Mått tar man skriver in, o sen hoppas på det bästa....jag ska gifta mig i semp i år o undrar om det e tillräckligt med tid att beställa ... blir man lurad?? Jag hittade min klänning som idag i affären kostade 10 000 där va 2 000 det e ju stor skillnad...men hur nära originalet kommer man??? Ändå om storleken blir för stor så kan man fixa till den i sverige men om den e för liten va gör man då?? HJÄLP SNÄLLA!!!
    Hej!
    Du skickar bilder till dem om den klänningen du vill ha om de inte har en i sitt bildgalleri. du frågar vad den skulle kosta och vilka material du vill ha eller vad de föreslår. Du får sedan en order bekräftelse som du betalar och då påbörjas klänningen. De som mailat som tokar har nog gjort det för att vara säkra att de får sin klänning rätt.
    Milly når du på millybridal2001@gmail.com.
    MVH
  • Miu

Tror ni att jag hinner få en klänning från milly till mitten av juni om jag beställer nu i dagarna?

• 1700tal

MIN KLÄNNING HAR KOMMIT!!!!!

DHL ringde och sa att de hade ett paket till mig som skulle köras ut imorg. Jag frågade om vi kunde komma och hämta paketet istället för jag kan inte vänta en sekund längre! Så nu tar sambon med paketet hem åt mig - och jag får se klänningen inom en timme! Hoppar upp och ner framför datorn...

Tänk vad snopet det skulle va om det inte är klänningen som ligger på DHL... De sa inte att paketet var från KIna. Sist jag skulle hämta ut ett sofföverdrag fråm Bemz var det en säkerhetsdosa från ICAbanken! Kassörskan hade roligt åt min ansiktsuttryck iaf... Håll tummarna åt mig!

Stephanie skrev 2011-01-17 22:59:08 följande:
    kastar mig in i tråden. jag har planerat bröllop sedan jag var liten men nu ska drömmen bli sann, 111001 blir jag fru R. Vilken känsla. Men bröllopsdjungeln är enorm och jag fann denna tråd och stort stöd. Jag har sedan 1 år tillbaks vetat vilken klänning jag vill ha, en St Patrick, var på bröllopsmässan och fick veta att den kostar 15000 och uppåt... Njaaaeee... Har varit skeptisk till Kinaföretag, tils igår när MIN klänning fanns där. Jag kan inte motstå, och efter att ha följt diskussioner i denna tråd är det lovande. Cirka 2000kr går klänningen från Landy Bridal på. Måste bara mäta mig korrekt först, mätte mig till en av deras standradstorlekar och så, men ska göra en mer korrekt mätning. WIIIIEEEEE! Har fortfarande ej smällt allt, fick bekräftat kyrkan idag! Kan man få slöja efter egen bild där?
    Ja, tror att de gör specialslöjor oxå men maila och fråga. De har många många fler slöjor i sortimentet än vad milly har. Milly har dåligt med slöjor, jag fick specialbeställa min. Hade jag tagit från landy hade de nog redan haft den. Berätta om din klänningsprocess i tråden, vi vill förstås höra hur det går! Särskilt från er som beställer från andra ställen än millybridal. Tror vi har påverkat varann mycket i sista biten av denna tråd. De tidigare kinatrådarna är mkt mer jämt fördelade mellan kinaföretagen. Nu har det blivit lite att milly anses vara "bäst", vilket nog inte är helt rättvist mot de andra.
    L8PR skrev 2011-01-18 08:32:14 följande:
    Puuuhhh!
    Fick mail idag om att de har börjat sy min klänning. Liiide lättat asså
    Kul! Berätta hur det går!
    Miu skrev 2011-01-18 09:43:33 följande:
    Tror ni att jag hinner få en klänning från milly till mitten av juni om jag beställer nu i dagarna?
    Du hinner nog om du inte beställer en alltför krånglig specialklänning och håller på och ändrar på testklänningen en massa. Jag hade nog inte hunnit med min klänning... Har du kollat ut en från deras sortiment? Eller ska du skicka bilder?
  • Skumboll

Det enda jag egentligen har emot Landy (som ligger lägre i pris dessutom!) är att de inte gör någon typ av provklänning. Eftersom jag ska specialbeställa min vill jag ju gärna se att det blir som jag tänkt innan de påbörjar i de siktiga tygerna. 
    Men Landy svarar bra mycket snabbare och har kortare leveranstid.  

• Miu

1700tal: Jag har kollat i deras sortiment och ska inte göra några ändringar, så jag tycker ju att den borde hinna. Men nu har jag mailat bilder på enklänning ang. kostnadsförslag. Så vi får väl se vad dom säger om det. 

Du måste ju bara lägga ut bilder sedan när du provar klänningen. Vi är många som är supernyfikna nu :) 

• 1700tal
    Skumboll skrev 2011-01-18 10:30:49 följande:
    Det enda jag egentligen har emot Landy (som ligger lägre i pris dessutom!) är att de inte gör någon typ av provklänning. Eftersom jag ska specialbeställa min vill jag ju gärna se att det blir som jag tänkt innan de påbörjar i de siktiga tygerna. 
    Men Landy svarar bra mycket snabbare och har kortare leveranstid.  
    Håller med ang. testklänningen, det var även ett av mina främsta argument för milly. Hade jag gjort om det idag hade jag valt landy. Underdelen på mitt "ihop-plock" kommer ju därifrån och känner idag att den hade blivit bättre där. Jag resonerade att överdelen var det krångligaste (eftersom jag "satte" ihop den själv) men inser nu att kjoldraperingar är prio 1...
    Miu skrev 2011-01-18 10:35:49 följande:
    1700tal: Jag har kollat i deras sortiment och ska inte göra några ändringar, så jag tycker ju att den borde hinna. Men nu har jag mailat bilder på enklänning ang. kostnadsförslag. Så vi får väl se vad dom säger om det. 

Du måste ju bara lägga ut bilder sedan när du provar klänningen. Vi är många som är supernyfikna nu :) 
    Vilken modell i deras sortiment har du spanat in då? Om du nu tar en av deras utan ändringar...

Och vilka bilder har du mailat dem? Kanske har du redan skrivit/visat det här i tråden, minns inte riktigt? Kan inte bläddra bakåt i tråden, då försvinner det jag skrivit...

NU kom sambon med klänningen!!! Sovrummet med stängd dörr är redo (sambon pluggar i vardagsrummet och detta är ju sekretessbelagt), jag har dammsugit och ställt in provdockan.... Strykbräda och järnet redo - med tanke på hur litet paketet är kan jag bara föreställa mig hur skrynklig klänningen är... Ska försöka prova den så gott det går men klänningen har snörning och jag har inga tärnor. Knappt nån vet ju att jag har beställt den. Har inte ens en helspegel! :-S

Ok, I'm off to unwrap!
Svar på tråden Den 8e kinaklänningstråden