• Uppsalabrud 2011

Den 8e kinaklänningstråden

Här pratar vi om allt som har med Kinaklänningar att göra.

En Kinaklänning är alltså en klänning som man beställer direkt från en fabrik i Kina

Några sidor med klänningar:
    www.kanaccasbridal.com
    www.1koo.com
    lillsessanbrud.dinstudio.se/text1_1.html
    brudklanningar.nu/
    www.zazabella.fi
    www.landybridal.com
    www.lightinthebox.com/wholesale-Wedding-Dress...
    www.sheshopping.com
    www.millybridal.com
    www.littlecoral.com
    www.jkdress.com
    www.likesfashion.se/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-03-02 19:38
    För er som söker en ren informativ tråd om vilka företag som används flitigast och vilka som svarar snabbast på mail etc besöker den här tråden:
    www.brollopstorget.se/Forum-1-81/m3927196.html
  • Svar på tråden Den 8e kinaklänningstråden
  • Skumboll

1700tal: Wow! Ser jättefin ut, både klänningen och slöjan!

• 1700tal

Tack!

Är som sagt lite tveksam på klänningen. Tycker det blir lite mkt ihop med den slöjan och DEN älskar jag! Men skulle behövas en stramare och "renare" överdel, den ser lite "prålig" ut... Önskar att jag bett dem skippa spets och pärlor på klänningen. Taft-tyget ser billigt ut men någon annan här i tråden sa att det är mkt finare och ser mer exklusivt ut i verkligheten. Håller tummarna!

Men helt, helt ärligt ni andra i tråden, är det för mkt och pråligt nu när slöjan kom till? Särskilt om ni tittar på den 3:e bilden, är det inte som en snöklädd julgran? Och ni kan säga precis som ni tycker, har ingen känslomässig koppling till klänningen (än)... Är välvilligt inställd till att denna som ett första expriment! ;.)

• TheD

Jag mailade Milly för ett bra tag sedan men har inte fått svar. Tidigare när jag har mailat så har svarat nästan bumsat ner på en gång.... Lite irriterad.

• Ocean Bride

ÅÅÅÅÅÅÅååååååhhh!! Jag bara ÄLSKAR slöjan!! It really is a keeper!!!!

Jag tror faktiskt att det kommer funka!! Tänk såhär, nu när de tagit korten på såå nära håll då lixom "lyser" den nästan upp tror jag av blixten bland annat... Därför tror jag också att tyget ser annorlunda ut på bilder av deras kamera än i verkligheten..

Åh vad spännande när du får hem den...

Som svar på ditt inlägg om tålamodet.. Jag har KASS tålamod egentligen... men av ngn anledning inte när det gäller detta.. ÄN - i och för sig... Vänta du tills jag tryckt på BESTÄLL knappen.. då ska du se en med dåligt tålamod .. hahahahahah

• Skumboll

1700tal: Klänningen ser säkerligen bättre ut i verkligheten! 
    Verkligen jättefin slöja, jag har precis fått pris från dem på en ungefär likadan!

• 1700tal
    Ocean Bride skrev 2011-01-13 21:17:12 följande:

ÅÅÅÅÅÅÅååååååhhh!! Jag bara ÄLSKAR slöjan!! It really is a keeper!!!!

Jag tror faktiskt att det kommer funka!! Tänk såhär, nu när de tagit korten på såå nära håll då lixom "lyser" den nästan upp tror jag av blixten bland annat... Därför tror jag också att tyget ser annorlunda ut på bilder av deras kamera än i verkligheten..

Åh vad spännande när du får hem den...

Som svar på ditt inlägg om tålamodet.. Jag har KASS tålamod egentligen... men av ngn anledning inte när det gäller detta.. ÄN - i och för sig... Vänta du tills jag tryckt på BESTÄLL knappen.. då ska du se en med dåligt tålamod .. hahahahahah

Vilken reaktion! Hehe, sånt gillas! Ja, avgudar slöjan, den är jag överlycklig för! Den var dyr för att vara milly men tänk hur många 1000-lappar den hade kostat här... Anade faktiskt inte att den skulle bli så maffig, det där är första bilderna jag har fått se. Hon skickade en bild på en spetsbit men det gick inte att se hur stor/bred spetsen var där..

Sen bad jag dem göra slöjan 50 cm längre än kjolen men den ser snarare en meter längre. Men det kan vara en synvilla med kameran. Annars går det säkert att lösa hos frisören...
  • Jenkan81

Ok. Här kommer bilderna på min färdiga klänning. Det ska vara snörning bak i ryggen.. ;) 

• 1700tal

Känner igen modellen. Jättevacker!! Beställde du till capsleeves eller hade den det på deras orginal?

• TheD

Ni som får era klänningar nu, när ska ni gifta er? Jag skickade in en provbeställning och då stod det att totalt skulle det ta 50 dagar att fixa klänningen och jag gifter mig i augusti.....

• Jenkan81

Tack!
    Milly hade inte denna klänningen. Jag mailade dit ett foto på fram- och baksida som de fick utgå ifrån :)

1700tal. Vilken underbar slöja och klänning!! Vänta bara tills du har fått hem den och provat den! Du kommer att bli mer kär i den då! :)

Svar på tråden Den 8e kinaklänningstråden