• Uppsalabrud 2011

Den 8e kinaklänningstråden

Här pratar vi om allt som har med Kinaklänningar att göra.

En Kinaklänning är alltså en klänning som man beställer direkt från en fabrik i Kina

Några sidor med klänningar:
    www.kanaccasbridal.com
    www.1koo.com
    lillsessanbrud.dinstudio.se/text1_1.html
    brudklanningar.nu/
    www.zazabella.fi
    www.landybridal.com
    www.lightinthebox.com/wholesale-Wedding-Dress...
    www.sheshopping.com
    www.millybridal.com
    www.littlecoral.com
    www.jkdress.com
    www.likesfashion.se/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-03-02 19:38
    För er som söker en ren informativ tråd om vilka företag som används flitigast och vilka som svarar snabbast på mail etc besöker den här tråden:
    www.brollopstorget.se/Forum-1-81/m3927196.html
  • Svar på tråden Den 8e kinaklänningstråden
  • 363
    Moas skrev 2011-01-11 10:54:41 följande:
    Ni som nu har betalat er klänning. Kan ni hjälpa mig?
    Jag har haft kontakt med ett företag ang priset och detta fick jag som svar:

Jk-W0013  132 usd
    Shipping fee 69 usd
    Total amount is 201 usd
    Please pay 201*1.12=225.12 usd

Det jag undrar över är... Dessa 1.12 (som är markerade) vad är det för summa??

Tyckte med det var knepigt och dyr frakt så valde faktiskt att beställa ifrån Milanoo.com istället för ifrårn JK dresses. Blev väldigt mycket extra kostnader som dom lägger på och det känns inte riktigt ärligt. min klänning skulle ha kostat 201 dollar hos jk men fick den för knappt 150 med frakt ifrån Milanoo + att de tillskillnad ifrån JK har ångerrätt om man inte blir nöjd.
  • 1700tal
    MiaSKPG skrev 2011-01-11 10:20:33 följande:
    det finns en särskilt shopindream-tråd och där finns det massor va olika erfarenheter ifrån dom. men den verkar inte vara så aktiv längre.
    www.brollopstorget.se/Forum-1-81/m3707469.htm...
    Den tråden har jag inte sett förut. Satt och kollade i den, hjälp vilka skräckhistorier! Var och varannan ny tjej som efterhand fått hem sin klänning verkade ju rasera av ilska. Fel färg, för liten, för stor, för lång, för kort, fel material, spetsiga amningspads (!) i bysten, korsett på de som velat ha dragkedja, dragkedja till de som vill ha korsett, hål i sömmarna, draperingar som lossnar, krav på mer pengar efter att beställningen och klar och betald... Läskigt...
  • 1700tal
    S2011 skrev 2011-01-11 12:06:31 följande:
    nån momssats, kanske?
    Men moms och tull betalas enl. lag alltid i det land där varan ska brukas, alltså i/till Sverige. Vi är inte momsskyldiga i Kina. Om någon försöker få er att betala det, gör inte det!
  • 1700tal
    Moas skrev 2011-01-11 10:54:41 följande:
    Ni som nu har betalat er klänning. Kan ni hjälpa mig?
    Jag har haft kontakt med ett företag ang priset och detta fick jag som svar:

Jk-W0013  132 usd
    Shipping fee 69 usd
    Total amount is 201 usd
    Please pay 201*1.12=225.12 usd

Det jag undrar över är... Dessa 1.12 (som är markerade) vad är det för summa??

Vilket företag var detta förresten, som kräver 12 % extra på totalsumman? Landy Bridal?
  • Ocean Bride

Vilken mail kontaktar ni millybridal på? Jag hittar två olika..
    Tänkte skicka dem en förfrågan på en klänning...

• 1700tal
    Ocean Bride skrev 2011-01-11 13:34:48 följande:
    Vilken mail kontaktar ni millybridal på? Jag hittar två olika..
    Tänkte skicka dem en förfrågan på en klänning...
    Du får snabbast svar om du går in på sidan för klänningen och klickar på knappen "ask question about this item/dress" eller vad det nu står.
  • Ocean Bride

Hmm. men jag har en bild på en klänning som inte finns på deras sida... blir det problem kanske?!

• 1700tal

Aha, ska kolla i min mailbox vilken mail jag skrev till första gången jag gjorde förfrågan om min klänning. Återkommer om en minut..

Svar på tråden Den 8e kinaklänningstråden