• Uppsalabrud 2011

Den 8e kinaklänningstråden

Här pratar vi om allt som har med Kinaklänningar att göra.

En Kinaklänning är alltså en klänning som man beställer direkt från en fabrik i Kina

Några sidor med klänningar:
    www.kanaccasbridal.com
    www.1koo.com
    lillsessanbrud.dinstudio.se/text1_1.html
    brudklanningar.nu/
    www.zazabella.fi
    www.landybridal.com
    www.lightinthebox.com/wholesale-Wedding-Dress...
    www.sheshopping.com
    www.millybridal.com
    www.littlecoral.com
    www.jkdress.com
    www.likesfashion.se/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-03-02 19:38
    För er som söker en ren informativ tråd om vilka företag som används flitigast och vilka som svarar snabbast på mail etc besöker den här tråden:
    www.brollopstorget.se/Forum-1-81/m3927196.html
  • Svar på tråden Den 8e kinaklänningstråden
  • 1700tal

Lyckades få med ett inte, men jag menade förstås att det skulle vara till att hänga på galgen...

Jag tror inte det är för att hänga upp släpet när den hänger på galjen, inte när man har den på sig. Därav att den är så lång. Så är det ju på alla klänningar i brudbutikerna, för att det inte ska hänga i backen och bli smutsigt eller att tyget knycklas ihop när man har den i fodralet. Nånstans under kjolmängderna långt ut på släpet finns nog en tyghank, den ena karbinhaken fästes i den och den andra krogar du i galgens hållare. Då stämmer det med ungefär en meter för att släpet ska hänga slätt och fint utmed klänningen.

Och vad kul att du fått klänningarna och att de blev bra!!

• 1700tal
    23juli2011 skrev 2011-01-05 18:13:21 följande:
    Har fastnat för den klänning.cgi.ebay.com/Vera-Kate-Hudson-Bride-Wars-Wang... 

Vem tror ni jag ska  välja  Millybridal luxurydresses el landybridal? Vilka ha bästa tyger? 
    Det var en fin modell! Den var ju huvudsakligen tyll i och då tror jag det spelar mindre roll vilken tillverkare du har för den saken skull.

Landybridal har många Vera Wangkopior på sin sida så jag skulle nog ta dem.. Vera Wangs klänningar har ju ofta mkt tyll så de borde veta vad de gör (landybridal alltså..).
  • MiaSKPG
    IdaPierre skrev 2011-01-05 17:33:33 följande:
    Åh vad roligt att du blev nöjd. Jag väntar på min klänning o jag e så nervös att den ska vara i så dålig kvalité. så det är bra att läsa att du blev nöjd..då får ja lite hopp om att min är fin..hihi..
    Vart ifrån beställde du??
    Jag beställde från shopindream. Är verkligen supernöjd! Jättebra kontakt och snabb leverans.

1700tal: tack för hjälpen, jag ska genast kolla om jag hittar nåt på släpet att hänga upp den med   det var faktiskt mitt största problem nu, att ha plats att hänga den med släp och allt, så det vore bra om den hörde till det.
  • 23juli2011

Tack jag tror det med faktist. Mejlar de på en gång:)

• IdaPierre

1700tal: japp ja har beställt den som är i mitt galleri. Ja den är väldigt somrig o söt. Älskar den. Hoppas verkligen den är lika fin irl.
    Alicia Keys hade en liknande när hon gifte sej, sen ja såg den har ja tänkt att en sån vill ja ha. Så hittade ja den här på tradera för typ 6 månader sen o kände på en gång att där är min drömklänning. Så nu känns det så bra att den är beställd. Men ja beställde den via Landybridal.com ist för tradera. Känns bättre om något inte skulle stämma att köpa den direkt från kina ist för en massa mellanhänder som man kanske inte kan lita på. Så det är sååå spännande nu :)

• 1700tal
    IdaPierre skrev 2011-01-05 19:30:00 följande:
    1700tal: japp ja har beställt den som är i mitt galleri. Ja den är väldigt somrig o söt. Älskar den. Hoppas verkligen den är lika fin irl.
    Alicia Keys hade en liknande när hon gifte sej, sen ja såg den har ja tänkt att en sån vill ja ha. Så hittade ja den här på tradera för typ 6 månader sen o kände på en gång att där är min drömklänning. Så nu känns det så bra att den är beställd. Men ja beställde den via Landybridal.com ist för tradera. Känns bättre om något inte skulle stämma att köpa den direkt från kina ist för en massa mellanhänder som man kanske inte kan lita på. Så det är sååå spännande nu :)
    Berätta hur den blir irl när du får den. Beställde du måttsytt eller given storlek? Den är väl snörning på den klänningen om jag inte minns fel?
  • Ocean Bride

Har inte följt tråden helt och fullt, men jag undrar över en sak.. Är det någon som beställt en klänning med väldigt mycket SPETS??
    Har för mig att jag hört att det inte är så bra att beställa klänningar med mkt spets, men kanske någon av er har andra erfarenheter? Tack på förhand för svar!!

• 1700tal

Nu låter det som jag är ombudsman för millybridal som jag tjatar om dem men de ska vara särskilt duktiga på just spets...

• IdaPierre
    1700tal skrev 2011-01-05 19:35:20 följande:
    Berätta hur den blir irl när du får den. Beställde du måttsytt eller given storlek? Den är väl snörning på den klänningen om jag inte minns fel?
    Japp...klart ni får veta hur den ser ut sen :) Jag beställde given storlek. Gick inte att beställa måttsydd då den är på väg ut ur lagret. Men ja mätte mej o kollade så storlekarna passade och det fanns en storlek som va nästan exakt mina mått..så ja hoppas verkligen den passar. men min farmor är väldigt bra på att sy så hon har lovat mej att fixa till om det är nått som är fel i storleken...ja det va med snörning i ryggen. Tycker det är skitsnyggt :) så nu e de bara att hålla tummarna för att allt ska vara så perfekt som det kan bli...hihi
Svar på tråden Den 8e kinaklänningstråden