• Uppsalabrud 2011

Den 8e kinaklänningstråden

Här pratar vi om allt som har med Kinaklänningar att göra.

En Kinaklänning är alltså en klänning som man beställer direkt från en fabrik i Kina

Några sidor med klänningar:
    www.kanaccasbridal.com
    www.1koo.com
    lillsessanbrud.dinstudio.se/text1_1.html
    brudklanningar.nu/
    www.zazabella.fi
    www.landybridal.com
    www.lightinthebox.com/wholesale-Wedding-Dress...
    www.sheshopping.com
    www.millybridal.com
    www.littlecoral.com
    www.jkdress.com
    www.likesfashion.se/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-03-02 19:38
    För er som söker en ren informativ tråd om vilka företag som används flitigast och vilka som svarar snabbast på mail etc besöker den här tråden:
    www.brollopstorget.se/Forum-1-81/m3927196.html
  • Svar på tråden Den 8e kinaklänningstråden
  • Farmall

missyj: Jag hittade en sida dreambride som säljer skor och jag såg märket melody där iaf. man kan också göra om skorna så som man vill ha dem. Jag funderar själv på att beställa därifrån. Det gick att ändra och lägga till precis hur man vill. Finns inte den skon så förstod jag det som att du kan skicka den bilden och de gör den efter bilden. Bifogar en fil på en sko.

shop.textalk.se/se/article.php&art=2575299

• 1700tal

Det var nog dreambride jag menade, inte matilda...

Farmall - har du några bilder på den klänning du vill sy upp/bad om offekt från från mailly och landy?? Nyfiken...

• Jenkan81

Tack för dina svar 1700-tal!!
    Mina tärnklänningar är klara och senaste bilden jag fick på brudklänningen var pärlbroderiet som du också har fått. Har inte velat att störa dem nu så jag har inte hört något på en vecka. Det är tålamod som gäller när man beställer från kina och det är otroligt spännande. Jag kan hålla er uppdaterade hur det går med min klänning :)

• 1700tal
    Jenkan81 skrev 2010-12-29 18:42:32 följande:
    Tack för dina svar 1700-tal!!
    Mina tärnklänningar är klara och senaste bilden jag fick på brudklänningen var pärlbroderiet som du också har fått. Har inte velat att störa dem nu så jag har inte hört något på en vecka. Det är tålamod som gäller när man beställer från kina och det är otroligt spännande. Jag kan hålla er uppdaterade hur det går med min klänning :)
    Har du bild om du kan visa på ditt pärlbroderi?

Inte velat störa dem?! Haha, vad duktig du är, jag förpestar deras tillvaro så till den grad att de snart kommer "slarva bort" min klänning och rycka på axlarna tror jag... Jo, har märkt att tålamod är en dygd i deras ögon men det ligger liksom inte för mig, hihi. Vill liksom bara ha hem den NUUU!

Har du bilder på testklänningen (med risk för att jag redan frågat det, ursäkta i så fall, minnet är gott men kort)??
  • 1700tal
    Jenkan81 skrev 2010-12-26 20:14:57 följande:
    En sak som jag inte riktigt förstått är det här med testklänningar...
    Första bilderna jag fick på mina brudtärneklänningar var...your dresses are ready. Alltså ingen bild på en testklänning. Jag vart så paff. Det gick ju jättesnabbt! Väldigt svårt att se på foton hur kvalitén är.
    Första bilden jag fick på min brudklänning var när de nålat dit alla spetsblommor och de sa att när jag bekräftat det så blir det svårare att ändra. Så jag tror inte det är testklänningen de gör.. Det verkar som de gör själva huvudklänningen direkt.
    Det kommer säkert bli jättebra men jag är bara lite nervös.
    Hur har det fungerat för er andra? Har de talat om vilken klänning som är test och vilken som är DEN?
    :)
    Men hade du beställt från milly?
  • Jenkan81

Japp, jag har beställt från Milly! :) Kanske inte hade skrivit det :P

• 1700tal

Jo, nu kände jag igen dreambrides hemsida, det var där jag såg dessa skor! Gillade skarpt att man kan ändra på dem, klackhöjd och trubbig/spetsig tå. Gillar inte alls spetsiga tår på såna skor, varken utseendet eller hur de känns. Väldigt obekväma.

• 1700tal
    Jenkan81 skrev 2010-12-29 18:52:59 följande:
    Japp, jag har beställt från Milly! :) Kanske inte hade skrivit det :P
    Konstigt att du inte fick se testklänningen då om du designat ihop den själv...?
  • Jenkan81

Fast de sa att deras designers hade hittat ett liknande mönster och frågade om det var ok att använda det, så kanske var det därför?
    Jag lägger upp en bild i mitt galleri så kan du ju kanske se om detta är början på den riktiga eller testklänning? :)

• Jenkan81

Nu finns bilderna i mitt galleri. Även på pärlbroderiet :)

Svar på tråden Den 8e kinaklänningstråden