• Uppsalabrud 2011

Den 8e kinaklänningstråden

Här pratar vi om allt som har med Kinaklänningar att göra.

En Kinaklänning är alltså en klänning som man beställer direkt från en fabrik i Kina

Några sidor med klänningar:
    www.kanaccasbridal.com
    www.1koo.com
    lillsessanbrud.dinstudio.se/text1_1.html
    brudklanningar.nu/
    www.zazabella.fi
    www.landybridal.com
    www.lightinthebox.com/wholesale-Wedding-Dress...
    www.sheshopping.com
    www.millybridal.com
    www.littlecoral.com
    www.jkdress.com
    www.likesfashion.se/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-03-02 19:38
    För er som söker en ren informativ tråd om vilka företag som används flitigast och vilka som svarar snabbast på mail etc besöker den här tråden:
    www.brollopstorget.se/Forum-1-81/m3927196.html
  • Svar på tråden Den 8e kinaklänningstråden
  • hysterica75

den är i svart å vitt. ingen aning var den är ifrån. hittade den å blev kär bara när jag satt å letade.. det var lixom precis JAG:)
    är så glad att den var fint sydd oxå och vacker.. man blir ju lite orolig när man beställer sådär...
    mitt största problem just nu är att jag inte har någonstans att hänga den än.. allt e ju än så länge hemligt. hänger jag den hemma så ser ju ungarna den och ingen av dom som vet har plats:( men men.. värdsliga saker:)

• Helena Mikael

Jan2011 skrev 2010-11-30 21:55:06 följande:
    "Moster Stina" och "Helena Mikael"Detta är artikelnummret på den klänning jag nu mera har i min ägo =) SID-ML-WD-4013-1Har ni sett att de har rea nu? 20% plus fri frakt!! Det är riktigt bra!Ja, dom har verkligen många olika brudklänningar =)Hoppas ni hittar något ni gillar! Om ni har frågor är det bara att fråga på!

Åh grattis!! Vilken jätte vacker klänning.
    Jag har läst en del om klänningar från shopindream, och det verkar som flertalet får förstora klänningar? Hur upplevde du detta?

• Wintercandles

hysterica75 skrev 2010-12-05 21:55:17 följande:
    den är i svart å vitt. ingen aning var den är ifrån. hittade den å blev kär bara när jag satt å letade.. det var lixom precis JAG:)är så glad att den var fint sydd oxå och vacker.. man blir ju lite orolig när man beställer sådär...mitt största problem just nu är att jag inte har någonstans att hänga den än.. allt e ju än så länge hemligt. hänger jag den hemma så ser ju ungarna den och ingen av dom som vet har plats:( men men.. värdsliga saker:)

Be någon snäll vän ha den hängande i hennes/hans garderob tills det närmar sig. Vindsförråd osv har en förmåga att göra att det kan lukta lite konstigt, så det skulle jag avråda.

• hysterica75

Wintercandles skrev 2010-12-06 14:28:11 följande:
      Be någon snäll vän ha den hängande i hennes/hans garderob tills det närmar sig. Vindsförråd osv har en förmåga att göra att det kan lukta lite konstigt, så det skulle jag avråda.

ja, men eftersom det ännu e lite henligt så vet bara ett fåtal om det och alla dom har proppfulla garderober.. men det löser sej nog:)

• 1700tal

Nu dök min betalning för slöjan upp på Milly Bridal. De fick visst leta flitigt, vet inte varför den inte fanns från början, det hade de inget svar på. Kanske för jag betalade med kort via paypal, inte med paypalkonto? Men de trodde de skulle få till den inom nån vecka så den kan skickas med klänningen utan att fördröja försändelsen. Tur!

Är så nyfiken på hur allt blir så jag snart dör! Vill ha hem klänningen NU, blir så otålig när jag hör er andra som fått hem era fina klänningar!

• hysterica75

1700tal skrev 2010-12-06 17:45:10 följande:
    Nu dök min betalning för slöjan upp på Milly Bridal. De fick visst leta flitigt, vet inte varför den inte fanns från början, det hade de inget svar på. Kanske för jag betalade med kort via paypal, inte med paypalkonto? Men de trodde de skulle få till den inom nån vecka så den kan skickas med klänningen utan att fördröja försändelsen. Tur! Är så nyfiken på hur allt blir så jag snart dör! Vill ha hem klänningen NU, blir så otålig när jag hör er andra som fått hem era fina klänningar!

hur länge skulle det ta innan du får den?
    när ska du gifta dej? har inte läst alla inlägg här, ifall du har skrivit det tidigare:)

• MiaSKPG

nån fler än Jan2011 som beställt från shopindream och vet om man ska räkna om måtten till inches?

Ska beställa ikväll då rean verkar vara över igen imorgon

• fru2011kanske

Ni som har lite koll, Jag satt igår och tittade på klänningar, jag hittade en klänning som hade en jättefin överdel. (men klänningen var för lång för mig)
    Jag låg och funderade på denna i natt och kom på att det går säkert att beställa de överdelen med annan underdel, och nu hittar jag inte klänningen

Så, har någon av er sett en halterneck klänning med typ ett band (eller i alla fall annan färg) under bysten? (så att fokus blev liksom på partiet under bysten)
    Så tacksam för tips!

• MiaSKPG

jag såg själv att det var inches sen så nu har jag BESTÄLLT! Är allt lite nervös över att pengarna ska ha gått förlorade och jag aldrig får nån klänning men vi fick ändå både min klänning och tärnklänningen för 1900kr

jag såg själv att det var inches sen så nu har jag BESTÄLLT! Är allt lite nervös över att pengarna ska ha gått förlorade och jag aldrig får nån klänning men vi fick ändå både min klänning och tärnklänningen för 1900kr

fru2011kanske skrev 2010-12-06 22:58:15 följande:
    Ni som har lite koll, Jag satt igår och tittade på klänningar, jag hittade en klänning som hade en jättefin överdel. (men klänningen var för lång för mig)Jag låg och funderade på denna i natt och kom på att det går säkert att beställa de överdelen med annan underdel, och nu hittar jag inte klänningen Så, har någon av er sett en halterneck klänning med typ ett band (eller i alla fall annan färg) under bysten? (så att fokus blev liksom på partiet under bysten)Så tacksam för tips!
    Jag har tittat på så många klänningar på så många olika sidor så jag har sett flera såna. Finns det inte kvar i din webläsarhistorik?
  • 1700tal

hysterica75 skrev 2010-12-06 19:55:34 följande:
      hur länge skulle det ta innan du får den?när ska du gifta dej? har inte läst alla inlägg här, ifall du har skrivit det tidigare:)

Beställde den i oktober och ska ha den aug 2012. Så jag är tidigt ute... Men jag visste att det skulle ta tid eftersom jag hade så mkt krångliga önskemål och satte ihop klänningen av flera andra olika modeller samt hade andra önskemål som fick beskrivas på engelska (hade inga bilder). Mönsterkonstruktionen och testklänningen har tagit 1,5 mån (för att jag ändrade så mkt på testklänningen). Nu bör den vara klar om ca en vecka, sen ska den pressas och kontrolleras (estimerat ett par dagar), sen skickas! Johoo! Postgången kan jag följa med ett nummer online, tror det ska ta nån vecka det oxå. Sen är den här...

MiaSKPG skrev 2010-12-07 08:32:41 följande:
    Kan du inte lägga upp den i ditt galleri?
Svar på tråden Den 8e kinaklänningstråden