• Uppsalabrud 2011

Den 8e kinaklänningstråden

Här pratar vi om allt som har med Kinaklänningar att göra.

En Kinaklänning är alltså en klänning som man beställer direkt från en fabrik i Kina

Några sidor med klänningar:
    www.kanaccasbridal.com
    www.1koo.com
    lillsessanbrud.dinstudio.se/text1_1.html
    brudklanningar.nu/
    www.zazabella.fi
    www.landybridal.com
    www.lightinthebox.com/wholesale-Wedding-Dress...
    www.sheshopping.com
    www.millybridal.com
    www.littlecoral.com
    www.jkdress.com
    www.likesfashion.se/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-03-02 19:38
    För er som söker en ren informativ tråd om vilka företag som används flitigast och vilka som svarar snabbast på mail etc besöker den här tråden:
    www.brollopstorget.se/Forum-1-81/m3927196.html
  • Svar på tråden Den 8e kinaklänningstråden
  • mrsholbrook2b

vilken kan ni rekommendera? Jag har ingen aning om vart jag ska vända mig... 

• MaddeåMats

Jag har valt att beställa via Milly Bridal, men vet inte om jag är nöjd än då klänningen är under tillverkning

• MaddeåMats

Idag fick jag testbilderna! Jahoo!

• evaer

Jag har precis beställt min klänning på lightinthebox. Nervös på hur den kommer att se ut o om den kommer att passa...

• hysterica75

har beställt min DRÖM från dressale.com :) hoppas hoppas den är så underbar som jag hoppas.... å priset var helt sjukt billigt...  den skulle komma i slutet av november, men vi får väl se:)

• Mariabridetobe

Har beställt klänning från Millybridal.com och inväntar med förväntan testbilden.... =) Bra service och snabba o detaljrika svar än så länge.. Har betsällt en klänning utifrån 2 klänningar. Så att jag ska få min drömklänning =) Enligt dem skull det ta ca 50 dagar från beställning till leverans om jag beställde inom närmaste veckan.. Men räknar med längre tid ändå!!

• Farmall
    Mariabridetobe skrev 2010-11-09 08:39:04 följande:
    Har beställt klänning från Millybridal.com och inväntar med förväntan testbilden.... =) Bra service och snabba o detaljrika svar än så länge.. Har betsällt en klänning utifrån 2 klänningar. Så att jag ska få min drömklänning =) Enligt dem skull det ta ca 50 dagar från beställning till leverans om jag beställde inom närmaste veckan.. Men räknar med längre tid ändå!!
    Jag vill också ha min klänning utifrån två klänningar.

Får du svaren på engelska därifrån? Hur betalar du? Tänker på att det inte är en svensk sida, eller? Vad är en testbild? Hur mycket kostar din därifrån? Gäller distansköplagen om man beställer via dem?

Jag frågar mycket eftersom jag är i beställningstagen jag också. Har skickat lite bilder för prisuppgift på ett par ställen, men får man alltid en testbild? Någon som vet?

• Meguet

Finns det någon här som har beställt klänning/frack från Luxury-dresses?? (:

• YET

evaer - berätta gärna när den har kommit om du är nöjd m passform, kvalitet, service, leverans o.d o ev prb

funderar själv på att beställa därifrån.

• Miu

Är det full tull och moms när man beställer från kinaföretagen? 

Vet att vissa kan skriva mindre värde på paketet så att man inte behöver betala så mycket. Vet ni hur företagen ni beställt från gör? Eller räknar ni med att få betala full tull och moms?

Svar på tråden Den 8e kinaklänningstråden