• Uppsalabrud 2011

Den 8e kinaklänningstråden

Här pratar vi om allt som har med Kinaklänningar att göra.

En Kinaklänning är alltså en klänning som man beställer direkt från en fabrik i Kina

Några sidor med klänningar:
    www.kanaccasbridal.com
    www.1koo.com
    lillsessanbrud.dinstudio.se/text1_1.html
    brudklanningar.nu/
    www.zazabella.fi
    www.landybridal.com
    www.lightinthebox.com/wholesale-Wedding-Dress...
    www.sheshopping.com
    www.millybridal.com
    www.littlecoral.com
    www.jkdress.com
    www.likesfashion.se/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-03-02 19:38
    För er som söker en ren informativ tråd om vilka företag som används flitigast och vilka som svarar snabbast på mail etc besöker den här tråden:
    www.brollopstorget.se/Forum-1-81/m3927196.html
  • Svar på tråden Den 8e kinaklänningstråden
  • 1700tal

IDAG betällde jag min klänning från millybridal!! Jag dör vad pirrigt!

Är ju två år kvar men vad inne i några butiker idag och provade olika modeller. Dagen bekräftade den klänning jag tittat ut på landybridal. När jag kom hem skickade jag en förfrågan till millybridal om de kunde göra en kopia av landybridals klänning (eftersom jag kommit fram till att millybridal var "the one" i kvalité och service och med mest noga måttagning) och det kunde de! Förstås...
    Och dessutom billigare men det kanske hade att göra med att jag sa att priset var avgörande! Hehe..

2400 kr landade det hela på inkl frakt!

Se modell:

http://www.landybridal.com/kt5195-p4088.aspx (fast från millybridal.com)

Går det åt skogen får jag väl sälja den och beställa en ny. Har gått om tid och nu är det visst kinesiska nyåret så det tar lite extra tid..

• Etheleglin

Väljer mellan att köpa spetsklänning i original eller från Millybridal eller Landybridal. Vilken är bäst på att kopiera spets från bild?

• Etheleglin

1700tal: Varför valde du Milly framför Landy? Jag har haft kontakt med båda och för mig är min klänning dyrare hos Milly (1700 kr) men å andra sidan kanske de gör mer lik spets gentemot originalet?

• Love Story
    1700tal skrev 2010-10-19 20:46:32 följande:
    Går det åt skogen får jag väl sälja den och beställa en ny. Har gått om tid och nu är det visst kinesiska nyåret så det tar lite extra tid..
    Det kinesiska nyåret infaller normalt i januari/februari så de har nog glömt att ta bort det som står på startsidan hos Milly.
  • Wedding2012
    1700tal skrev 2010-10-19 20:46:32 följande:
    IDAG betällde jag min klänning från millybridal!! Jag dör vad pirrigt!Är ju två år kvar men vad inne i några butiker idag och provade olika modeller. Dagen bekräftade den klänning jag tittat ut på landybridal. När jag kom hem skickade jag en förfrågan till millybridal om de kunde göra en kopia av landybridals klänning (eftersom jag kommit fram till att millybridal var "the one" i kvalité och service och med mest noga måttagning) och det kunde de! Förstås... Och dessutom billigare men det kanske hade att göra med att jag sa att priset var avgörande! Hehe..2400 kr landade det hela på inkl frakt!Se modell: www.landybridal.com/kt5195-p4088.aspx (fast från millybridal.com)Går det åt skogen får jag väl sälja den och beställa en ny. Har gått om tid och nu är det visst kinesiska nyåret så det tar lite extra tid..
    åh vad pirrigt, du får berätta sen när du får den om den var som du tänkt dig =)
  • 1700tal

Etheleglin skrev 2010-10-19 20:52:16 följande:
    1700tal: Varför valde du Milly framför Landy? Jag har haft kontakt med båda och för mig är min klänning dyrare hos Milly (1700 kr) men å andra sidan kanske de gör mer lik spets gentemot originalet?

Landy är säkert oxå helt ok. Men jag fick en mkt bättre magkänsla av Milly. De har svarat på alla mina mail (och de är mååånga) då en gång, oftast inom några timmar. Sen har jag sökt bland gamla kinatrådar här i forumet och mellan landy och Milly uppfattade jag det som att landy hade överlägset flest negativa kommentarer (oftast problem med pengaöverföringen och att de inte svarar på tilltal) och Milly flest kommentarer där folk bara var nöjda och klänningen var jättefin. Summa summarum till anledningen. Ungefär. Men många är jättenöjda med Landy oxå så jag skulle inte tveka att ta chansen och beställa hos dem heller. Men Milly har så utförlig beskrivning av material och syteknik när man frågar dem. Sånt är oxå viktigt för mig eftersom jag syr så mkt själv..

Har läst i flera trådar att Milly ska vara särskilt bra på spetsar men vet inte själv, det är ingen spets på min klänning, bara broderier. Jag blev själv förvånad att den blev billigare från Millys. Kanske var det för att jag påpekade i förfrågan att priset var avgörande för om jag skulle ta från Milly eller Landy...

Love Story skrev 2010-10-20 08:01:09 följande:
    Det kinesiska nyåret infaller normalt i januari/februari så de har nog glömt att ta bort det som står på startsidan hos Milly.

Aha! Men då är det nog inte att de glömt ta bort det utan snarare ett påpekande/uppmärksammande för de som planerar att beställa sin klänning om några månader. För dem kommer det ju att krocka. Jag kanske hinner få min innan men det tar ju ett par månader att göra en klänning så det blir snävt om nyåret är i jan.. Hur länge brukar de fira nyåret?

• MiaSKPG

Har många av er beställt från milly bridal? De har ju så fin aklänningar mer hur är det med kvailten? Tullavgift? Priser? Leveranstid?

• MaddeåMats

Jag beställde min klänning igår från Milly, priset landade på ca 2100kr, är inte draget på kontot än...bara reserverat

Jag har skickat bilder på min dröm-klänning som inte fanns i deras sortiment sedan tidigare, så den tar ca 50 dagar för dem att göra.

Jag har betällt fabric swatch från Milly och tycker att det tyg-provet jag fick hem var jätte bra!

• MiaSKPG

men hur funkar det med tullavgiter när man beställer från kina?

• MaddeåMats

Egentligen vet jag inte riktigt, men Milly säger att de skriver på ordern så att det inte ska bli någon Tull-avgift, så jag får helt enkelt se när jag får klänningen!

Svar på tråden Den 8e kinaklänningstråden