Etheleglin skrev 2010-10-19 20:52:16 följande:
1700tal: Varför valde du Milly framför Landy? Jag har haft kontakt med båda och för mig är min klänning dyrare hos Milly (1700 kr) men å andra sidan kanske de gör mer lik spets gentemot originalet?
Landy är säkert oxå helt ok. Men jag fick en mkt bättre magkänsla av Milly. De har svarat på alla mina mail (och de är mååånga) då en gång, oftast inom några timmar. Sen har jag sökt bland gamla kinatrådar här i forumet och mellan landy och Milly uppfattade jag det som att landy hade överlägset flest negativa kommentarer (oftast problem med pengaöverföringen och att de inte svarar på tilltal) och Milly flest kommentarer där folk bara var nöjda och klänningen var jättefin. Summa summarum till anledningen. Ungefär. Men många är jättenöjda med Landy oxå så jag skulle inte tveka att ta chansen och beställa hos dem heller. Men Milly har så utförlig beskrivning av material och syteknik när man frågar dem. Sånt är oxå viktigt för mig eftersom jag syr så mkt själv..
Har läst i flera trådar att Milly ska vara särskilt bra på spetsar men vet inte själv, det är ingen spets på min klänning, bara broderier. Jag blev själv förvånad att den blev billigare från Millys. Kanske var det för att jag påpekade i förfrågan att priset var avgörande för om jag skulle ta från Milly eller Landy...
Love Story skrev 2010-10-20 08:01:09 följande:
Det kinesiska nyåret infaller normalt i januari/februari så de har nog glömt att ta bort det som står på startsidan hos Milly.
Aha! Men då är det nog inte att de glömt ta bort det utan snarare ett påpekande/uppmärksammande för de som planerar att beställa sin klänning om några månader. För dem kommer det ju att krocka. Jag kanske hinner få min innan men det tar ju ett par månader att göra en klänning så det blir snävt om nyåret är i jan.. Hur länge brukar de fira nyåret?