• Uppsalabrud 2011

Den 8e kinaklänningstråden

Här pratar vi om allt som har med Kinaklänningar att göra.

En Kinaklänning är alltså en klänning som man beställer direkt från en fabrik i Kina

Några sidor med klänningar:
    www.kanaccasbridal.com
    www.1koo.com
    lillsessanbrud.dinstudio.se/text1_1.html
    brudklanningar.nu/
    www.zazabella.fi
    www.landybridal.com
    www.lightinthebox.com/wholesale-Wedding-Dress...
    www.sheshopping.com
    www.millybridal.com
    www.littlecoral.com
    www.jkdress.com
    www.likesfashion.se/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-03-02 19:38
    För er som söker en ren informativ tråd om vilka företag som används flitigast och vilka som svarar snabbast på mail etc besöker den här tråden:
    www.brollopstorget.se/Forum-1-81/m3927196.html
  • Svar på tråden Den 8e kinaklänningstråden
  • Divina73

Humlan66 skrev 2010-09-10 14:18:33 följande:
    Åhh va spänannde och vilken spännade vigsel och resa du/ni ska göra. WOW den måste du berätta om sedan

Det var helt fantastiskt!!!

• mrsholbrook2b

jag har fått testbilder på min klänning! beställde den via sweeties och den är alldeles ljuvlig! Precis som jag ville ha den, eller nej, den är faktiskt finare än originalet!!!

• Moster Stina

mrsholbrook2b skrev 2010-11-26 00:01:56 följande:
    jag har fått testbilder på min klänning! beställde den via sweeties och den är alldeles ljuvlig! Precis som jag ville ha den, eller nej, den är faktiskt finare än originalet!!!

Är det samma klänning som finns i din bild? I så fall jättefin!

• MiaSKPG

nu har jag fått hem mina fabric swatches från milly, superbra! Den aprikosa som jag var mest orolig för att den skulle vara för stark, var perfekt! Lite dovt aprikos bara, passar utmärkt till tärnans klänning om vi ska beställa den därifrån :)
    Min klänning blir nog i tyget light champange, för jag vill inte ha en kritvit klänning :) Tror jag ska beställa innan jul så man med säkerhet vet att den kommer innan juni

• 1700tal

MiaSKPG skrev 2010-11-26 08:46:48 följande:
    nu har jag fått hem mina fabric swatches från milly, superbra! Den aprikosa som jag var mest orolig för att den skulle vara för stark, var perfekt! Lite dovt aprikos bara, passar utmärkt till tärnans klänning om vi ska beställa den därifrån :) Min klänning blir nog i tyget light champange, för jag vill inte ha en kritvit klänning :) Tror jag ska beställa innan jul så man med säkerhet vet att den kommer innan juni

Hur var tygprovet för light champagne från Milly? Var det åt det beiga hållet eller mer cream? Jag gillar de klänningar ur deras sortiment som är i light champagne men beställde min i ivory. Är tveksam nu om jag skulle tagit light champagne. Vill absolut inte heller ha kritvit och då är ju ivory ett säkert kort. Så resonerade jag när jag beställde...

• 1700tal

Nu har jag lagt upp testbilderna i mitt galleri, om någon som överväger milly bridal är nyfiken på hur de ser ut. Överdelen är sydd och kjoltyget och draperingarna är delvis nålade, inte sydda. Utifrån såna här testbilder kan man alltså sen be dem ändra i stort sett allt eftersom de ännu inte satt saxen i det "riktiga" tyget.

Förresten, nån undrade om tullen. Tull från Kina till sverige är 12 % av det totala värdet av innehållet, frakten och tranportföräkringen tillsammans. Men som tidigare ofta nämnts så slinker oftast paket med bara en klänning igenom. Men tullen SKA fortfarande betalas och det är ett lagbrott att låta bli, även som privatperson. Men vem vill rida paragrafer vid dessa struntsummor... Inte tullen ialla fall!

• MiaSKPG

ivory är nog ganska lagom om man inte vill ha liiiiite mer åt det beiea. Den som heter White är så vit att den nästan är blåaktig. Och light champange är creme. Haha, vilken flummig förklaring men jag kommer troligen gå på light champange eftersom accentfärgen till bröllopet är aprikos Jag upplever ivory-provet aningen mer glansigt och "Lyxigt" är champange :)

• Moster Stina

1700tal skrev 2010-11-26 09:49:26 följande:
    Nu har jag lagt upp testbilderna i mitt galleri, om någon som överväger milly bridal är nyfiken på hur de ser ut. Överdelen är sydd och kjoltyget och draperingarna är delvis nålade, inte sydda. Utifrån såna här testbilder kan man alltså sen be dem ändra i stort sett allt eftersom de ännu inte satt saxen i det "riktiga" tyget.Förresten, nån undrade om tullen. Tull från Kina till sverige är 12 % av det totala värdet av innehållet, frakten och tranportföräkringen tillsammans. Men som tidigare ofta nämnts så slinker oftast paket med bara en klänning igenom. Men tullen SKA fortfarande betalas och det är ett lagbrott att låta bli, även som privatperson. Men vem vill rida paragrafer vid dessa struntsummor... Inte tullen ialla fall!

Wow! Testklänningen var ju superfin ju!

• 1700tal

MiaSKPG skrev 2010-11-26 10:00:44 följande:
    ivory är nog ganska lagom om man inte vill ha liiiiite mer åt det beiea. Den som heter White är så vit att den nästan är blåaktig. Och light champange är creme. Haha, vilken flummig förklaring men jag kommer troligen gå på light champange eftersom accentfärgen till bröllopet är aprikos Jag upplever ivory-provet aningen mer glansigt och "Lyxigt" är champange :)    

Fattade vad du menade! White har aldrig varit aktuellt, kan föreställa mig att den går åt blå ton. Kritvitt brukar göra det, inte så klädsamt tycker jag. Lite sugen är jag allt fortfarande creme (light champagne). Aaaaah, blir knäpp! Men tror det är försent nu ändå, de har alla gånger redan börjat klippa i ivorytyget. Suck... Bara det är jag vid första anblick blev helt kär i den nyansen när jag bläddrade bland de färdiguppsydda modellerna. Varje gång det var en i light champagne, tyckte jag den var jättesnygg. Insåg till slut att det var färgen jag diggade, inte modellerna!

Men det som du skrev om glansen/lyxkänslan var ju jätteintressant! Jag beställde prover på ivory och light champagne men de kom aldrig fram. Tanken var att jag ville ha flera nyanser i klänningen, typ avvikande på tygblommorna och vissa draperingar men det blev för krångligt att beskriva.

Moster Stina skrev 2010-11-26 11:19:39 följande:
      Wow! Testklänningen var ju superfin ju!

Tack Stina! Jo, tror den blir bra. Draperingarnas volym och form stämmer inte exakt (kanske är jag löjligt petig) men milly bridal svarade att det beror på det tunna fodertyget. När den görs i duchess silk (tror jag) ska draperingarna få precis rätt volym. Hmm.. Håller tummarna för det tills den kommer.

Nu fick jag bekräftelse att betalning för slöjan gått fram. Hoppas inte slöjan långsammar processen så mkt. De ska ju skickas samtidigt för att spara frakt och de har inte påbörjat den än förstås. Vill så gärna ha hem klänningen, nyfiken så jag spricker!

• Mariabridetobe

1700tal skrev 2010-11-26 09:49:26 följande:
    Nu har jag lagt upp testbilderna i mitt galleri, om någon som överväger milly bridal är nyfiken på hur de ser ut. Överdelen är sydd och kjoltyget och draperingarna är delvis nålade, inte sydda. Utifrån såna här testbilder kan man alltså sen be dem ändra i stort sett allt eftersom de ännu inte satt saxen i det "riktiga" tyget.Förresten, nån undrade om tullen. Tull från Kina till sverige är 12 % av det totala värdet av innehållet, frakten och tranportföräkringen tillsammans. Men som tidigare ofta nämnts så slinker oftast paket med bara en klänning igenom. Men tullen SKA fortfarande betalas och det är ett lagbrott att låta bli, även som privatperson. Men vem vill rida paragrafer vid dessa struntsummor... Inte tullen ialla fall!

Jätte fin!! Har oxå precis fått mina testbilder på min klänning från Millybridal, SÅ nöjd det enda jag saknade var korsett stängning, men det frågade de nu om jag ville ha.. Dessutom tog det dem bara 8 dagar att göra testklänningen från order =) Det gillar vi!!
    Så om ni är andra som funderar på Millybridal kan jag rekomendera dem!! Nu är det bara att vänta på den riktiga klänningen...

Svar på tråden Den 8e kinaklänningstråden