• Uppsalabrud 2011

Den 8e kinaklänningstråden

Här pratar vi om allt som har med Kinaklänningar att göra.

En Kinaklänning är alltså en klänning som man beställer direkt från en fabrik i Kina

Några sidor med klänningar:
    www.kanaccasbridal.com
    www.1koo.com
    lillsessanbrud.dinstudio.se/text1_1.html
    brudklanningar.nu/
    www.zazabella.fi
    www.landybridal.com
    www.lightinthebox.com/wholesale-Wedding-Dress...
    www.sheshopping.com
    www.millybridal.com
    www.littlecoral.com
    www.jkdress.com
    www.likesfashion.se/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-03-02 19:38
    För er som söker en ren informativ tråd om vilka företag som används flitigast och vilka som svarar snabbast på mail etc besöker den här tråden:
    www.brollopstorget.se/Forum-1-81/m3927196.html
  • Svar på tråden Den 8e kinaklänningstråden
  • MiaSKPG

jag skrev in mina mått men sen var man tydligen tvungen att välja en US storlek iaf så vi får se hur det blir. Jag SKA (måste verkligen ) gå ner minst 5 kg till i sommar så det gör ju inget om den är för stor. Värre om den är för kort då jag är 1,80 lång :P Skulle se lite fånigt ut :P

• MiaSKPG

Tror det tar 15-20 dagar att göra den och sen några extra dagar att skicka :)

• Jan2011

MiaSKPG skrev 2010-12-03 09:40:20 följande:
    jan2011: hur lång tid fick du vänta på klänningen från shopindream? beställde du custom size och var isåfall måtten i inches då? Hittade en superfin som jag blev lite sugen på att beställa. Bara 135$ = cirka 940kr :-O

Jag har för mig att det tog 3-4 veckor från det att jag la beställningen till att jag fick hem den. Jag beställde custom size och skrev alla mina mått i cm och det gick jättebra! Jag vet, det är verkligen billigt!!

• Jan2011

Helena Mikael skrev 2010-12-06 10:10:07 följande:
      Åh grattis!! Vilken jätte vacker klänning.Jag har läst en del om klänningar från shopindream, och det verkar som flertalet får förstora klänningar? Hur upplevde du detta?

Ja, jag har också flitigt följt olika trådar med tjejer som handlat från shopindream och uppmärksammat problemet med att folk får hem för stora klänningar. På grund av det drog jag bort någon cm från bystmåttet (jag har väldigt liten byst) men när jag väl fick hem klänningen så insåg jag att det var tur att jag inte drog bort mer, för det verkar som de sytt klänningen exakt efter de mått som jag uppgav. Jag vet inte varför vissa har fått hem för stora klänningar men det beror ju också på hur man mäter sina mått, det gäller att vara noggrann och inte mäta på sig själv. Sen vet jag inte om det ligger något i det, men jag har reflekterat över att de som fått hem sina klänningar för stora är de kvinnor som har större storlekar i vanliga fall. Jag kan bara gissa att kineser har lite svårt att föreställa sig hur kvinnorna i västvärlden ser ut och när det då uppges stora mått så blir det lite fel. Jag som är en stl 36 i vanliga fall fick som sagt hem min klänning i de exakta måtten jag uppgav...
    Hoppas att detta inlägg kan hjälpa dig =)

• Jenkan81

Jag har beställt en brudklänning och 3 tärnklänningar från Milly Bridal och jag är sååå nervös! Jag har fått veta att leveranstiden är ca 50 dagar för dessa klänningar. De ska tillverka dem utifrån de bilder som jag har skickat. De säger att de har börjat med testklänningen så jag väntar med spänning på bilder. Hoppas verkligen att jag får dem före det Kinesiska nyåret. Någon som vet om de är bra på att hålla leveranstider?

• 1700tal
    Jenkan81 skrev 2010-12-10 14:29:18 följande:
    Jag har beställt en brudklänning och 3 tärnklänningar från Milly Bridal och jag är sååå nervös! Jag har fått veta att leveranstiden är ca 50 dagar för dessa klänningar. De ska tillverka dem utifrån de bilder som jag har skickat. De säger att de har börjat med testklänningen så jag väntar med spänning på bilder. Hoppas verkligen att jag får dem före det Kinesiska nyåret. Någon som vet om de är bra på att hålla leveranstider?
    Vad kul med en till som beställt från Milly Bridal, visst är det otåligt!

Tyvärr finns en del inlägg ang deras brist på att hålla leveranstid. Har sett på flera ställen att man får räkna med lite längre tid än vad de säger. Men å andra sidan blir det väldigt, väldigt bra. Men som du kanske sett fick jag oxå beskedet om ca 50 dagar och vi går  nu på övertid. Men mest för att jag vill ha ändringar och påpekar saker hela tiden. Tänk på att de 50 dagarna förutsätter att du inte "fördröjer" processen genom att tycka något. Varje gång du ber dem att ändra på en detalj får du lägga till 3-5 dagar.

Kan du inte visa de bilder du utgått från??
  • Jenkan81

Ja, jättekul, spännande och otåligt!! Äns så länge har jag inte ändrat något men jag har ju inte fått några bilder än...
    Bilder på min klänning finns i mitt galleri. Brudtärneklänningarna ska se ut som bild fast turkosa :)

• MiaSKPG

fick mejl idag från shopindream att klänningarnatyvärr inte kunde levereras innan jul och att de beklagade sig mycket och hoppaades att det inte var till problem för mig, och då har vi inte haft nån mailkontakt innan så det var ju jättebra att de hörde av sig men jag ska ju inte gfta mig förrän till sommaren så mig gör det inget om det blir sen.

Svar på tråden Den 8e kinaklänningstråden