• Uppsalabrud 2011

Den 8e kinaklänningstråden

Här pratar vi om allt som har med Kinaklänningar att göra.

En Kinaklänning är alltså en klänning som man beställer direkt från en fabrik i Kina

Några sidor med klänningar:
    www.kanaccasbridal.com
    www.1koo.com
    lillsessanbrud.dinstudio.se/text1_1.html
    brudklanningar.nu/
    www.zazabella.fi
    www.landybridal.com
    www.lightinthebox.com/wholesale-Wedding-Dress...
    www.sheshopping.com
    www.millybridal.com
    www.littlecoral.com
    www.jkdress.com
    www.likesfashion.se/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-03-02 19:38
    För er som söker en ren informativ tråd om vilka företag som används flitigast och vilka som svarar snabbast på mail etc besöker den här tråden:
    www.brollopstorget.se/Forum-1-81/m3927196.html
  • Svar på tråden Den 8e kinaklänningstråden
  • MiaSKPG

idag fick jag ett samtal från dhl att min klänning kommit till dom och den skickades på julafton så det tog alltså bara 6 dagar. och de 29$ jag fick betala extra tror jag var för att få paketet hemkört för de kör hem det till min dörr på onsdag nästa vecka. åååååååh jag är så spänd!!! :-O

• IdaPierre
    MiaSKPG skrev 2010-12-30 21:44:04 följande:
    idag fick jag ett samtal från dhl att min klänning kommit till dom och den skickades på julafton så det tog alltså bara 6 dagar. och de 29$ jag fick betala extra tror jag var för att få paketet hemkört för de kör hem det till min dörr på onsdag nästa vecka. åååååååh jag är så spänd!!! :-O
    Köpte du en klänning som är mått sydd efter dina mått lr bestälde du en klar storlek?? Jag ska beställa en klänning men den finns inte att sy efter precis mina mått så ja får välja på olika storlekar. Har såklart mätt o kollat så det finns någon storlek som passar mej. Men funderar ändå på om den kommer passa...åh får beslutsångest. Är så rädd att man beställer den o så får man hem en som inte alls passar lr är i bra kvalité
  • IdaPierre
    Helena Mikael skrev 2010-12-30 12:17:03 följande:
    Åh va härligt! Grattis! Känns alltid bra när man fått boka kyrkan!
    Vi gifter oss 9 juli, han friade i slutet på okt. Det var knappt så vi fick tag i lokal o kyrka... men till slut så!
    Vi kommer skicka ut inbjudningarna i början på jan, vi har prelbokat boende för gästerna (gifter oss ute i ingemansland vid havet så man kan inte direkt ta bussen hem, hehe) samt transport från festen till boendet. Har bokat Makeup/hår, vi har kikat lite på ringar & jag har hittat min känning. Jag ska dock måttbeställa så jag kommer beställa den i mars ungefär. Ska ju gå ner lite i vikt innan :) Toasmaster/värdpar har vi bakat ihop, kändes överflödigt att ha både ock. Vi har hyrt dukar, servetter & stolsöverdrag samt lite rekvisita. Sen tar vi resten nästa år.

Får man fråga vilken klänning du ska beställa? Nyfiken :) Jag har nog bestämt mig för den klänningen som det är bild framifrån på, i mitt galleri :) Sååå vacker!

Jag förstår precis, hade gjort likadant om det var min närmsta vän som skulle ha barn. Vissa vill man inte vara utan på sin dag, så enkelt är det.

Ska bli roligt att följa ditt köp av klänning!

//Helena.
    Såg din klänning i ditt galleri..hihi lite fränt. Jag har oxå kollat på den klänningen. Men har valt en annan som ja har kollat i så himla länge. Ska lägga upp bild på den snart. men den går i lite samma stil. Det där tunna fina tyget. Inte för mycket "bakelse" av de hela :) Ska lägga upp bild så du får se den ja ska beställa. har inte beställt den än. Skulle göra det igår men det krånglae med betalningen. så typiskt så idag får vi försöka igen :)
  • 1700tal
    Jenkan81 skrev 2010-12-29 19:06:31 följande:
    Fast de sa att deras designers hade hittat ett liknande mönster och frågade om det var ok att använda det, så kanske var det därför?
    Jag lägger upp en bild i mitt galleri så kan du ju kanske se om detta är början på den riktiga eller testklänning? :)
    Det där är säkerligen den riktiga klänningen, inte i fodertyg. Helt klart. Det är säkert därför du inte fått bilder på testklänningen, att de hittat ett mönster. På din "orginalbild", alltså den bild du skickade till milly och har i galleriet har ett tyllager över brudsatinet och det har inte den klänning som milly sytt upp, annars är de ju väldigt lika. Känner du dig nöjd med den då, blev det som du föreställt dig?

Jag fick ytterligare 5 bilder på "pleat skirt confirmation" idag. Här går det visst undan! Blev helt förskräckt när jag såg dem dock, var inte alls som på orginalkjolen och inte heller som på testklänningen i fodertyg... Vet inte hur jag ska göra, kjoldelen var ju liksom det som var det finaste med hela klänningen. Känner mig väldigt frustrerad just nu. De har gjort klänningen i taffeta (misstänkte det när jag fick se överdelen men var inte säker förrän jag fick se kjolen) och inte i ett tyngre brudsatin, vilket inte alls passar till kjolens fall. Nypningarna (där de samlat ihop tygmassorna baktill är inte heller gjorda som de ska.. Suck..
  • Farmall

Vad är taffeta?
    Jag tycker många klänningar ser så blanka och billiga ut, men en del inte. Beror det på hur korten är tagna eller på tyget?
    Blir det i slutändan det priset ni fått från början? Har nog bestämt mig för milly. Skiljer alldeles för mycket mot om jag beställer den från någon i sverige. Får man diskutera pris förresten? Skriver inte vad de ska ha ifall att.
    Såg att de skulle fira nyår i kina nu i januari. Tror ni att jag hinner få min klänning i tid om jag beställer nu och gifter mig 11 Juni? Kan ju behöva tid till ändringar också.

• Farmall

Så här vill jag ha min klänning.
    Tänk att något som man drömt om såå länge snart ska bli av. Glad

• Jenkan81
    1700tal skrev 2010-12-31 12:59:34 följande:
    Det där är säkerligen den riktiga klänningen, inte i fodertyg. Helt klart. Det är säkert därför du inte fått bilder på testklänningen, att de hittat ett mönster. På din "orginalbild", alltså den bild du skickade till milly och har i galleriet har ett tyllager över brudsatinet och det har inte den klänning som milly sytt upp, annars är de ju väldigt lika. Känner du dig nöjd med den då, blev det som du föreställt dig?

Jag fick ytterligare 5 bilder på "pleat skirt confirmation" idag. Här går det visst undan! Blev helt förskräckt när jag såg dem dock, var inte alls som på orginalkjolen och inte heller som på testklänningen i fodertyg... Vet inte hur jag ska göra, kjoldelen var ju liksom det som var det finaste med hela klänningen. Känner mig väldigt frustrerad just nu. De har gjort klänningen i taffeta (misstänkte det när jag fick se överdelen men var inte säker förrän jag fick se kjolen) och inte i ett tyngre brudsatin, vilket inte alls passar till kjolens fall. Nypningarna (där de samlat ihop tygmassorna baktill är inte heller gjorda som de ska.. Suck..
    Jag tar för givet att de ska sy dit tyllen. Annars får de göra om. De lovade mig att den ska se ut exakt som på bilden.
    Jag vet inte vilket steg dem gör det men jag hoppas att de gör det nu :)

Ajdå! Va tråkigt att du inte är nöjd! Hur ska du göra nu?
  • Jenkan81

Ja jag känner mig jättenöjd än så länge. Kommer att vara nervös ända tills klänningarna anlänt till min dörr. Hoppas att de passar mig och mina tärnor :S

• Farmall

Vilket tyg har ni som är nöjda med era klänningar?

• Lyckliga Tettan

Usch vad nervöst. Har följt hela tråden noggrant och ska snart skicka iväg min beställning till Milly. Håller tummarna att det ska bli bra. Men det allra mesta man läst har varit positivt,  men man blir lite stirrig när man läser om dig 1700-talet. Hoppas att det löser sig för dig på bästa sätt.

Svar på tråden Den 8e kinaklänningstråden