• Uppsalabrud 2011

Den 8e kinaklänningstråden

Här pratar vi om allt som har med Kinaklänningar att göra.

En Kinaklänning är alltså en klänning som man beställer direkt från en fabrik i Kina

Några sidor med klänningar:
    www.kanaccasbridal.com
    www.1koo.com
    lillsessanbrud.dinstudio.se/text1_1.html
    brudklanningar.nu/
    www.zazabella.fi
    www.landybridal.com
    www.lightinthebox.com/wholesale-Wedding-Dress...
    www.sheshopping.com
    www.millybridal.com
    www.littlecoral.com
    www.jkdress.com
    www.likesfashion.se/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-03-02 19:38
    För er som söker en ren informativ tråd om vilka företag som används flitigast och vilka som svarar snabbast på mail etc besöker den här tråden:
    www.brollopstorget.se/Forum-1-81/m3927196.html
  • Svar på tråden Den 8e kinaklänningstråden
  • Moas

Vet ni om det är dyrare med Custom made?

Mina mått passar ju naturligtvis inte in på de "vanliga" storlekarna.

• Cupcake queen

Jag fick samma pris på UK storlek och "min" storlek på Lady bridal.

• MiaSKPG

samma här på shopindream, jag skrev mina mått och det blev ingen skillnad i pris :)

• MrsBrud

Hej!
    Jag hoppar in här. La min beställning på Milly förra veckan, blir en ihopplock av två  olika San Patrick klänningar.

Jag har varit i kontakt med Bella och mailat fram och tillbaka med lite olika bilder!
    Nu är det betalat och bekräftat och jag är nervös som sjutton. Finns dock många plan B eftersom vi gifter oss först 6 augusti.

• Mariabridetobe

Hej!! vill bara påpeka att det är Kinesiskt nyår eller nåt nu i januari så det kan vara svårt med kontakt och längre leveranser, det var därför de ville göra min klänning snabbt så jag kunde få den innan detta... Lycka till allihopa. och hoppas ni oxå får er Drömklänning som jag har fått Skrattande

• IdaPierre

Fick mejl från landybridal idag. Dom håller på att sy min klänning nu, men de skrev oxå om att de hade holiday i slutet av denna månad. Så om ja hade beställt innan den 8 januari så skulle dom nog hinna skicka den innan de går på semester annars kommer den bli skickat i mitten av februari. Åh det är så spännande...längtar så efter att få se den! hihi

• Aylas

Har kollat igenom iallafall halva trådenGlad jagat efter shopindream-referenser, har bara hittat Mia SKPG. Ingen som varit missnöjd ialla fall. Är lite i startgroparna och har hittat klänningstypen som är jag - finns i galleriet, Men shopindream är de enda jag har sett den hos - någon som vet vem designen är?

Provade en liknande modell i en butik och det är också modellen för mig så inom de närmsta veckorna blir det beställning. Men är det någon som vet hur shopindream är med ändringar? Vill gärna ha korsettrygg men tror att det är dragkedja på denna... Har mailat och frågat men är lite för nyfiken Drömmer

• MiaSKPG
    Aylas skrev 2011-01-10 21:32:00 följande:
    Har kollat igenom iallafall halva trådenGlad jagat efter shopindream-referenser, har bara hittat Mia SKPG. Ingen som varit missnöjd ialla fall. Är lite i startgroparna och har hittat klänningstypen som är jag - finns i galleriet, Men shopindream är de enda jag har sett den hos - någon som vet vem designen är?

Provade en liknande modell i en butik och det är också modellen för mig så inom de närmsta veckorna blir det beställning. Men är det någon som vet hur shopindream är med ändringar? Vill gärna ha korsettrygg men tror att det är dragkedja på denna... Har mailat och frågat men är lite för nyfiken Drömmer
    det finns en särskilt shopindream-tråd och där finns det massor va olika erfarenheter ifrån dom. men den verkar inte vara så aktiv längre.
    www.brollopstorget.se/Forum-1-81/m3707469.html
  • Moas

Ni som nu har betalat er klänning. Kan ni hjälpa mig?
    Jag har haft kontakt med ett företag ang priset och detta fick jag som svar:

Jk-W0013  132 usd
    Shipping fee 69 usd
    Total amount is 201 usd
    Please pay 201*1.12=225.12 usd

Det jag undrar över är... Dessa 1.12 (som är markerade) vad är det för summa??

• S2011
    Moas skrev 2011-01-11 10:54:41 följande:
    Ni som nu har betalat er klänning. Kan ni hjälpa mig?
    Jag har haft kontakt med ett företag ang priset och detta fick jag som svar:

Jk-W0013  132 usd
    Shipping fee 69 usd
    Total amount is 201 usd
    Please pay 201*1.12=225.12 usd

Det jag undrar över är... Dessa 1.12 (som är markerade) vad är det för summa??

nån momssats, kanske?
Svar på tråden Den 8e kinaklänningstråden